Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies
The article examines the integration of an education management module based on the Odoo ERP system in the context of cloud technology usage. It highlights the importance of automation and optimization of management processes in educational institutions. The Odoo ERP system is presented as a univers...
Gespeichert in:
| Datum: | 2025 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
PROBLEMS IN PROGRAMMING
2025
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://pp.isofts.kiev.ua/index.php/ojs1/article/view/771 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Problems in programming |
| Завантажити файл: | |
Institution
Problems in programming| id |
pp_isofts_kiev_ua-article-771 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| resource_txt_mv |
ppisoftskievua/c7/8d1da830b121087f4d8dea89923c9fc7.pdf |
| spelling |
pp_isofts_kiev_ua-article-7712025-09-02T15:46:41Z Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies Підвищення якості управління освітнім процесом через інтеграцію модуля на основі ERP ODOO в контексті хмарних технологій Bida, P.I. Nadozirnyi, S.V. Kot, V.V. UDC 004.9:378.4:37.018.43 ERP Odoo; освітній процес; хмарні технології; автоматизація; цифровізація освіти; опти мізація управління УДК 004.9:378.4:37.018.43 The article examines the integration of an education management module based on the Odoo ERP system in the context of cloud technology usage. It highlights the importance of automation and optimization of management processes in educational institutions. The Odoo ERP system is presented as a universal tool for centralized man agement of schedules, academic performance tracking, and communication among all participants in the educa tional process. Special attention is given to adapting the system to the needs of Ukrainian educational institutions, developing customized solutions, and testing the module in a real educational environment. The research results demonstrate the effectiveness of system integration, particularly in automating routine tasks, enhancing trans parency, and improving the productivity of educational institutionsProblems in programming 2025; 1: 124-130 У статті розглядається інтеграція модуля управління освітнім процесом на основі ERP-системи Odoo у контексті використання хмарних технологій. Описується важливість автоматизації та оптимізації управ лінських процесів в освітніх установах. Система ERP Odoo представлена як універсальний інструмент для централізованого управління розкладами, обліком успішності та комунікацією між усіма учасниками освітнього процесу. Окрему увагу приділено адаптації системи до потреб українських навчальних закла дів, створенню індивідуальних рішень, а також тестуванню модуля на базі реального освітнього закладу. Результати дослідження демонструють ефективність інтеграції системи, зокрема автоматизацію рутин них завдань, підвищення прозорості та продуктивності роботи закладів освіти.Problems in programming 2025; 1: 124-130 PROBLEMS IN PROGRAMMING ПРОБЛЕМЫ ПРОГРАММИРОВАНИЯ ПРОБЛЕМИ ПРОГРАМУВАННЯ 2025-08-27 Article Article application/pdf https://pp.isofts.kiev.ua/index.php/ojs1/article/view/771 10.15407/pp2025.01.124 PROBLEMS IN PROGRAMMING; No 1 (2025); 124-130 ПРОБЛЕМЫ ПРОГРАММИРОВАНИЯ; No 1 (2025); 124-130 ПРОБЛЕМИ ПРОГРАМУВАННЯ; No 1 (2025); 124-130 1727-4907 10.15407/pp2025.01 uk https://pp.isofts.kiev.ua/index.php/ojs1/article/view/771/823 Copyright (c) 2025 PROBLEMS IN PROGRAMMING |
| institution |
Problems in programming |
| baseUrl_str |
https://pp.isofts.kiev.ua/index.php/ojs1/oai |
| datestamp_date |
2025-09-02T15:46:41Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
UDC 004.9:378.4:37.018.43 |
| spellingShingle |
UDC 004.9:378.4:37.018.43 Bida, P.I. Nadozirnyi, S.V. Kot, V.V. Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies |
| topic_facet |
UDC 004.9:378.4:37.018.43 ERP Odoo освітній процес хмарні технології автоматизація цифровізація освіти опти мізація управління УДК 004.9:378.4:37.018.43 |
