Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)

The purpose of this study is to develop methods and tools for long-term forecasting of electricity consumption based on an improved integrated method for predicting electricity demand, taking into account the peculiarities of electric use of the Kyiv Metro and its impact on the city's electrici...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2024
Hauptverfasser: Maistrenko, Natalia, Klimuk, Ihor
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine 2024
Schlagworte:
Online Zugang:https://systemre.org/index.php/journal/article/view/861
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:System Research in Energy

Institution

System Research in Energy
id oai:www.systemre.org:article-861
record_format ojs
institution System Research in Energy
baseUrl_str
datestamp_date 2024-07-23T14:07:28Z
collection OJS
language Ukrainian
topic метрополітен
електрозбереження
потенціал електрозбереження
прогнозування
енергетична ефективність
електроенергія.
spellingShingle метрополітен
електрозбереження
потенціал електрозбереження
прогнозування
енергетична ефективність
електроенергія.
Maistrenko, Natalia
Klimuk, Ihor
Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)
topic_facet Metro
electric saving
electric saving potential
forecasting
energy efficiency
electricity.
метрополітен
електрозбереження
потенціал електрозбереження
прогнозування
енергетична ефективність
електроенергія.
format Article
author Maistrenko, Natalia
Klimuk, Ihor
author_facet Maistrenko, Natalia
Klimuk, Ihor
author_sort Maistrenko, Natalia
title Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)
title_short Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)
title_full Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)
title_fullStr Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)
title_full_unstemmed Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)
title_sort заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок)
title_alt ENERGY SAVING MEASURES IN THE METRO (ON THE EXAMPLE OF BIMETALLIC CONTACT RAILS)
description The purpose of this study is to develop methods and tools for long-term forecasting of electricity consumption based on an improved integrated method for predicting electricity demand, taking into account the peculiarities of electric use of the Kyiv Metro and its impact on the city's electricity consumption. The scientific novelty of the results obtained is the consideration of technological potential with measures for electric saving, pouring into Level II and Level III in the energy consumption model, which takes into account both the overall potential of electric saving (from structural and technological shifts) in the country as a whole, and the features at the regional level (the city of Kyiv) in the types of economic activity in the provision of transport services (Metro). During the work, material was collected on measures for electricity saving in the metro and forecasts for the development of this type of service provision (passenger transportation). To achieve sufficient energy consumption, it is important to introduce energy-efficient technologies that will reduce electricity costs without losing productivity and passenger service quality. Bimetallic contact rails are more efficient in terms of transmitting electric current and reducing energy losses. This innovation opens up new opportunities for the sustainable development of urban transport and contributes to the creation of more efficient and convenient conditions for city residents. Measures are provided to protect the structures and equipment of the section that is being designed and built, the metro line from electric corrosion. Calculation of electricity saving potentials at the regional level (Kyiv) made it possible to more accurately take into account the volume of implementation of energy saving measures, since such programs are developed at the regional level. These estimates are used to determine the technological potential of energy saving. The technological potential of electricity saving will reach the level of 600 million kWh by 2040, while maintaining the pace of economic development in Kyiv.
publisher General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine
publishDate 2024
url https://systemre.org/index.php/journal/article/view/861
work_keys_str_mv AT maistrenkonatalia energysavingmeasuresinthemetroontheexampleofbimetalliccontactrails
AT klimukihor energysavingmeasuresinthemetroontheexampleofbimetalliccontactrails
AT maistrenkonatalia zahodizenergozberežennâvmetropolítenínaprikladíbímetalevihkontaktnihrejok
AT klimukihor zahodizenergozberežennâvmetropolítenínaprikladíbímetalevihkontaktnihrejok
first_indexed 2025-09-24T17:34:08Z
last_indexed 2025-09-24T17:34:08Z
_version_ 1850410288730341376
