Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities

The paper is devoted to defining the scope of research activities aimed at involving business stakeholders in a software process in a form of assessing the perceived quality of the service-oriented system in its usage context when the initial specification of the system is available in natural langu...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2010
Автори: Shekhovtsov, V.A., Bazhenov, N.A.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України 2010
Назва видання:Штучний інтелект
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/56270
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities / V.A. Shekhovtsov, N.A. Bazhenov // Штучний інтелект. — 2010. — № 3. — С. 161-169. — Бібліогр.: 12 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-56270
record_format dspace
spelling irk-123456789-562702014-02-16T03:13:13Z Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities Shekhovtsov, V.A. Bazhenov, N.A. Интеллектуальные речевые технологии. Компьютерная обработка естественно-языковых текстов и семантический поиск The paper is devoted to defining the scope of research activities aimed at involving business stakeholders in a software process in a form of assessing the perceived quality of the service-oriented system in its usage context when the initial specification of the system is available in natural language form. We propose to use NLP techniques to extract the scope from this specification and to represent it in the format of specific predesign models compatible with the rest of the simulation solution. Стаття присвячена визначенню області проведення досліджень, пов’язаних з підключенням зацікавлених осіб до процесу розробки програмного забезпечення через оцінювання сприйманої якості сервіс-оріентованих систем в контексті їхнього використання, коли початкова специфікація системи задана природною мовою. Пропонується використання технології аналізу природної мови для отримання інформації про область застосування з цієї специфікації у форматі спеціальних моделей предпроектування, які є сумісними з основними модулями імітаційного рішення. Статья посвящена определению области проведения исследований, связанных с подключением заинтересованных лиц к процессу разработки программного обеспечения через оценивание воспринимаемого качества сервис-ориентированных систем в контексте их использования, в случае, если начальная спецификация системы задана естественным языком. Предлагается использование технологии анализа естественного языка для получения информации об области применения из этой спецификации в формате специальных моделей предпроектирования, которые являются совместимыми с основными модулями имитационного решения. 2010 Article Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities / V.A. Shekhovtsov, N.A. Bazhenov // Штучний інтелект. — 2010. — № 3. — С. 161-169. — Бібліогр.: 12 назв. — англ. 1561-5359 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/56270 681.03 en Штучний інтелект Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Интеллектуальные речевые технологии. Компьютерная обработка естественно-языковых текстов и семантический поиск
Интеллектуальные речевые технологии. Компьютерная обработка естественно-языковых текстов и семантический поиск
spellingShingle Интеллектуальные речевые технологии. Компьютерная обработка естественно-языковых текстов и семантический поиск
Интеллектуальные речевые технологии. Компьютерная обработка естественно-языковых текстов и семантический поиск
Shekhovtsov, V.A.
Bazhenov, N.A.
Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities
Штучний інтелект
description The paper is devoted to defining the scope of research activities aimed at involving business stakeholders in a software process in a form of assessing the perceived quality of the service-oriented system in its usage context when the initial specification of the system is available in natural language form. We propose to use NLP techniques to extract the scope from this specification and to represent it in the format of specific predesign models compatible with the rest of the simulation solution.
format Article
author Shekhovtsov, V.A.
Bazhenov, N.A.
author_facet Shekhovtsov, V.A.
Bazhenov, N.A.
author_sort Shekhovtsov, V.A.
title Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities
title_short Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities
title_full Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities
title_fullStr Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities
title_full_unstemmed Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities
title_sort using nlp to define the scope for stakeholder assessment of simulated service qualities
publisher Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України
publishDate 2010
topic_facet Интеллектуальные речевые технологии. Компьютерная обработка естественно-языковых текстов и семантический поиск
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/56270
citation_txt Using NLP to Define the Scope for Stakeholder Assessment of Simulated Service Qualities / V.A. Shekhovtsov, N.A. Bazhenov // Штучний інтелект. — 2010. — № 3. — С. 161-169. — Бібліогр.: 12 назв. — англ.
series Штучний інтелект
work_keys_str_mv AT shekhovtsovva usingnlptodefinethescopeforstakeholderassessmentofsimulatedservicequalities
AT bazhenovna usingnlptodefinethescopeforstakeholderassessmentofsimulatedservicequalities
first_indexed 2023-10-18T18:27:18Z
last_indexed 2023-10-18T18:27:18Z
_version_ 1796144255845007360