| format |
Article |
| author |
Bida, P.I. Nadozirnyi, S.V. Kot, V.V. |
| author_facet |
Bida, P.I. Nadozirnyi, S.V. Kot, V.V. |
| author_sort |
Bida, P.I. |
| title |
Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies |
| title_short |
Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies |
| title_full |
Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies |
| title_fullStr |
Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies |
| title_full_unstemmed |
Improving the quality of educational process management through the integration of a module based on ERP ODOO in the context of cloud technologies |
| title_sort |
improving the quality of educational process management through the integration of a module based on erp odoo in the context of cloud technologies |
| title_alt |
Підвищення якості управління освітнім процесом через інтеграцію модуля на основі ERP ODOO в контексті хмарних технологій |
| description |
The article examines the integration of an education management module based on the Odoo ERP system in the context of cloud technology usage. It highlights the importance of automation and optimization of management processes in educational institutions. The Odoo ERP system is presented as a universal tool for centralized man agement of schedules, academic performance tracking, and communication among all participants in the educa tional process. Special attention is given to adapting the system to the needs of Ukrainian educational institutions, developing customized solutions, and testing the module in a real educational environment. The research results demonstrate the effectiveness of system integration, particularly in automating routine tasks, enhancing trans parency, and improving the productivity of educational institutionsProblems in programming 2025; 1: 124-130 |
| publisher |
PROBLEMS IN PROGRAMMING |
| publishDate |
2025 |
| url |
https://pp.isofts.kiev.ua/index.php/ojs1/article/view/771 |
| work_keys_str_mv |
AT bidapi improvingthequalityofeducationalprocessmanagementthroughtheintegrationofamodulebasedonerpodoointhecontextofcloudtechnologies AT nadozirnyisv improvingthequalityofeducationalprocessmanagementthroughtheintegrationofamodulebasedonerpodoointhecontextofcloudtechnologies AT kotvv improvingthequalityofeducationalprocessmanagementthroughtheintegrationofamodulebasedonerpodoointhecontextofcloudtechnologies AT bidapi pídviŝennââkostíupravlínnâosvítnímprocesomčerezíntegracíûmodulânaosnovíerpodoovkontekstíhmarnihtehnologíj AT nadozirnyisv pídviŝennââkostíupravlínnâosvítnímprocesomčerezíntegracíûmodulânaosnovíerpodoovkontekstíhmarnihtehnologíj AT kotvv pídviŝennââkostíupravlínnâosvítnímprocesomčerezíntegracíûmodulânaosnovíerpodoovkontekstíhmarnihtehnologíj |
| first_indexed |
2025-07-17T09:43:24Z |
| last_indexed |
2025-09-17T09:21:14Z |
| _version_ |
1850412998657572864 |
| fulltext |
124
Інформатизація науки і освіти
© П.І. Біда, С.В. Надозірний, В.В. Кот, 2025
ISSN 1727-4907. Проблеми програмування. 2025. №1
УДК 004.9:378.4:37.018.43 https://doi.org/10.15407/pp2025/01/124
П.І. Біда, С.В. Надозірний, В.В. Кот
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ
ПРОЦЕСОМ ЧЕРЕЗ ІНТЕГРАЦІЮ МОДУЛЯ НА ОСНОВІ
ERP ODOO В КОНТЕКСТІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
У статті розглядається інтеграція модуля управління освітнім процесом на основі ERP-системи Odoo у
контексті використання хмарних технологій. Описується важливість автоматизації та оптимізації управ-
лінських процесів в освітніх установах. Система ERP Odoo представлена як універсальний інструмент
для централізованого управління розкладами, обліком успішності та комунікацією між усіма учасниками
освітнього процесу. Окрему увагу приділено адаптації системи до потреб українських навчальних закла-
дів, створенню індивідуальних рішень, а також тестуванню модуля на базі реального освітнього закладу.