spelling oai:www.systemre.org:article-8612024-07-23T14:07:28Z ENERGY SAVING MEASURES IN THE METRO (ON THE EXAMPLE OF BIMETALLIC CONTACT RAILS) Заходи з енергозбереження в метрополітені (на прикладі біметалевих контактних рейок) Maistrenko, Natalia Klimuk, Ihor Metro, electric saving, electric saving potential, forecasting, energy efficiency, electricity. метрополітен, електрозбереження, потенціал електрозбереження, прогнозування, енергетична ефективність, електроенергія. The purpose of this study is to develop methods and tools for long-term forecasting of electricity consumption based on an improved integrated method for predicting electricity demand, taking into account the peculiarities of electric use of the Kyiv Metro and its impact on the city's electricity consumption. The scientific novelty of the results obtained is the consideration of technological potential with measures for electric saving, pouring into Level II and Level III in the energy consumption model, which takes into account both the overall potential of electric saving (from structural and technological shifts) in the country as a whole, and the features at the regional level (the city of Kyiv) in the types of economic activity in the provision of transport services (Metro). During the work, material was collected on measures for electricity saving in the metro and forecasts for the development of this type of service provision (passenger transportation). To achieve sufficient energy consumption, it is important to introduce energy-efficient technologies that will reduce electricity costs without losing productivity and passenger service quality. Bimetallic contact rails are more efficient in terms of transmitting electric current and reducing energy losses. This innovation opens up new opportunities for the sustainable development of urban transport and contributes to the creation of more efficient and convenient conditions for city residents. Measures are provided to protect the structures and equipment of the section that is being designed and built, the metro line from electric corrosion. Calculation of electricity saving potentials at the regional level (Kyiv) made it possible to more accurately take into account the volume of implementation of energy saving measures, since such programs are developed at the regional level. These estimates are used to determine the technological potential of energy saving. The technological potential of electricity saving will reach the level of 600 million kWh by 2040, while maintaining the pace of economic development in Kyiv. Метою цього дослідження є розвиток методів і засобів довгострокового прогнозування електроспоживання на основі удосконаленого комплексного методу прогнозування попиту на електроенергію з урахуванням особливостей електровикористання метрополітену м. Києва та його впливу на електроспоживання міста. Науковою новизною отриманих результатів є врахування технологічного потенціалу із заходами з електрозбереження, що впливають на рівень ІІ та рівень ІІІ в моделі енергоспоживання, яка враховує як загальний потенціал електрозбереження (від структурних і технологічних зрушень) в країні в цілому, так і особливості на регіональному рівні (місто Київ) у видах економічної діяльності у наданні транспортних послуг (метрополітен). При виконанні роботи було зібрано матеріал щодо заходів з електрозбереження в метрополітені та прогнозах розвитку цього виду надання послуг (перевезення пасажирів). Для досягнення достатнього та сталого енергоспоживання важливим є впровадження енергоефективних технологій, які дозволять зменшити витрати електроенергії без втрати продуктивності та якості обслуговування пасажирів. Біметалеві контактні рейки є більш ефективними з точки зору передачі електричного струму та зменшення енергетичних втрат. Така інновація відкриває нові можливості для сталого розвитку міського транспорту та сприяє створенню більш ефективних та зручних умов для мешканців міста. Передбачені заходи по захисту споруд та обладнання дільниці, що проєктується та будується, лінії метрополітену від електрокорозії. Обчислення потенціалів електрозбереження на регіональному рівні (м. Київ) дозволило більш точно врахувати обсяги впровадження заходів з енергозбереження, оскільки такі програми розробляються саме на регіональному рівні. Ці оцінки використано при визначенні технологічного потенціалу енергозбереження. При збереженні темпів розвитку економіки технологічний потенціал електрозбереження в м. Києві до 2040 р. досягне рівня 600 млн кВт·год. General Energy Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine 2024-07-01 Article Article application/pdf https://systemre.org/index.php/journal/article/view/861 10.15407/srenergy2024.03.080 System Research in Energy; No. 3 (79) (2024): System Research in Energy; 80-88 Системні дослідження в енергетиці; № 3 (79) (2024): Системні дослідження в енергетиці; 80-88 2786-7102 2786-7633 uk https://systemre.org/index.php/journal/article/view/861/771