Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського
У статті висвітлюються символістські тенденції української фортепіанної музики перших десятиліть ХХ віку на взірцях творчості Ф. Якименка (поема “Уранія”) та Б. Лятошинського (цикл “Відображення”). Попри відмінності тематики та музичної мови, вони поєднуються містичною глибиною образів, наявністю пр...
Збережено в:
Дата: | 2010 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
2010
|
Назва видання: | Музична україністика: сучасний вимір |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39415 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського / О. Ковальська-Фрайт // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-39415 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-394152012-12-17T12:21:20Z Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського Ковальська-Фрайт, О. Українське музикознавство: історичний аспект У статті висвітлюються символістські тенденції української фортепіанної музики перших десятиліть ХХ віку на взірцях творчості Ф. Якименка (поема “Уранія”) та Б. Лятошинського (цикл “Відображення”). Попри відмінності тематики та музичної мови, вони поєднуються містичною глибиною образів, наявністю прихованого, не висловленого до кінця змісту, що й було властиве для тогочасного загальноєвропейського символістського мистецтва. В статье освещаются символистские тенденции украинской фортепианной музыки первых десятилетий ХХ века на образцах творчества Ф. Якименка (поэма “Урания”) и Б. Лятошинского (цикл “Отражения”). Несмотря на отличия тематики и музыкального языка, они объединяются мистической глубиной образов, наличием скрытого, невысказанного до конца содержания, что и было характерным для общеевропейского символистского искусства того времени. In the article the symbolic tendencies of the beginning ХХ century Ukrainian piano music are examined on the works by F. Yakimenko (poem “Urania”) and B. Lyatoshynsky (cycle “Reflections”). These compositions, without regard to the differences of subject and music language, are combined the mystic depth of appearances, presence of hidden content, not expressed to the end, that was peculiar for the European symbolic art of that time. 2010 Article Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського / О. Ковальська-Фрайт // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. XXXX-0107 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39415 781.6:786.2(477) uk Музична україністика: сучасний вимір Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Українське музикознавство: історичний аспект Українське музикознавство: історичний аспект |
spellingShingle |
Українське музикознавство: історичний аспект Українське музикознавство: історичний аспект Ковальська-Фрайт, О. Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського Музична україністика: сучасний вимір |
description |
У статті висвітлюються символістські тенденції української фортепіанної музики перших десятиліть ХХ віку на взірцях творчості Ф. Якименка (поема “Уранія”) та Б. Лятошинського (цикл “Відображення”). Попри відмінності тематики та музичної мови, вони поєднуються містичною глибиною образів, наявністю прихованого, не висловленого до кінця змісту, що й було властиве для тогочасного загальноєвропейського символістського мистецтва. |
format |
Article |
author |
Ковальська-Фрайт, О. |
author_facet |
Ковальська-Фрайт, О. |
author_sort |
Ковальська-Фрайт, О. |
title |
Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського |
title_short |
Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського |
title_full |
Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського |
title_fullStr |
Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського |
title_full_unstemmed |
Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського |
title_sort |
символістські тенденції у програмних фортепіанних творах ф. якименка та б. лятошинського |
publisher |
Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України |
publishDate |
2010 |
topic_facet |
Українське музикознавство: історичний аспект |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39415 |
citation_txt |
Символістські тенденції у програмних фортепіанних творах Ф. Якименка та Б. Лятошинського / О. Ковальська-Фрайт // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
series |
Музична україністика: сучасний вимір |
work_keys_str_mv |
AT kovalʹsʹkafrajto simvolístsʹkítendencííuprogramnihfortepíannihtvorahfâkimenkatablâtošinsʹkogo |
first_indexed |
2023-10-18T17:50:05Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:50:05Z |
_version_ |
1796142608329736192 |