Результати дослідження демонструють ефективність інтеграції системи, зокрема автоматизацію рутин-
них завдань, підвищення прозорості та продуктивності роботи закладів освіти.
Ключові слова: ERP Odoo, освітній процес, хмарні технології, автоматизація, цифровізація освіти, опти-
мізація управління.
P.I. Bida, S.V. Nadozirnyi, V.V. Kot
IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATIONAL PROCESS
MANAGEMENT THROUGH THE INTEGRATION OF
A MODULE BASED ON ERP ODOO IN THE CONTEXT
OF CLOUD TECHNOLOGIES
The article examines the integration of an education management module based on the Odoo ERP system in the
context of cloud technology usage. It highlights the importance of automation and optimization of management
processes in educational institutions. The Odoo ERP system is presented as a universal tool for centralized man-
agement of schedules, academic performance tracking, and communication among all participants in the educa-
tional process. Special attention is given to adapting the system to the needs of Ukrainian educational institutions,
developing customized solutions, and testing the module in a real educational environment. The research results
demonstrate the effectiveness of system integration, particularly in automating routine tasks, enhancing trans-
parency, and improving the productivity of educational institutions.
Вступ
Актуальність даного дослідження
зумовлена необхідністю впровадження
інноваційних рішень для оптимізації управ-
лінських процесів в умовах сучасного роз-
витку технологій. Освітня сфера, яка зав-
жди була важливою складовою суспільного
розвитку, нині потребує переосмислення
традиційних підходів до управління та ор-
ганізації. Впровадження цифрових рішень
у навчальні заклади є не лише вимогою
часу, а й відповіддю на постійно зростаючі
обсяги інформації, яку необхідно оброб-
ляти, аналізувати та використовувати для
ухвалення рішень. Удосконалення управ-
ління навчальними процесами, підвищення
ефективності адміністративних завдань та
оптимізація ресурсів є ключовими викли-
ками для закладів освіти. Зважаючи на те,
що обсяг завдань і кількість інформації в
навчальних закладах значно зростає, вико-
ристання сучасних технологій стає незамін-
ним для забезпечення якісного функціону-
вання освітніх установ.
ERP-системи, такі як Odoo, стають
важливим інструментом у процесі діджита-
лізації освітнього сектору завдяки своїй
здатності об'єднувати різноманітні процеси
в одну інтегровану платформу. Ця система
дозволяє не лише автоматизувати рутинні
завдання, а й створювати єдиний інформа-
ційний простір, який забезпечує доступ до
даних у реальному часі, сприяє покра-
125
Інформатизація науки і освіти
щенню комунікації між усіма учасниками
освітнього процесу та мінімізує ймовір-
ність помилок у роботі. В умовах дистан-
ційного навчання, коли потреба в швид-
кому доступі до інформації, гнучкості та
доступності є критично важливою, ERP-си-
стеми набувають особливого значення. Ін-
теграція ERP Odoo дозволяє забезпечити
централізоване управління розкладами, об-
ліком успішності студентів, фінансовим
плануванням, а також комунікацією між ви-
кладачами, студентами та адміністрацією.
Інтеграція ERP систем в управ-
ління освітнім процесом
Унікальність Odoo полягає в тому,
що це платформа з відкритим кодом, яка
дозволяє адаптувати її функціонал відпо-
відно до специфічних потреб конкретного
навчального закладу. Вона може бути нала-
штована під особливості роботи як великих
університетів, так і малих коледжів чи на-
віть шкіл. Завдяки своїй модульній струк-
турі система дає можливість створювати рі-
шення, що відповідають вимогам конкрет-
них освітніх установ, включаючи індивіду-
альні налаштування розкладів, облік акаде-
мічної успішності, контроль відвідуваності,
а також забезпечення прозорої та ефектив-
ної взаємодії між усіма учасниками освіт-
нього процесу. Особливої уваги заслуговує
можливість розгортання Odoo у хмарному
середовищі, що гарантує доступність сис-
теми з будь-якого місця та на будь-якому
пристрої, забезпечуючи її масштабованість
і знижуючи витрати на інфраструктуру.
