Physical simulation of muscles and bones
This paper presents a model used to animate a 3D facial mesh. The animation is entirely based on a physical system, thus no artistic skills are required to animate a face through morphing or rigging. The facial expressions are the result of the physical interaction between the different components o...
Збережено в:
Дата: | 2009 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Інститут фізики напівпровідників імені В.Є. Лашкарьова НАН України
2009
|
Назва видання: | Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/32234 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Physical simulation of muscles and bones / Emanuel Dima, Corina Dima, Dan Cristea // Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології. — 2009. — № 1 (17). — С. 160-163. — Бібліогр.: 7 назв. — англ. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | This paper presents a model used to animate a 3D facial mesh. The animation is entirely based on a physical system, thus no artistic skills are required to animate a face through morphing or rigging. The facial expressions are the result of the physical interaction between the different components of the system. The focus is on creating structures to accurately represent the muscles and the bones. The physical engine is essentially a massspring system, but it also supports some other types of structures, namely pressure cells and rigid bodies. |
---|