Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського

У статті висвітлюються символістські тенденції української фортепіанної музики перших десятиліть ХХ віку на взірцях творчості Ф. Якименка (поема “Уранія”) та Б. Лятошинського (цикл “Відображення”). Попри відмінності тематики та музичної мови, вони поєднуються містичною глибиною образів, наявністю пр...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2010
Автор: Ковальська-Фрайт, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України 2010
Назва видання:Музична україністика: сучасний вимір
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39415
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського / О. Ковальська-Фрайт // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-39415
record_format dspace
spelling irk-123456789-394152012-12-17T12:21:20Z Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського Ковальська-Фрайт, О. Українське музикознавство: історичний аспект У статті висвітлюються символістські тенденції української фортепіанної музики перших десятиліть ХХ віку на взірцях творчості Ф. Якименка (поема “Уранія”) та Б. Лятошинського (цикл “Відображення”). Попри відмінності тематики та музичної мови, вони поєднуються містичною глибиною образів, наявністю прихованого, не висловленого до кінця змісту, що й було властиве для тогочасного загальноєвропейського символістського мистецтва. В статье освещаются символистские тенденции украинской фортепианной музыки первых десятилетий ХХ века на образцах творчества Ф. Якименка (поэма “Урания”) и Б. Лятошинского (цикл “Отражения”). Несмотря на отличия тематики и музыкального языка, они объединяются мистической глубиной образов, наличием скрытого, невысказанного до конца содержания, что и было характерным для общеевропейского символистского искусства того времени. In the article the symbolic tendencies of the beginning ХХ century Ukrainian piano music are examined on the works by F. Yakimenko (poem “Urania”) and B. Lyatoshynsky (cycle “Reflections”). These compositions, without regard to the differences of subject and music language, are combined the mystic depth of appearances, presence of hidden content, not expressed to the end, that was peculiar for the European symbolic art of that time. 2010 Article Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського / О. Ковальська-Фрайт // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. XXXX-0107 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39415 781.6:786.2(477) uk Музична україністика: сучасний вимір Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Українське музикознавство: історичний аспект
Українське музикознавство: історичний аспект
spellingShingle Українське музикознавство: історичний аспект
Українське музикознавство: історичний аспект
Ковальська-Фрайт, О.
Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського
Музична україністика: сучасний вимір
description У статті висвітлюються символістські тенденції української фортепіанної музики перших десятиліть ХХ віку на взірцях творчості Ф. Якименка (поема “Уранія”) та Б. Лятошинського (цикл “Відображення”). Попри відмінності тематики та музичної мови, вони поєднуються містичною глибиною образів, наявністю прихованого, не висловленого до кінця змісту, що й було властиве для тогочасного загальноєвропейського символістського мистецтва.
format Article
author Ковальська-Фрайт, О.
author_facet Ковальська-Фрайт, О.
author_sort Ковальська-Фрайт, О.
title Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського
title_short Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського
title_full Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського
title_fullStr Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського
title_full_unstemmed Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського
title_sort символістські тенденції у програмних фортепіанних творах ф. якименка та б. лятошинського
publisher Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
publishDate 2010
topic_facet Українське музикознавство: історичний аспект
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39415
citation_txt Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського / О. Ковальська-Фрайт // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.
series Музична україністика: сучасний вимір
work_keys_str_mv AT kovalʹsʹkafrajto simvolístsʹkítendencííuprogramnihfortepíannihtvorahfâkimenkatablâtošinsʹkogo
first_indexed 2023-10-18T17:50:05Z
last_indexed 2023-10-18T17:50:05Z
_version_ 1796142608329736192