Сучасний розвиток технологій пот-
ребує від навчальних закладів не лише адап-
тації до нових реалій, а й постійного вдоско-
налення внутрішніх процесів, спрямованих
на ефективне управління та організацію
освітньої діяльності. У цьому контексті ERP
Odoo виступає як універсальний інструмент,
здатний змінити підхід до управління освіт-
нім процесом. Вона дозволяє забезпечити
автоматизацію багатьох завдань, які раніше
виконувалися вручну, зокрема, складання
розкладів, ведення обліку успішності, моні-
торинг відвідуваності, управління кадрами
та планування фінансів. Це не лише знижує
навантаження на адміністрацію, а й дозво-
ляє зосередитися на стратегічних аспектах
розвитку навчального закладу.
Впровадження ERP-систем у сфері
освіти вже продемонструвало свою ефекти-
вність у багатьох країнах світу. Водночас
адаптація таких систем до потреб українсь-
ких освітніх установ потребує додаткових
досліджень, оскільки кожен навчальний за-
клад має свої унікальні вимоги та особливо-
сті. У цьому контексті важливим є не лише
технічний аспект інтеграції системи, а й вра-
хування педагогічних, організаційних та ку-
льтурних факторів, які впливають на її успі-
шне впровадження. Odoo дозволяє створю-
вати індивідуальні рішення, які враховують
ці фактори, забезпечуючи максимальну ефе-
ктивність та зручність використання.
Розгортання ERP Odoo в хмарному
середовищі є однією з ключових переваг
цієї системи. Використання хмарних техно-
логій забезпечує не лише гнучкість і досту-
пність, але й дозволяє мінімізувати витрати
на інфраструктуру, що є особливо важли-
вим для навчальних закладів з обмеженим
бюджетом. Крім того, це створює переду-
мови для безперебійного функціонування
системи, навіть у випадку технічних про-
блем або форс-мажорних обставин, таких
як пандемії чи інші кризові ситуації, які мо-
жуть ускладнити традиційну організацію
освітнього процесу.
Автоматизація рутинних адміністра-
тивних завдань, яка стає можливою завдяки
впровадженню ERP Odoo, дозволяє значно
скоротити час, необхідний для їх вико-
нання. Наприклад, автоматичне складання
розкладів враховує всі можливі обмеження
та конфлікти, забезпечуючи оптимальне
планування навчальних занять. Так само
автоматизований облік успішності дозво-
ляє не лише спростити процес внесення
оцінок, а й забезпечити прозорість цього
процесу для студентів, викладачів та адмі-
ністрації. Це сприяє підвищенню довіри
між усіма учасниками навчального процесу
та забезпечує доступ до актуальної інфор-
мації в режимі реального часу.
Ще одним важливим аспектом впро-
вадження ERP Odoo є підвищення якості
управлінських рішень. Завдяки інтеграції
всіх процесів у єдину інформаційну сис-
тему адміністрація навчального закладу
126
Інформатизація науки і освіти
отримує доступ до повного спектра даних,
необхідних для аналізу та прийняття обґру-
нтованих рішень. Це дозволяє не лише опе-
ративно реагувати на поточні виклики, але
й прогнозувати розвиток ситуації та плану-
вати подальші дії. Крім того, централізо-
ване зберігання даних забезпечує їх захи-
щеність і цілісність, що є важливим у сучас-
них умовах цифровізації.
В умовах зростаючого попиту на ди-
станційне навчання, ERP Odoo стає неза-
мінним інструментом для організації освіт-
нього процесу. Вона забезпечує не лише до-
ступ до навчальних матеріалів, але й мож-
ливість інтерактивної взаємодії між студен-
тами та викладачами, що є важливим для
збереження якості освіти навіть за умов від-
даленого навчання. Інтерактивні функції,
такі як форуми, обговорення, електронні
журнали та тестування, дозволяють ство-
рювати ефективний навчальний процес,
який відповідає сучасним вимогам і очіку-
ванням студентів.
