Branding in Global Marketing Management
This article describes the essence of branding; it explains what identifies the brand equity and why do some companies prefer to have a locally based brand to a globally based brand. This work clarifies the meaning of a brand extension and brand dilution, and highlights the examples of the most deve...
Збережено в:
Дата: | 2013 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2013
|
Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123398 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Branding in Global Marketing Management / G.V. Dotsenko, S.S. Tsysaruk // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 132–134. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-123398 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1233982017-09-04T03:03:13Z Branding in Global Marketing Management Dotsenko, G.V. Tsysaruk, S.S. Marketing This article describes the essence of branding; it explains what identifies the brand equity and why do some companies prefer to have a locally based brand to a globally based brand. This work clarifies the meaning of a brand extension and brand dilution, and highlights the examples of the most developed brands. The purpose of this paper is to provide the reader with the information about the brands and to identify factors that affect the success of the brand development. У статті описано сутність брендінгу; пояснюється, що визначає гідність марки і чому деякі компанії воліють мати бренд на місцевому рівні, ніж на глобальному рівні. Автор пояснює необхідність розширення і розведення бренду, а також показує приклади з найбільш розвинених брендів. Метою цієї статті є інформувати читача про бренди та визначити фактори, які впливають на успішний його розвиток. В статье описывается суть брендинга; объясняется, что определяет достоинство марки и почему некоторые компании предпочитают иметь бренд на местном уровне, чем на глобальном уровне. Автор поясняет суть расширения и разведение бренда, а также показывает примеры из наиболее развитых брендов. Целью этой статьи является информирование читателя о брендах и определить факторы, которые влияют на успешное его развитие. 2013 Article Branding in Global Marketing Management / G.V. Dotsenko, S.S. Tsysaruk // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 132–134. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123398 339.138.021:658.626 en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
Marketing Marketing |
spellingShingle |
Marketing Marketing Dotsenko, G.V. Tsysaruk, S.S. Branding in Global Marketing Management Економічний вісник Донбасу |
description |
This article describes the essence of branding; it explains what identifies the brand equity and why do some companies prefer to have a locally based brand to a globally based brand. This work clarifies the meaning of a brand extension and brand dilution, and highlights the examples of the most developed brands. The purpose of this paper is to provide the reader with the information about the brands and to identify factors that affect the success of the brand development. |
format |
Article |
author |
Dotsenko, G.V. Tsysaruk, S.S. |
author_facet |
Dotsenko, G.V. Tsysaruk, S.S. |
author_sort |
Dotsenko, G.V. |
title |
Branding in Global Marketing Management |
title_short |
Branding in Global Marketing Management |
title_full |
Branding in Global Marketing Management |
title_fullStr |
Branding in Global Marketing Management |
title_full_unstemmed |
Branding in Global Marketing Management |
title_sort |
branding in global marketing management |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2013 |
topic_facet |
Marketing |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123398 |
citation_txt |
Branding in Global Marketing Management / G.V. Dotsenko, S.S. Tsysaruk // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 132–134. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. |
series |
Економічний вісник Донбасу |
work_keys_str_mv |
AT dotsenkogv brandinginglobalmarketingmanagement AT tsysarukss brandinginglobalmarketingmanagement |
first_indexed |
2023-10-18T20:43:47Z |
last_indexed |
2023-10-18T20:43:47Z |
_version_ |
1796150963792248832 |