Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії

In power supply systems of railways, there are very considerable reserves for reducing the power losses due to the introduction of rational modes of a system of traction power supply. The automated systems of commercial electric power accounting can serve not only for their classic purposes, but the...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2011
Main Authors: Bityukov S.D., Kuznetsov V.G., Sychenko V.G.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine 2011
Subjects:
Online Access:https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:System Research in Energy

Institution

System Research in Energy
id oai:www.systemre.org:article-428
record_format ojs
spelling oai:www.systemre.org:article-4282023-06-25T12:21:17Z Optimization of energy consumption by electrically powered transport with the use of information from the automated system of commercial electric power accounting Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії Bityukov S.D. Kuznetsov V.G. Sychenko V.G. traction substation, voltage, automated system of commercial electric power accounting. тягова підстанція, напруга, автоматизована система комерційного обліку електроенергії. In power supply systems of railways, there are very considerable reserves for reducing the power losses due to the introduction of rational modes of a system of traction power supply. The automated systems of commercial electric power accounting can serve not only for their classic purposes, but they can also create conditions for the control over modes in power supply systems. We propose a target function for the task to control the modes of a power supply system for electrified transport. This function allows one to consider the time variability of a tariff of consumed electric energy, as well as the reliability of switching devices, transformers, and poles of contact lines. At the Donetsk railway, we carried out the experimental verification of the proposed theoretical concepts concerning the regulation of a voltage on the busbars of traction substations. У системах електропостачання залізниць існують значні резерви для зниження втрат потужності за рахунок впровадження раціональних режимів системи тягового електропостачання. Автоматизовані системи комерційного обліку електроенергії можуть виконувати не тільки свої класичні функції, а й створювати умови для керування режимами в системах електропостачання електрифікованого транспорту.Запропоновано цільову функцію для задачі керування режимами системи електропостачання електрифікованого транспорту, що відрізняється врахуванням залежності тарифу за спожиту електроенергію від часу, а також врахуванням надійності перемикаючих пристроїв, трансформаторів та опор контактної мережі.На Донецькій залізниці проведено експериментальну перевірку запропонованих теоретичних положень з регулювання напруги на шинах тягових підстанцій. General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine 2011-05-26 Article Article application/pdf https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428 System Research in Energy; No. 3 (26) (2011): The Problems of General Energy; 39-44 Системні дослідження в енергетиці; № 3 (26) (2011): Проблеми загальної енергетики; 39-44 2786-7102 2786-7633 uk https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428/367
institution System Research in Energy
baseUrl_str
datestamp_date 2023-06-25T12:21:17Z
collection OJS
language Ukrainian
topic тягова підстанція
напруга
автоматизована система комерційного обліку електроенергії.
spellingShingle тягова підстанція
напруга
автоматизована система комерційного обліку електроенергії.
Bityukov S.D.
Kuznetsov V.G.
Sychenko V.G.
Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
topic_facet traction substation
voltage
automated system of commercial electric power accounting.
тягова підстанція
напруга
автоматизована система комерційного обліку електроенергії.
format Article
author Bityukov S.D.
Kuznetsov V.G.
Sychenko V.G.
author_facet Bityukov S.D.
Kuznetsov V.G.
Sychenko V.G.
author_sort Bityukov S.D.
title Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
title_short Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
title_full Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
title_fullStr Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
title_full_unstemmed Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
title_sort оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
title_alt Optimization of energy consumption by electrically powered transport with the use of information from the automated system of commercial electric power accounting
description In power supply systems of railways, there are very considerable reserves for reducing the power losses due to the introduction of rational modes of a system of traction power supply. The automated systems of commercial electric power accounting can serve not only for their classic purposes, but they can also create conditions for the control over modes in power supply systems. We propose a target function for the task to control the modes of a power supply system for electrified transport. This function allows one to consider the time variability of a tariff of consumed electric energy, as well as the reliability of switching devices, transformers, and poles of contact lines. At the Donetsk railway, we carried out the experimental verification of the proposed theoretical concepts concerning the regulation of a voltage on the busbars of traction substations.
publisher General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine
publishDate 2011
url https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428
work_keys_str_mv AT bityukovsd optimizationofenergyconsumptionbyelectricallypoweredtransportwiththeuseofinformationfromtheautomatedsystemofcommercialelectricpoweraccounting
AT kuznetsovvg optimizationofenergyconsumptionbyelectricallypoweredtransportwiththeuseofinformationfromtheautomatedsystemofcommercialelectricpoweraccounting
AT sychenkovg optimizationofenergyconsumptionbyelectricallypoweredtransportwiththeuseofinformationfromtheautomatedsystemofcommercialelectricpoweraccounting
AT bityukovsd optimízacíâspoživannâelektroenergíínaelektričnomutransportízvikoristannâmínformacííavtomatizovanoísistemikomercíjnogooblíkuelektroenergíí
AT kuznetsovvg optimízacíâspoživannâelektroenergíínaelektričnomutransportízvikoristannâmínformacííavtomatizovanoísistemikomercíjnogooblíkuelektroenergíí
AT sychenkovg optimízacíâspoživannâelektroenergíínaelektričnomutransportízvikoristannâmínformacííavtomatizovanoísistemikomercíjnogooblíkuelektroenergíí
first_indexed 2025-09-24T17:33:25Z
last_indexed 2025-09-24T17:33:25Z
_version_ 1844167526789939200