Впровадження ERP Odoo у навчальні
заклади є важливим кроком до інтеграції
України в світовий освітній простір. Вико-
ристання сучасних технологій не лише під-
вищує ефективність управління, а й сприяє
формуванню позитивного іміджу освітніх
установ, які прагнуть відповідати найкра-
щим світовим стандартам. Це створює пере-
думови для підвищення конкурентоспромо-
жності українських навчальних закладів, за-
лучення іноземних студентів та інтеграції до
міжнародних освітніх програм.
Дослідження впровадження ERP-си-
стем у сфері освіти активно розвивається.
Зокрема, у роботі [1] Л. В. Ноздріної та
О. І. Критовича описано підходи до діджи-
талізації фандрейзингової діяльності вищих
шкіл за допомогою ERP-систем, що дово-
дить важливість таких інструментів для під-
вищення конкурентоспроможності освітніх
закладів. Однак, адаптація цих систем до
специфічних потреб українських навчаль-
них закладів досліджена недостатньо. Особ-
ливий інтерес становить можливість ство-
рення індивідуальних рішень для фахових
коледжів і університетів на основі Odoo.
Результати цього дослідження мо-
жуть стати основою для подальшого впро-
вадження цифрових технологій в освітній
сектор України, сприяючи інтеграції до сві-
тового освітнього простору та підвищенню
ефективності управлінських процесів у на-
вчальних закладах.
Дослідження та оцінка
ERP ODOO
Для визначення основних завдань до-
слідження необхідно оцінити роль ERP-сис-
тем як ефективного інструменту автомати-
зації управлінських процесів у закладах
освіти. Головна мета впровадження таких
систем полягає в інтеграції адміністратив-
них і навчальних функцій в єдину інформа-
ційну платформу, яка відповідала б сучас-
ним вимогам організації освітнього процесу.
ERP Odoo дозволяє автоматизувати
низку ключових операцій, таких як управ-
ління навчальними планами, облік академі-
чної успішності студентів, складання роз-
кладу занять, моніторинг відвідуваності,
кадрове управління та організація взаємодії
між учасниками освітнього процесу. За-
вдяки інтеграції цих процесів в єдину сис-
тему забезпечується централізоване збері-
гання даних, доступ до яких можливий у ре-
альному часі. Це сприяє значному покра-
щенню якості управлінських рішень, опера-
тивності їх ухвалення та зниженню ймовір-
ності помилок у роботі.
Рис. 1. Архітектура ERP Odoo
Архітектура ERP Odoo (Рис. 1.), яка засто-
совується в навчальних закладах, базується
на модульній структурі. Це дозволяє нала-
штовувати систему відповідно до потреб
конкретної організації. У контексті розро-
бки модуля для управління освітнім проце-
сом вона забезпечує інтеграцію таких фун-
кцій (рис. 2.), як планування навчального
процесу, контроль за виконанням навчаль-
них планів та створення звітності. Розроб-
127
Інформатизація науки і освіти
лювана система має інструменти для забез-
печення доступу користувачів різних рівнів
(адміністрації, викладачів, студентів) до не-
обхідної інформації, що створює умови для
прозорості та взаємодії між усіма учасни-
ками освітньої діяльності.
Рис. 2. Архітектура розроблюваної
системи
Окрім забезпечення автоматизації,
ERP-система сприяє оптимізації роботи за-
кладу освіти. Вона значно скорочує час, не-
обхідний для виконання рутинних адмініс-
тративних завдань, мінімізує дублювання
інформації та забезпечує зручність підгото-
вки звітності. Ці переваги роблять систему
важливим інструментом для підвищення
продуктивності освітньої установи, дозво-
ляючи адміністрації зосередитися на стра-
тегічних аспектах управління, а викладачам
– на навчальній діяльності.
