Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС

Виявлено, що у вихідному стані ударна в’язкість сталі 12Х1МФ за кімнатної температури найчастіше вища, ніж за підвищеної (545°С), як для металу із задовільною, так і бракованою мікроструктурою. Показано, що в умовах тривалої експлуатації парогонів ТЕС ударна в’язкість сталі за кімнатної температури...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2009
Автори: Балицький, О.І., Ріпей, І.В., Онищак, О.Я.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2009
Назва видання:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/31726
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС / О.І. Балицький, І.В. Ріпей, О.Я. Онищак // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2009. — Т. 45, № 6. — С. 65-69. — Бібліогр.: 14 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-31726
record_format dspace
spelling irk-123456789-317262012-03-16T12:15:36Z Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС Балицький, О.І. Ріпей, І.В. Онищак, О.Я. Виявлено, що у вихідному стані ударна в’язкість сталі 12Х1МФ за кімнатної температури найчастіше вища, ніж за підвищеної (545°С), як для металу із задовільною, так і бракованою мікроструктурою. Показано, що в умовах тривалої експлуатації парогонів ТЕС ударна в’язкість сталі за кімнатної температури зазвичай знижується, водночас за робочої змінюється несуттєво, а отже, опір крихкому руйнуванню металу стає нижчим, ніж за підвищеної (робочої). Виявлено випадки анізотропії ударної в’язкості металу, вирізаного зі згину парогону з тріщиноподібними дефектами. Визначено кореляційну залежність ударної в’язкості за кімнатної температури із відносним звуженням, одержаним під час випроб на статичний розтяг. В отличие от исходного состояния после длительной эксплуатации ударная вязкость металла паропровода при комнатной температуре ниже, чем при рабочей. Он при наличии трещиноподобных дефектов характеризуется анизотропией ударной вязкости. Снижение относительного сужения, как правило, сопровождается падением ударной вязкости, хотя разброс значений существенный. Contrary to the initial state the impact toughness of pipe-line metal after longtime service at room temperature is lower than than at the service one. The pipeline metal in the presence of crack-like defects is characterized by the anisotropy of impact toughness. The decrease of the relative narrowing in area is accompanied, as a rule, by the decrease of impact toughness, although the scattering of values is significant. 2009 Article Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС / О.І. Балицький, І.В. Ріпей, О.Я. Онищак // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2009. — Т. 45, № 6. — С. 65-69. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. 0430-6252 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/31726 621.165:620.169 uk Фізико-хімічна механіка матеріалів Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description Виявлено, що у вихідному стані ударна в’язкість сталі 12Х1МФ за кімнатної температури найчастіше вища, ніж за підвищеної (545°С), як для металу із задовільною, так і бракованою мікроструктурою. Показано, що в умовах тривалої експлуатації парогонів ТЕС ударна в’язкість сталі за кімнатної температури зазвичай знижується, водночас за робочої змінюється несуттєво, а отже, опір крихкому руйнуванню металу стає нижчим, ніж за підвищеної (робочої). Виявлено випадки анізотропії ударної в’язкості металу, вирізаного зі згину парогону з тріщиноподібними дефектами. Визначено кореляційну залежність ударної в’язкості за кімнатної температури із відносним звуженням, одержаним під час випроб на статичний розтяг.
format Article
author Балицький, О.І.
Ріпей, І.В.
Онищак, О.Я.
spellingShingle Балицький, О.І.
Ріпей, І.В.
Онищак, О.Я.
Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС
Фізико-хімічна механіка матеріалів
author_facet Балицький, О.І.
Ріпей, І.В.
Онищак, О.Я.
author_sort Балицький, О.І.
title Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС
title_short Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС
title_full Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС
title_fullStr Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС
title_full_unstemmed Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС
title_sort зміна ударної в’язкості сталі 12х1мф під час експлуатації парогонів тес
publisher Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
publishDate 2009
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/31726
citation_txt Зміна ударної в’язкості сталі 12Х1МФ під час експлуатації парогонів ТЕС / О.І. Балицький, І.В. Ріпей, О.Я. Онищак // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2009. — Т. 45, № 6. — С. 65-69. — Бібліогр.: 14 назв. — укp.
series Фізико-хімічна механіка матеріалів
work_keys_str_mv AT balicʹkijoí zmínaudarnoívâzkostístalí12h1mfpídčasekspluatacííparogonívtes
AT rípejív zmínaudarnoívâzkostístalí12h1mfpídčasekspluatacííparogonívtes
AT oniŝakoâ zmínaudarnoívâzkostístalí12h1mfpídčasekspluatacííparogonívtes
first_indexed 2023-10-18T17:33:08Z
last_indexed 2023-10-18T17:33:08Z
_version_ 1796141845647982592