EXPERIMENTAL DETERMINATION OF THE VELOCITY OF WATER MOVEMENT IN THE UNDER-GROUND PERMEABLE LAYER AND THE ACCUMULATIVE CAPACITY OF THE UNDERGROUND PER-MEABLE LAYER OPENED BY A WELL

Методика визначення швидкості руху води в підземному проникному пласті та акумулювальної здатності підземного проникного пласта базується на розв’язку теплової задачі за схемою Ловер’є. В основу розрахунку часу, за який температурний фронт на заданій відстані від свердловини дорівнюватиме певній вел...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2024
Автори: Morozov , Yu., Lobanova , I.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Institute of Renewable Energy National Academy of Sciences of Ukraine 2024
Теми:
Онлайн доступ:https://ve.org.ua/index.php/journal/article/view/480
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Vidnovluvana energetika

Репозитарії

Vidnovluvana energetika
Опис
Резюме:Методика визначення швидкості руху води в підземному проникному пласті та акумулювальної здатності підземного проникного пласта базується на розв’язку теплової задачі за схемою Ловер’є. В основу розрахунку часу, за який температурний фронт на заданій відстані від свердловини дорівнюватиме певній величині, застосовуємо схему теплообміну Ловер’є, яка передбачає, що теплообмін води і піску відбувається миттєво, тобто в будь-який час піщинки мають ту саму температуру, що й вода. Розрахунки показують, що із зменшенням діаметра частинок піску питома поверхня зростає. Наприклад, якщо піщано-глинисту породу з розмірами зерен близько 0,002 см [2] подати у вигляді пористого середовища, яке складене з n пластів однакового діаметра, то для неї питома поверхня становитиме 3000 см2/см3 = 3*105 м2/м3. Це означає, що один кубічний метр породи має внутрішню поверхню, що дорівнює 30 га. Оцінку дебіту, необхідного для закачування, проводимо за формулою Дюпії. Розв’язок теплової задачі, виконаної Ловер’є, стосується пласко-паралельного руху теплоносія. Враховуючи це, отримуємо формулу для врахування радіального руху теплоносія, яка має вигляд  .