Реалізація дослідження передбачала
розробку модуля управління освітнім про-
цесом відповідно до діаграми зображеної
на Рис. 2. Основним інструментом для на-
писання бекенд-частини модуля виступила
мова програмування Python, яка забезпечує
гнучкість у реалізації функціональних мож-
ливостей системи. Для створення інтер-
фейсу користувача застосовувалися техно-
логії HTML, CSS та JavaScript, що дозволя-
ють реалізувати сучасний, зручний і функ-
ціональний фронтенд.
Модуль інтегрує ключові освітні
компоненти, дозволяючи автоматизувати
такі процеси, як складання розкладу, управ-
ління навчальними планами, облік успіш-
ності та відвідування, а також налашту-
вання роботи студентів і викладачів. Архі-
тектура системи побудована так, щоб забез-
печити централізоване зберігання даних та
їхню доступність для всіх учасників освіт-
нього процесу.
Рис. 3. Освітні компоненти
У модулі реалізовано функції для
управління викладачами, що дозволяє вра-
ховувати їхнє навантаження, вести облік
особистих даних та взаємодіяти з іншими
компонентами системи.
Рис. 4. Викладачі
Особливу увагу приділено ство-
ренню зручного інтерфейсу для роботи з
розкладом, який автоматично виявляє нето-
чності та пропонує оптимальні варіанти для
формування графіка навчальних занять.
Рис. 5. Розклад
За допомогою системи для студентів
реалізовані інструменти, що надають доступ
до інформації про розклад, успішність та на-
128
Інформатизація науки і освіти
вчальні матеріали, забезпечуючи інтеракти-
вність і прозорість освітнього процесу.
Рис. 6. Студенти
Система дозволяє адмініструвати
налаштування інформації про студентів у
групах, забезпечуючи можливість управ-
ління навчальними планами, груповими за-
вданнями та іншими параметрами.
Рис. 7. Налаштування інформації
про студентів у групі
Wizard (майстер) відкриття журналу
створений для зручного доступу до інфор-
мації про відвідуваність і успішність за пе-
вний день та предмет.
Рис. 8. Wizard відкриття журналу на певну
дату з предметом
Окрім цього, побудовано функціо-
нал для роботи з журналом відвідуваності
та оцінювання, який дозволяє викладачам
оперативно вносити дані та переглядати
звіти.
Рис. 9. Робота з журналом відвідування і
оцінювання
Тестування
Тестування розробленого модуля
проводилося на базі коледжу ВСП «РФК
НУБіП України» м. Рівне, де була створена
унікальна можливість оцінити його функці-
ональні можливості у реальних умовах екс-
плуатації. Цей етап дослідження відіграв
важливу роль у визначенні ефективності
впровадженої системи, її здатності вирішу-
вати нагальні завдання управління освітнім
процесом і покращувати внутрішні процеси
навчального закладу. Особливу увагу під
час тестування було приділено автоматиза-
ції рутинних завдань, таких як ведення об-
ліку успішності студентів, складання роз-
кладу занять, моніторинг відвідуваності
студентів і адміністрування роботи викла-
дачів. Ці процеси зазвичай вимагають знач-
них зусиль і часу з боку адміністрації та ви-
кладачів, а їхня автоматизація дозволила
суттєво підвищити ефективність роботи.
У ході тестування модуль продемон-
стрував свою здатність значно скоротити
витрати часу на обробку великих обсягів
даних. Наприклад, автоматизоване ведення
журналу успішності дало змогу викладачам
зосередитися на навчальній діяльності, мі-
німізувавши час, необхідний для внесення
оцінок та підготовки звітів. Система авто-
матично обробляла дані про академічні до-
сягнення студентів, генеруючи структуро-
129
Інформатизація науки і освіти
вані звіти, які відповідали потребам адміні-
страції та вимогам зовнішніх інстанцій. На-
приклад, звіти містили детальну статистику
про середній бал студентів за семестр, кіль-
кість перездач та динаміку успішності, що
спрощувало аналіз результатів. Завдяки
цьому було зменшено ймовірність людсь-
ких помилок, уникнуто плутанини у розра-
хунках середнього балу та забезпечено збе-
реження всіх даних у захищеному елект-
ронному форматі.
