Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии

The article is a brief review of the "Marketing Research" textbook on the course being boundary between applied sociology, economy and marketing. On the one hand, its goalis to show to sociologists-beginners what an essence and specific character of applied marketing research are, on the o...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2000
Автор: Полторак, В.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2000
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89581
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии / В. Полторак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 108-128. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89581
record_format dspace
spelling irk-123456789-895812015-12-17T03:02:10Z Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии Полторак, В. Социологическое образование The article is a brief review of the "Marketing Research" textbook on the course being boundary between applied sociology, economy and marketing. On the one hand, its goalis to show to sociologists-beginners what an essence and specific character of applied marketing research are, on the other hand, to present specific methods and technologiesused for the market research by economists and students of Economy Departments. There have been discussed the basic marketing research directions (including marketing environment and consumers), special methods used in marketing research (including quality methods, trade and consumer panels, omnibus, hall-tests, focus-groups), specific character of marketing research technologies. 2000 Article Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии / В. Полторак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 108-128. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89581 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Социологическое образование
Социологическое образование
spellingShingle Социологическое образование
Социологическое образование
Полторак, В.
Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
Социология: теория, методы, маркетинг
description The article is a brief review of the "Marketing Research" textbook on the course being boundary between applied sociology, economy and marketing. On the one hand, its goalis to show to sociologists-beginners what an essence and specific character of applied marketing research are, on the other hand, to present specific methods and technologiesused for the market research by economists and students of Economy Departments. There have been discussed the basic marketing research directions (including marketing environment and consumers), special methods used in marketing research (including quality methods, trade and consumer panels, omnibus, hall-tests, focus-groups), specific character of marketing research technologies.
format Article
author Полторак, В.
author_facet Полторак, В.
author_sort Полторак, В.
title Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
title_short Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
title_full Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
title_fullStr Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
title_full_unstemmed Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
title_sort маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
topic_facet Социологическое образование
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89581
citation_txt Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии / В. Полторак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 108-128. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT poltorakv marketingovyeissledovaniâsuŝnostʹmetodytehnologii
first_indexed 2023-10-18T19:40:03Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:03Z
_version_ 1796147583030132736