Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії
Introduction. The tourist industry is a priority in the strategic development of a region. The main problems of research in the field of marketing tourism services are the essence and role of marketing in the development of the tourism industry, including the process of marketing management, types o...
Gespeichert in:
| Datum: | 2018 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | English |
| Veröffentlicht: |
Dr. Viktor Koval
2018
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/86 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Economics Ecology Socium |
Institution
Economics Ecology Socium| id |
oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-86 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics Ecology Socium |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-10-03T07:13:12Z |
| collection |
OJS |
| language |
English |
| topic |
маркетинг туризм туристичний продукт управління туристична індустрія |
| spellingShingle |
маркетинг туризм туристичний продукт управління туристична індустрія Zamlynskyi, Viktor Yurchenko, Natalia Haltsova, Olga Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії |
| topic_facet |
marketing tourism tourism product management tourist industry маркетинг туризм туристичний продукт управління туристична індустрія |
| format |
Article |
| author |
Zamlynskyi, Viktor Yurchenko, Natalia Haltsova, Olga |
| author_facet |
Zamlynskyi, Viktor Yurchenko, Natalia Haltsova, Olga |
| author_sort |
Zamlynskyi, Viktor |
| title |
Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії |
| title_short |
Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії |
| title_full |
Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії |
| title_fullStr |
Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії |
| title_full_unstemmed |
Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії |
| title_sort |
особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії |
| title_alt |
Features of a complex marketing approach in management of the tourism industry |
| description |
Introduction. The tourist industry is a priority in the strategic development of a region. The main problems of research in the field of marketing tourism services are the essence and role of marketing in the development of the tourism industry, including the process of marketing management, types of strategies and marketing plans. The purpose of marketing tourism services is to attract as many customers as possible to the business entities, while providing them with the highest quality of service and guaranteeing their full satisfaction as part of the basic and expanded product.
Aim and tasks. The purpose of this article is to study specifics and the complex nature of marketing in the tourism industry.
Results. In the modern period of functioning of the economy, the service industry is developing very dynamically. In connection with this, the specificity of marketing used in travel services is also changing. The article analyzes the models of state regulation of the tourism industry. World practice separates the four models of state regulation of tourism industry. Eligible for the development of the tourist industry of Ukraine is the third "European" and fourth "Mixed" model, based on solid cooperation between the state and private business, i.e. the presence of central executive authority, recognition tourism is a priority area for the country. It is proved that the main positive point in introducing these models is that the State acts as the coordinator for the development of the tourism industry. The essence and features of the concept of "tourist demand" and "tourist offer" are also analyzed. Established in the tourist marketing system of continuous coordination of services in the marketing process with those that are in demand in the market, and which are planned to be introduced to the market with greater profits than competitors do.
Conclusions. After analyzing the current concepts of marketing in tourism, we came to the conclusion that it is necessary to consider them through the concept of marketing interaction, that is, when using social and communication techniques to enhance marketing activities in tourism. Having reviewed the model of state regulation of tourism development, it was noted that it is European model of state participation in the development of the tourism industry is acceptable for Ukraine. It would be wise to develop a model tourism management in Ukraine and its regions that will meet the peculiarities of country and will make it possible to work effectively at this stage of development of tourism in Ukraine. With regard to public relations tools as a general form of promotion of travel services, they are quite popular among tourists. However, the state needs to pay special attention to the development of recreational areas, and other areas of tourism in Ukraine. |
| publisher |
Dr. Viktor Koval |
| publishDate |
2018 |
| url |
https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/86 |
| work_keys_str_mv |
AT zamlynskyiviktor featuresofacomplexmarketingapproachinmanagementofthetourismindustry AT yurchenkonatalia featuresofacomplexmarketingapproachinmanagementofthetourismindustry AT haltsovaolga featuresofacomplexmarketingapproachinmanagementofthetourismindustry AT zamlynskyiviktor osoblivostíkompleksnogomarketingovupídhoduvmenedžmentíturističnoííndustríí AT yurchenkonatalia osoblivostíkompleksnogomarketingovupídhoduvmenedžmentíturističnoííndustríí AT haltsovaolga osoblivostíkompleksnogomarketingovupídhoduvmenedžmentíturističnoííndustríí |
| first_indexed |
2025-09-24T17:26:23Z |
| last_indexed |
2025-12-02T15:27:29Z |
| _version_ |
1850410794686087168 |
| spelling |
oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-862023-10-03T07:13:12Z Features of a complex marketing approach in management of the tourism industry Особливості комплексного маркетингову підходу в менеджменті туристичної індустрії Zamlynskyi, Viktor Yurchenko, Natalia Haltsova, Olga marketing, tourism, tourism product, management, tourist industry маркетинг, туризм, туристичний продукт, управління, туристична індустрія Introduction. The tourist industry is a priority in the strategic development of a region. The main problems of research in the field of marketing tourism services are the essence and role of marketing in the development of the tourism industry, including the process of marketing management, types of strategies and marketing plans. The purpose of marketing tourism services is to attract as many customers as possible to the business entities, while providing them with the highest quality of service and guaranteeing their full satisfaction as part of the basic and expanded product. Aim and tasks. The purpose of this article is to study specifics and the complex nature of marketing in the tourism industry. Results. In the modern period of functioning of the economy, the service industry is developing very dynamically. In connection with this, the specificity of marketing used in travel services is also changing. The article analyzes the models of state regulation of the tourism industry. World practice separates the four models of state regulation of tourism industry. Eligible for the development of the tourist industry of Ukraine is the third "European" and fourth "Mixed" model, based on solid cooperation between the state and private business, i.e. the presence of central executive authority, recognition tourism is a priority area for the country. It is proved that the main positive point in introducing these models is that the State acts as the coordinator for the development of the tourism industry. The essence and features of the concept of "tourist demand" and "tourist offer" are also analyzed. Established in the tourist marketing system of continuous coordination of services in the marketing process with those that are in demand in the market, and which are planned to be introduced to the market with greater profits than competitors do. Conclusions. After analyzing the current concepts of marketing in tourism, we came to the conclusion that it is necessary to consider them through the concept of marketing interaction, that is, when using social and communication techniques to enhance marketing activities in tourism. Having reviewed the model of state regulation of tourism development, it was noted that it is European model of state participation in the development of the tourism industry is acceptable for Ukraine. It would be wise to develop a model tourism management in Ukraine and its regions that will meet the peculiarities of country and will make it possible to work effectively at this stage of development of tourism in Ukraine. With regard to public relations tools as a general form of promotion of travel services, they are quite popular among tourists. However, the state needs to pay special attention to the development of recreational areas, and other areas of tourism in Ukraine. Проблема. Туристична індустрія є пріоритетною у питанні стратегічного розвитку регіону. Основними проблемами досліджень у сфері послуг маркетингового туризму є сутність і роль маркетингу в розвитку туристичної галузі, в тому числі, процес управління маркетингом, види стратегій та маркетингові плани. Метою маркетингових послуг туризму є залучення суб'єктами господарювання як можна більше клієнтів, в той час надаючи їм найвищу якість обслуговування та гарантуючи повне задоволення їх потреб, як частини базового та розширеного продукту. Мета і завдання. Метою статті є дослідження специфіки та комплексного характеру маркетингу в туристичній галузі. Результати. У сучасний період функціонування економіки індустрія послуг розвивається дуже динамічно. У зв’язку з цим змінюється також специфіка маркетингу, що використовується в туристичних сервісах. Проведено аналіз моделей державного регулювання розвитку туристичної галузі. Світова практика відокремлює чотири моделі державного регулювання розвитку туристичної галузі. Прийнятними для розвитку туристичної галузі України є моделі, які ґрунтуються на щільній взаємодії держави і приватного бізнесу, тобто наявності централізованого органу виконавчої влади, визнання туризму пріоритетною сферою для країни із координацією з боку держави у розвитку індустрії туризму. Проаналізовано сутність та особливості поняття «туристичного попиту» та «туристичної пропозиції». Визначено в туристичному маркетингу систему безперервного узгодження послуг в процесі маркетингової діяльності з тими, які користуються попитом на ринку, і які планується виводити на ринок з більшим прибутком, ніж це роблять конкуренти. Висновки. Проаналізувавши сучасні поняття маркетингу в туризмі ми дійшли до висновку, що необхідно розглядати їх через концепцію маркетингу взаємодії, тобто під час використання соціальних та комунікаційних прийомів для підвищення маркетингової діяльності в туризмі. Розглянувши існуючі моделі державного регулювання розвитку туристичної діяльності, відзначено, що саме Європейська модель участі держави у розвитку індустрії туризму є прийнятною для України. Доцільно розробити модель управління туризмом в Україні та її регіонах, яка буде відповідати особливостям держави та дасть змогу ефективно працювати на даному етапі розвитку галузі туризму в Україні. Що стосується інструментів взаємодії із громадськістю як загальної форми просування туристичних послуг, вони є досить популярними серед мешканців туристичних напрямків. Проте державі потрібно звернути особливу увагу на розвиток рекреаційних зон, та інших напрямків туризму на Україні. Dr. Viktor Koval 2018-12-31 Article Article application/pdf https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/86 10.31520/2616-7107/2018.2.4-7 Economics Ecology Socium; Vol. 2 No. 4 (2018): Economics. Ecology. Socium; 64-76 Економіка Екологія Соціум; Том 2 № 4 (2018): Економіка. Екологія.Соціум; 64-76 2616-7107 2616-7107 10.31520/2616-7107/2018.2.4 en https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/86/50 Copyright (c) 2018 © Economics. Ecology. Socium |