Функціонал модуля також охоплю-
вав автоматизоване складання розкладу за-
нять, що виявилося особливо корисним для
забезпечення безперебійного навчального
процесу. Ця функція враховувала численні
параметри, такі як доступність викладачів,
завантаженість аудиторій та уникнення
конфліктів у розкладі, що раніше вимагало
ручної перевірки та значних зусиль з боку
персоналу. Наприклад, система автомати-
чно розподіляла лекції так, щоб у виклада-
чів не виникало накладок між різними гру-
пами, а студенти не отримували пари в не-
рівномірному порядку, з великими проміж-
ками або пізно ввечері без потреби. Крім
того, вона оперативно перерозподіляла за-
няття у разі змін, таких як відрядження ви-
кладача або тимчасова недоступність ауди-
торії, що дозволяло уникати збоїв у нав-
чальному процесі.
Моніторинг відвідуваності студен-
тів також став простішим і ефективнішим
завдяки використанню розробленого мо-
дуля. Замість ручного заповнення паперо-
вих журналів викладачі могли відзначати
присутність студентів у цифровій формі од-
ним кліком, а система автоматично підра-
ховувала пропуски та формувала звіти.
Крім того, ця інформація була доступна у
режимі реального часу, що дозволяло ви-
кладачам і адміністрації оперативно реагу-
вати на випадки невідвідуваності та вжи-
вати відповідних заходів. Студенти та їхні
батьки також отримали можливість перег-
лядати ці дані через інтерактивний інтер-
фейс, що підвищувало прозорість навчаль-
ного процесу та сприяло мотивації до відві-
дування занять.
Система також продемонструвала
свою гнучкість у налаштуванні, що є важ-
ливим для навчальних закладів із різними
потребами. Наприклад, у процесі тесту-
вання вдалося налаштувати функціонал мо-
дуля для вирішення унікальних завдань ко-
леджу ВСП «РФК НУБіП України», таких
як управління спеціалізованими навчаль-
ними програмами чи забезпечення підтри-
мки для викладачів у їхній повсякденній
роботі. Це дозволяє адаптувати модуль для
використання в інших освітніх установах з
урахуванням їхніх особливостей, що ро-
бить систему універсальним рішенням для
автоматизації управління.
Завдяки інтерактивному інтерфейсу
всі учасники освітнього процесу отримали
зручний доступ до необхідної інформації.
Викладачі могли переглядати розклад, вно-
сити оцінки та коментарі, створювати інди-
відуальні навчальні плани для студентів і
навіть спілкуватися з ними через систему.
Для студентів був доступний персоналізо-
ваний кабінет, у якому вони могли перегля-
дати свої успіхи, дізнаватися розклад за-
нять, отримувати доступ до навчальних ма-
теріалів та взаємодіяти з викладачами. Це
створило умови для прозорого та зручного
навчального процесу, підвищуючи довіру
між усіма учасниками освітнього середо-
вища.
Важливим аспектом тестування
було оцінювання зручності використання
системи. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс
дозволив користувачам швидко освоїти ро-
боту з модулем, що стало одним із визнача-
льних факторів його успішного тестового
використання. Навчальні заходи, організо-
вані для викладачів і адміністративного пе-
рсоналу, показали, що система не вимагає
значних зусиль для опанування її функціо-
налом, а підтримка з боку розробників за-
безпечила швидке вирішення будь-яких те-
хнічних питань.
