IMPROVED MATHEMATICAL MODEL OF THE ORIENTATION SYSTEM OF THE ROTOR OF A WIND INSTALLATION WITH A VANE PLANE
Одним з факторів забезпечення надійної й довговічної роботи вітроустановок є достовірне визначення на стадії проєктування навантажень, що виникають у процесі орієнтації ротора за напрямком повітряного потоку. У вітроустановках малої потужності орієнтація ротора в основному здійснюється з використанн...
Збережено в:
| Дата: | 2023 |
|---|---|
| Автори: | , , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Institute of Renewable Energy National Academy of Sciences of Ukraine
2023
|
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://ve.org.ua/index.php/journal/article/view/395 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Vidnovluvana energetika |
Репозитарії
Vidnovluvana energetika| Резюме: | Одним з факторів забезпечення надійної й довговічної роботи вітроустановок є достовірне визначення на стадії проєктування навантажень, що виникають у процесі орієнтації ротора за напрямком повітряного потоку. У вітроустановках малої потужності орієнтація ротора в основному здійснюється з використанням парусності флюгерної площини хвоста. За такої схеми швидкість орієнтації ротора може змінюватись в широких межах залежно від параметрів вітрового потоку та параметрів системи орієнтації, що, відповідно, викликає аналогічні зміни навантажень у лопатях та інших елементах кон-струкції вітроустановки. Все це потребує постійних удосконалень математичних моделей систем орієн-тації ротора для максимального наближення їх до реального фізичного процесу. В цій роботі запропоновано удосконалені математичні моделі орієнтації ротора флюгерною площиною з урахуванням додаткових параметрів системи орієнтації, як-от: момент від тангенціальної сили, момент демпфування ротора та додаткових пристроїв; уточнено величину зміщення центра лобового тиску на ротор та вирази для окремих моментів тертя. При цьому вказані математичні моделі були розроблені для випадків з урахуванням та без урахування режимів роботи ротора, тобто коли в процесі орієнтації ротора його оберти та лобовий тиск змінюються залежно від кута набігання повітряного потоку на ротор або залишаються незмінними. Бібл. 13, рис. 2. |
|---|