Social Media Neologisms in Contemporary English of Social Networks: a Case of Facebook and Twitter Language

The article is devoted to the enrichment of the contemporary English language with the neologisms used in the social networks, particularly in Facebook and Twitter. The author has researched the essence of the notion «neologism», its types and ways of formation. The influence of the Internet and...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2020
Автор: Handabura, O.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2020
Назва видання:Філологічний дискурс
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178814
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Social Media Neologisms in Contemporary English of Social Networks: a Case of Facebook and Twitter Language / O. Handabura // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2020. — Вип. 10. — С. 219-228. — Бібліогр.: 18 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine