Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії
In power supply systems of railways, there are very considerable reserves for reducing the power losses due to the introduction of rational modes of a system of traction power supply. The automated systems of commercial electric power accounting can serve not only for their classic purposes, but the...
Saved in:
| Date: | 2011 |
|---|---|
| Main Authors: | , , |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine
2011
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | System Research in Energy |
Institution
System Research in Energy| id |
oai:www.systemre.org:article-428 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:www.systemre.org:article-4282023-06-25T12:21:17Z Optimization of energy consumption by electrically powered transport with the use of information from the automated system of commercial electric power accounting Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії Bityukov S.D. Kuznetsov V.G. Sychenko V.G. traction substation, voltage, automated system of commercial electric power accounting. тягова підстанція, напруга, автоматизована система комерційного обліку електроенергії. In power supply systems of railways, there are very considerable reserves for reducing the power losses due to the introduction of rational modes of a system of traction power supply. The automated systems of commercial electric power accounting can serve not only for their classic purposes, but they can also create conditions for the control over modes in power supply systems. We propose a target function for the task to control the modes of a power supply system for electrified transport. This function allows one to consider the time variability of a tariff of consumed electric energy, as well as the reliability of switching devices, transformers, and poles of contact lines. At the Donetsk railway, we carried out the experimental verification of the proposed theoretical concepts concerning the regulation of a voltage on the busbars of traction substations. У системах електропостачання залізниць існують значні резерви для зниження втрат потужності за рахунок впровадження раціональних режимів системи тягового електропостачання. Автоматизовані системи комерційного обліку електроенергії можуть виконувати не тільки свої класичні функції, а й створювати умови для керування режимами в системах електропостачання електрифікованого транспорту.Запропоновано цільову функцію для задачі керування режимами системи електропостачання електрифікованого транспорту, що відрізняється врахуванням залежності тарифу за спожиту електроенергію від часу, а також врахуванням надійності перемикаючих пристроїв, трансформаторів та опор контактної мережі.На Донецькій залізниці проведено експериментальну перевірку запропонованих теоретичних положень з регулювання напруги на шинах тягових підстанцій. General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine 2011-05-26 Article Article application/pdf https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428 System Research in Energy; No. 3 (26) (2011): The Problems of General Energy; 39-44 Системні дослідження в енергетиці; № 3 (26) (2011): Проблеми загальної енергетики; 39-44 2786-7102 2786-7633 uk https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428/367 |
| institution |
System Research in Energy |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-06-25T12:21:17Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
тягова підстанція напруга автоматизована система комерційного обліку електроенергії. |
| spellingShingle |
тягова підстанція напруга автоматизована система комерційного обліку електроенергії. Bityukov S.D. Kuznetsov V.G. Sychenko V.G. Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії |
| topic_facet |
traction substation voltage automated system of commercial electric power accounting. тягова підстанція напруга автоматизована система комерційного обліку електроенергії. |
| format |
Article |
| author |
Bityukov S.D. Kuznetsov V.G. Sychenko V.G. |
| author_facet |
Bityukov S.D. Kuznetsov V.G. Sychenko V.G. |
| author_sort |
Bityukov S.D. |
| title |
Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії |
| title_short |
Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії |
| title_full |
Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії |
| title_fullStr |
Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії |
| title_full_unstemmed |
Оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії |
| title_sort |
оптимізація споживання електроенергії на електричному транспорті з використанням інформації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії |
| title_alt |
Optimization of energy consumption by electrically powered transport with the use of information from the automated system of commercial electric power accounting |
| description |
In power supply systems of railways, there are very considerable reserves for reducing the power losses due to the introduction of rational modes of a system of traction power supply. The automated systems of commercial electric power accounting can serve not only for their classic purposes, but they can also create conditions for the control over modes in power supply systems. We propose a target function for the task to control the modes of a power supply system for electrified transport. This function allows one to consider the time variability of a tariff of consumed electric energy, as well as the reliability of switching devices, transformers, and poles of contact lines. At the Donetsk railway, we carried out the experimental verification of the proposed theoretical concepts concerning the regulation of a voltage on the busbars of traction substations. |
| publisher |
General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine |
| publishDate |
2011 |
| url |
https://systemre.org/index.php/journal/article/view/428 |
| work_keys_str_mv |
AT bityukovsd optimizationofenergyconsumptionbyelectricallypoweredtransportwiththeuseofinformationfromtheautomatedsystemofcommercialelectricpoweraccounting AT kuznetsovvg optimizationofenergyconsumptionbyelectricallypoweredtransportwiththeuseofinformationfromtheautomatedsystemofcommercialelectricpoweraccounting AT sychenkovg optimizationofenergyconsumptionbyelectricallypoweredtransportwiththeuseofinformationfromtheautomatedsystemofcommercialelectricpoweraccounting AT bityukovsd optimízacíâspoživannâelektroenergíínaelektričnomutransportízvikoristannâmínformacííavtomatizovanoísistemikomercíjnogooblíkuelektroenergíí AT kuznetsovvg optimízacíâspoživannâelektroenergíínaelektričnomutransportízvikoristannâmínformacííavtomatizovanoísistemikomercíjnogooblíkuelektroenergíí AT sychenkovg optimízacíâspoživannâelektroenergíínaelektričnomutransportízvikoristannâmínformacííavtomatizovanoísistemikomercíjnogooblíkuelektroenergíí |
| first_indexed |
2025-09-24T17:33:25Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:33:25Z |
| _version_ |
1844167526789939200 |