Окрім цього, під час тестування була
відзначена висока надійність і безпека ро-
боти системи. Завдяки розгортанню у хма-
рному середовищі забезпечувалася стабі-
льна робота модуля навіть за умов високих
навантажень. Захищеність даних гаранту-
вала, що конфіденційна інформація про
студентів, викладачів та навчальні процеси
залишалася недоступною для сторонніх
осіб. Це стало важливим аргументом на ко-
ристь впровадження системи, оскільки за-
130
Інформатизація науки і освіти
безпечення інформаційної безпеки є пріо-
ритетом для сучасних навчальних закладів.
Результати тестування показали, що
впровадження розробленого модуля сприяє
значному покращенню ефективності управ-
ління навчальним процесом. Адміністрація
закладу отримала інструмент для ухва-
лення обґрунтованих рішень на основі ак-
туальних даних, викладачі змогли зосере-
дитися на викладанні замість виконання ру-
тинних завдань, а студенти – отримати дос-
туп до всіх необхідних для навчання ресур-
сів. У перспективі така система має потен-
ціал для подальшого розвитку й адаптації,
відкриваючи нові можливості для цифрові-
зації освітньої діяльності.
Висновки
Розроблений модуль управління
освітнім процесом на основі ERP Odoo під-
твердив свою ефективність у реальних умо-
вах навчального закладу. Його впрова-
дження може забезпечити:
- автоматизацію ключових освітніх і адмі-
ністративних процесів;
- зменшення витрат часу на виконання ру-
тинних завдань;
- підвищення точності та доступності інфо-
рмації для ухвалення управлінських рі-
шень;
- покращення комунікації між адміністра-
цією, викладачами та студентами.
Впровадження такого рішення ство-
рює передумови для подальшого вдоскона-
лення процесів управління в закладах
освіти, сприяє інтеграції сучасних інформа-
ційних технологій у навчальну діяльність і
підвищує загальну ефективність функціо-
нування освітніх установ.
Отримані результати можуть бути
використані для розробки рекомендацій
щодо адаптації ERP Odoo у закладах освіти
різних рівнів, що робить це дослідження ак-
туальним і корисним для подальшого роз-
витку цифровізації освіти в Україні.
Література
1. Ноздріна, Л. В., Критович, О. І. (2022). За-
стосування ERP-систем у фандрейзингу ви-
щої школи. Науковий економічний вісник,
31 березня URL:
https://ser.net.ua/index.php/SER/article/downl
oad/432/446 (дата звернення: 26.01.2025).
2. Посібник користувача odoo, Режим доступу
https://www.odoo.com/documentation
3. Посібник розробника odoo, режим доступу
https://www.odoo.com/documentation/17.0/de
veloper.html
4. Brunn H. Odoo Development Cookbook / H.
Brunn, A. Fayolle, D. Reis. - Birmingham:
Packt Publishing Ltd, 2016. - 377 с.
5. Безус П.І., Серебряков Р.А. Застосування ав-
томатизованих інформаційних систем уп-
равління у вищих навчальних закладах/ На-
уковий вісник Академії муніципального уп-
равління. – Серія Економіка. – Вип.6. –
С. 12-17.
Одержано: 24.02.2025
Внутрішня рецензія отримана: 28.02.2025
Зовнішня рецензія отримана: 04.03.2025
Про авторів:
Біда Петро Іванович,
кандидат технічних наук,
https://orcid.org/0000-0003-0266-9974
Надозірний Святослав Вікторович,
викладач, спеціаліст вищої категорії
Кот Василь Васильович,
кандидат технічних наук
https://orcid.org/0000-0002-5139-4391
Місце роботи авторів:
Відокремлений структурний підрозділ
«Рівненський фаховий коледж
Національного університету біоресурсів
та природокористування України»,
33001, м. Рівне, вул. Коперніка, 44
P.I.Bida1976@gmail.com
nadozirny.s@gmail.com
kotpm04@ukr.net
|