Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues

We present the principles of an approach supporting the stakeholder involvement in a software process for service-oriented systems in a form of assessing the perceived quality of the software under development in its usage context. This method relies on interactive simulation of service performance...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2010
Автор: Shekhovtsov, A.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут програмних систем НАН України 2010
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/14657
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues/ Shekhovtsov, A.// Пробл. програмув. — 2010. — № 2-3. — С. 288-298. — Бібліогр.: 89 назв. — англ.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-14657
record_format dspace
spelling irk-123456789-146572010-12-28T12:03:06Z Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues Shekhovtsov, A. Методи та засоби програмної інженерії We present the principles of an approach supporting the stakeholder involvement in a software process for service-oriented systems in a form of assessing the perceived quality of the software under development in its usage context. This method relies on interactive simulation of service performance and reliability; simulation models are parameterized by the factors influencing service execution; business stakeholders experience simulated service qualities in simulated usage contexts and assess this experience; the obtained assessments can be later used throughout the system lifecycle as a means of control for the quality of the software under development. Наведено принципи підходу, що підтримує участь зацікавлених осіб у процесі розробки сервіс-орієнтованих програмних систем у вигляді оцінювання сприйманої якості розроблюваної системи в контексті її використання. Цей підхід спирається на інтерактивне імітаційне моделювання продуктивності та надійності сервісів; параметрами імітаційних моделей є фактори, що впливають на виконання сервісів; зацікавлені особи висловлюють своє відношення до значень продуктивності та надійності, отриманих при взаємодії з імітаційними моделями якості сервісів у рамках виконання імітаційних моделей їх контекстів використання, надані оцінки можуть бути використані на різних етапах життєвого циклу програмного забезпечення як засоби контролю його якості. 2010 Article Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues/ Shekhovtsov, A.// Пробл. програмув. — 2010. — № 2-3. — С. 288-298. — Бібліогр.: 89 назв. — англ. 1727-4907 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/14657 681.03 en Інститут програмних систем НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Методи та засоби програмної інженерії
Методи та засоби програмної інженерії
spellingShingle Методи та засоби програмної інженерії
Методи та засоби програмної інженерії
Shekhovtsov, A.
Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
description We present the principles of an approach supporting the stakeholder involvement in a software process for service-oriented systems in a form of assessing the perceived quality of the software under development in its usage context. This method relies on interactive simulation of service performance and reliability; simulation models are parameterized by the factors influencing service execution; business stakeholders experience simulated service qualities in simulated usage contexts and assess this experience; the obtained assessments can be later used throughout the system lifecycle as a means of control for the quality of the software under development.
format Article
author Shekhovtsov, A.
author_facet Shekhovtsov, A.
author_sort Shekhovtsov, A.
title Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
title_short Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
title_full Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
title_fullStr Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
title_full_unstemmed Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
title_sort interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
publisher Інститут програмних систем НАН України
publishDate 2010
topic_facet Методи та засоби програмної інженерії
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/14657
citation_txt Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues/ Shekhovtsov, A.// Пробл. програмув. — 2010. — № 2-3. — С. 288-298. — Бібліогр.: 89 назв. — англ.
work_keys_str_mv AT shekhovtsova interactiveassessmentofsimulatedservicequalitiesbybusinessstakeholdersprinciplesandresearchissues
first_indexed 2023-10-18T16:53:37Z
last_indexed 2023-10-18T16:53:37Z
_version_ 1796140150203351040