Branding in Global Marketing Management

This article describes the essence of branding; it explains what identifies the brand equity and why do some companies prefer to have a locally based brand to a globally based brand. This work clarifies the meaning of a brand extension and brand dilution, and highlights the examples of the most deve...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2013
Автори: Dotsenko, G.V., Tsysaruk, S.S.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2013
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123398
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Branding in Global Marketing Management / G.V. Dotsenko, S.S. Tsysaruk // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 132–134. — Бібліогр.: 16 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-123398
record_format dspace
spelling irk-123456789-1233982017-09-04T03:03:13Z Branding in Global Marketing Management Dotsenko, G.V. Tsysaruk, S.S. Marketing This article describes the essence of branding; it explains what identifies the brand equity and why do some companies prefer to have a locally based brand to a globally based brand. This work clarifies the meaning of a brand extension and brand dilution, and highlights the examples of the most developed brands. The purpose of this paper is to provide the reader with the information about the brands and to identify factors that affect the success of the brand development. У статті описано сутність брендінгу; пояснюється, що визначає гідність марки і чому деякі компанії воліють мати бренд на місцевому рівні, ніж на глобальному рівні. Автор пояснює необхідність розширення і розведення бренду, а також показує приклади з найбільш розвинених брендів. Метою цієї статті є інформувати читача про бренди та визначити фактори, які впливають на успішний його розвиток. В статье описывается суть брендинга; объясняется, что определяет достоинство марки и почему некоторые компании предпочитают иметь бренд на местном уровне, чем на глобальном уровне. Автор поясняет суть расширения и разведение бренда, а также показывает примеры из наиболее развитых брендов. Целью этой статьи является информирование читателя о брендах и определить факторы, которые влияют на успешное его развитие. 2013 Article Branding in Global Marketing Management / G.V. Dotsenko, S.S. Tsysaruk // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 132–134. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123398 339.138.021:658.626 en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Marketing
Marketing
spellingShingle Marketing
Marketing
Dotsenko, G.V.
Tsysaruk, S.S.
Branding in Global Marketing Management
Економічний вісник Донбасу
description This article describes the essence of branding; it explains what identifies the brand equity and why do some companies prefer to have a locally based brand to a globally based brand. This work clarifies the meaning of a brand extension and brand dilution, and highlights the examples of the most developed brands. The purpose of this paper is to provide the reader with the information about the brands and to identify factors that affect the success of the brand development.
format Article
author Dotsenko, G.V.
Tsysaruk, S.S.
author_facet Dotsenko, G.V.
Tsysaruk, S.S.
author_sort Dotsenko, G.V.
title Branding in Global Marketing Management
title_short Branding in Global Marketing Management
title_full Branding in Global Marketing Management
title_fullStr Branding in Global Marketing Management
title_full_unstemmed Branding in Global Marketing Management
title_sort branding in global marketing management
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2013
topic_facet Marketing
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123398
citation_txt Branding in Global Marketing Management / G.V. Dotsenko, S.S. Tsysaruk // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 132–134. — Бібліогр.: 16 назв. — англ.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT dotsenkogv brandinginglobalmarketingmanagement
AT tsysarukss brandinginglobalmarketingmanagement
first_indexed 2023-10-18T20:43:47Z
last_indexed 2023-10-18T20:43:47Z
_version_ 1796150963792248832