Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС
Виявлено, що у вихідному стані ударна в’язкість сталі 12Х1МФ за кімнатної температури найчастіше вища, ніж за підвищеної (545°С), як для металу із задовільною, так і бракованою мікроструктурою. Показано, що в умовах тривалої експлуатації парогонів ТЕС ударна в’язкість сталі за кімнатної температури...
Збережено в:
Дата: | 2009 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
2009
|
Назва видання: | Фізико-хімічна механіка матеріалів |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/31726 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС / О.І. Балицький, І.В. Ріпей, О.Я. Онищак // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2009. — Т. 45, № 6. — С. 65-69. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-31726 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-317262012-03-16T12:15:36Z Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС Балицький, О.І. Ріпей, І.В. Онищак, О.Я. Виявлено, що у вихідному стані ударна в’язкість сталі 12Х1МФ за кімнатної температури найчастіше вища, ніж за підвищеної (545°С), як для металу із задовільною, так і бракованою мікроструктурою. Показано, що в умовах тривалої експлуатації парогонів ТЕС ударна в’язкість сталі за кімнатної температури зазвичай знижується, водночас за робочої змінюється несуттєво, а отже, опір крихкому руйнуванню металу стає нижчим, ніж за підвищеної (робочої). Виявлено випадки анізотропії ударної в’язкості металу, вирізаного зі згину парогону з тріщиноподібними дефектами. Визначено кореляційну залежність ударної в’язкості за кімнатної температури із відносним звуженням, одержаним під час випроб на статичний розтяг. В отличие от исходного состояния после длительной эксплуатации ударная вязкость металла паропровода при комнатной температуре ниже, чем при рабочей. Он при наличии трещиноподобных дефектов характеризуется анизотропией ударной вязкости. Снижение относительного сужения, как правило, сопровождается падением ударной вязкости, хотя разброс значений существенный. Contrary to the initial state the impact toughness of pipe-line metal after longtime service at room temperature is lower than than at the service one. The pipeline metal in the presence of crack-like defects is characterized by the anisotropy of impact toughness. The decrease of the relative narrowing in area is accompanied, as a rule, by the decrease of impact toughness, although the scattering of values is significant. 2009 Article Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС / О.І. Балицький, І.В. Ріпей, О.Я. Онищак // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2009. — Т. 45, № 6. — С. 65-69. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. 0430-6252 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/31726 621.165:620.169 uk Фізико-хімічна механіка матеріалів Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
description |
Виявлено, що у вихідному стані ударна в’язкість сталі 12Х1МФ за кімнатної температури найчастіше вища, ніж за підвищеної (545°С), як для металу із задовільною, так і бракованою мікроструктурою. Показано, що в умовах тривалої експлуатації парогонів ТЕС ударна в’язкість сталі за кімнатної температури зазвичай знижується, водночас за робочої змінюється несуттєво, а отже, опір крихкому руйнуванню металу стає нижчим, ніж за підвищеної (робочої). Виявлено випадки анізотропії ударної в’язкості металу, вирізаного зі згину парогону з тріщиноподібними дефектами. Визначено кореляційну залежність ударної в’язкості за кімнатної температури із відносним звуженням, одержаним під час випроб на статичний розтяг. |
format |
Article |
author |
Балицький, О.І. Ріпей, І.В. Онищак, О.Я. |
spellingShingle |
Балицький, О.І. Ріпей, І.В. Онищак, О.Я. Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС Фізико-хімічна механіка матеріалів |
author_facet |
Балицький, О.І. Ріпей, І.В. Онищак, О.Я. |
author_sort |
Балицький, О.І. |
title |
Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС |
title_short |
Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС |
title_full |
Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС |
title_fullStr |
Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС |
title_full_unstemmed |
Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС |
title_sort |
зміна ударної в’язкості сталі 12х1мф під час експлуатації парогонів тес |
publisher |
Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України |
publishDate |
2009 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/31726 |
citation_txt |
Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС / О.І. Балицький, І.В. Ріпей, О.Я. Онищак // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2009. — Т. 45, № 6. — С. 65-69. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. |
series |
Фізико-хімічна механіка матеріалів |
work_keys_str_mv |
AT balicʹkijoí zmínaudarnoívâzkostístalí12h1mfpídčasekspluatacííparogonívtes AT rípejív zmínaudarnoívâzkostístalí12h1mfpídčasekspluatacííparogonívtes AT oniŝakoâ zmínaudarnoívâzkostístalí12h1mfpídčasekspluatacííparogonívtes |
first_indexed |
2023-10-18T17:33:08Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:33:08Z |
_version_ |
1796141845647982592 |