Шляхова інфраструктура на території лівобережних українських земель Речі Посполитої та Слобожанщини у XVII ст.
Метою статті є з’ясування формування шляхової інфраструктури на українських землях Речі Посполитої та Слобожанщини у XVII ст., їхньої ролі в соціально-політичному, економічному та військовому житті цього регіону. Методологічно робота базується на порівняльному аналізі писемних, археологічних та зобр...
Збережено в:
| Дата: | 2025 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2025
|
| Назва видання: | Сiверянський літопис |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/206040 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Шляхова інфраструктура на території лівобережних українських земель Речі Посполитої та Слобожанщини у XVII ст. / Є. Осадчий // Сіверянський літопис. — 2025. — № 3. — С. 5-14. — Бібліогр.: 25 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Резюме: | Метою статті є з’ясування формування шляхової інфраструктури на українських землях Речі Посполитої та Слобожанщини у XVII ст., їхньої ролі в соціально-політичному, економічному та військовому житті цього регіону. Методологічно робота базується на порівняльному аналізі писемних, археологічних та зображальних джерел, які мають стосунок до шляхів сполучення та їх інженерних споруд. Наукова новизна роботи полягає у висвітленні особливостей формування шляхової інфраструктури в регіоні, який освоювався поступово, від місць ведення промислів у прикордонні до виникнення Слобожанщини. Висновки. Дорожня інфраструктура регіону Задніпрянщини, а згодом Слобожанщини, мала кілька етапів формування. На першому етапі функціонували значні транзитні шляхи, які проходили незаселеними територіями від переправи через Дніпро на північ та північний схід. Вони не мали інженерних споруд. На другому етапі стали з’являтися шляхи, якими користувалися промисловики та населення прикордонних сіл і містечок. Ці шляхи мали примітивні греблі та мости, а поблизу них стали з’являтися перші оборонні споруди. На території Задніпрянської України шляхи були доволі упорядкованими. На третьому етапі дорожня мережа була значно змінена через виникнення нових населених пунктів і отримала інженерні споруди, які значно полегшували транспортне сполучення та були орієнтовані на захист та безпеку. |
|---|