РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
Understanding and using the concept of marketing strategy in business management is an integral part of effective entrepreneurial activity. In these conditions, the marketing strategy is more relevant than ever for enterprises whose goal today is not just to make a profit, but to maintain competitiv...
Збережено в:
| Дата: | 2022 |
|---|---|
| Автори: | , , , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Zhytomyr Ivan Franko State University
2022
|
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | http://eui.zu.edu.ua/article/view/268895 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Economics. Management. Innovations |
Репозитарії
Economics. Management. Innovations| id |
eui_zu_edu_ua-article-268895 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics. Management. Innovations |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-12-31T09:26:39Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
маркетинг стратегія маркетингова стратегія маркетингове управління маркетинговий бюджет |
| spellingShingle |
маркетинг стратегія маркетингова стратегія маркетингове управління маркетинговий бюджет Poita, Iryna Mosiichuk, Iryna Gurenko, Anna Perelygin, Mykola РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА |
| topic_facet |
маркетинг стратегія маркетингова стратегія маркетингове управління маркетинговий бюджет marketing strategy marketing strategy management in marketing marketing budget |
| format |
Article |
| author |
Poita, Iryna Mosiichuk, Iryna Gurenko, Anna Perelygin, Mykola |
| author_facet |
Poita, Iryna Mosiichuk, Iryna Gurenko, Anna Perelygin, Mykola |
| author_sort |
Poita, Iryna |
| title |
РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА |
| title_short |
РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА |
| title_full |
РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА |
| title_fullStr |
РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА |
| title_full_unstemmed |
РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА |
| title_sort |
роль стратегій в управлінні маркетинговою діяльністю підприємства |
| title_alt |
THE ROLE OF STRATEGIES IN THE ENTERPRISE’S MANAGEMENT OF MARKETING ACTIVITIES |
| description |
Understanding and using the concept of marketing strategy in business management is an integral part of effective entrepreneurial activity. In these conditions, the marketing strategy is more relevant than ever for enterprises whose goal today is not just to make a profit, but to maintain competitiveness. The article covers the theoretical aspects of developing a marketing strategy and its role in marketing management at an enterprise in modern business conditions. It has been proven that in the formation of an enterprise marketing activities’ management effective system the marketing service plays a leading role and occupies one of the main places in the organizational structure and, together with other functional divisions, create a single integrated process aimed at satisfying consumer requests and obtaining profit on this basis. The main development and implementation stages of an the enterprise effective and efficient marketing strategy are highlighted. It was found that the level of the marketing strategy effectiveness and flexibility largely depends on how quickly the company adapts to changes in the external environment and uses its internal potential and the capabilities of the chosen organizational structure. The content of the article reveals the trend of formation and implementation of the strategic component of marketing management at enterprises, which nowadays is increasingly expanding, but all its forms are not yet used to the full extent, and are often carried out chaotically, unsystematically or insufficiently qualified. The understanding of the role of marketing strategy for the development of entrepreneurial activity as a prerequisite for ensuring the competitiveness of the enterprise, its adaptation to constant changes in the external environment and market conditions, the stability of business conditions and, thereby, increasing the level of competitiveness,
is defined. |
| publisher |
Zhytomyr Ivan Franko State University |
| publishDate |
2022 |
| url |
http://eui.zu.edu.ua/article/view/268895 |
| work_keys_str_mv |
AT poitairyna theroleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities AT mosiichukiryna theroleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities AT gurenkoanna theroleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities AT perelyginmykola theroleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities AT poitairyna rolʹstrategíjvupravlínnímarketingovoûdíâlʹnístûpídpriêmstva AT mosiichukiryna rolʹstrategíjvupravlínnímarketingovoûdíâlʹnístûpídpriêmstva AT gurenkoanna rolʹstrategíjvupravlínnímarketingovoûdíâlʹnístûpídpriêmstva AT perelyginmykola rolʹstrategíjvupravlínnímarketingovoûdíâlʹnístûpídpriêmstva AT poitairyna roleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities AT mosiichukiryna roleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities AT gurenkoanna roleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities AT perelyginmykola roleofstrategiesintheenterprisesmanagementofmarketingactivities |
| first_indexed |
2025-12-02T15:27:01Z |
| last_indexed |
2025-12-02T15:27:01Z |
| _version_ |
1850410765599637504 |
| spelling |
eui_zu_edu_ua-article-2688952024-12-31T09:26:39Z THE ROLE OF STRATEGIES IN THE ENTERPRISE’S MANAGEMENT OF MARKETING ACTIVITIES РОЛЬ СТРАТЕГІЙ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА Poita, Iryna Mosiichuk, Iryna Gurenko, Anna Perelygin, Mykola маркетинг, стратегія, маркетингова стратегія, маркетингове управління, маркетинговий бюджет marketing, strategy, marketing strategy, management in marketing, marketing budget Understanding and using the concept of marketing strategy in business management is an integral part of effective entrepreneurial activity. In these conditions, the marketing strategy is more relevant than ever for enterprises whose goal today is not just to make a profit, but to maintain competitiveness. The article covers the theoretical aspects of developing a marketing strategy and its role in marketing management at an enterprise in modern business conditions. It has been proven that in the formation of an enterprise marketing activities’ management effective system the marketing service plays a leading role and occupies one of the main places in the organizational structure and, together with other functional divisions, create a single integrated process aimed at satisfying consumer requests and obtaining profit on this basis. The main development and implementation stages of an the enterprise effective and efficient marketing strategy are highlighted. It was found that the level of the marketing strategy effectiveness and flexibility largely depends on how quickly the company adapts to changes in the external environment and uses its internal potential and the capabilities of the chosen organizational structure. The content of the article reveals the trend of formation and implementation of the strategic component of marketing management at enterprises, which nowadays is increasingly expanding, but all its forms are not yet used to the full extent, and are often carried out chaotically, unsystematically or insufficiently qualified. The understanding of the role of marketing strategy for the development of entrepreneurial activity as a prerequisite for ensuring the competitiveness of the enterprise, its adaptation to constant changes in the external environment and market conditions, the stability of business conditions and, thereby, increasing the level of competitiveness, is defined. Розуміння та використання концепції маркетингової стратегії в управлінні бізнесом є невід'ємною частиною ефективної підприємницької діяльності. У цих умовах маркетингова стратегія як ніколи актуальна для підприємств, метою яких сьогодні є не просто отримання прибутку, а збереження конкурентоспроможності. В статті розглянуто теоретичні аспекти розробки маркетингової стратегії та її роль вуправлінні маркетингом на підприємстві в сучасних умовах господарювання. Доведено,що при формуванні ефективної системи управління маркетинговою діяльністю підприємства, маркетингова служба має відігравати провідну роль і посідати одне зосновних місць в організаційній структурі та разом з іншими функціональними підрозділами створювати єдиний інтегрований процес, спрямований на задоволення запитів споживачів і отримання на цій основі прибутку. Виокремлені основні етапи розробки та впровадження ефективної та дієвої маркетингової стратегії підприємства. Виявлено, що рівень ефективності та гнучкості маркетингової стратегії значною мірою залежить від того, наскільки швидко підприємство адаптується до змін зовнішнього середовища та використовує свій внутрішній потенціал і можливості обраної організаційної структури. Зміст статті розкриває тенденцію формування та реалізації стратегічної складової маркетингового менеджменту на підприємствах, яка в наш час все більше розширюється, але всі її форми ще не використовуються повною мірою, часто здійснюється хаотично, безсистемно або недостатньо кваліфіковано. Визначено розуміння ролі маркетингової стратегії для розвитку підприємницької діяльності як передумови забезпечення конкурентоспроможності підприємства, його адаптації до постійних змін зовнішнього середовища та кон’юнктури ринку, стабільності умов господарювання і,тим самим, підвищення рівня конкурентоспроможності. Zhytomyr Ivan Franko State University 2022-12-12 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/268895 10.35433/ISSN2410-3748-2022-2(31)-8 Economics. Management. Innovations; No. 2(31) (2022): Економіка. Управління. Інновації Економіка. Управління. Інновації; № 2(31) (2022): Економіка. Управління. Інновації 2410-3748 10.35433/ISSN2410-3748-2022-2(31) uk http://eui.zu.edu.ua/article/view/268895/264330 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |