Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии
The article is a brief review of the "Marketing Research" textbook on the course being boundary between applied sociology, economy and marketing. On the one hand, its goalis to show to sociologists-beginners what an essence and specific character of applied marketing research are, on the o...
Збережено в:
Дата: | 2000 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2000
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89581 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии / В. Полторак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 108-128. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89581 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-895812015-12-17T03:02:10Z Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии Полторак, В. Социологическое образование The article is a brief review of the "Marketing Research" textbook on the course being boundary between applied sociology, economy and marketing. On the one hand, its goalis to show to sociologists-beginners what an essence and specific character of applied marketing research are, on the other hand, to present specific methods and technologiesused for the market research by economists and students of Economy Departments. There have been discussed the basic marketing research directions (including marketing environment and consumers), special methods used in marketing research (including quality methods, trade and consumer panels, omnibus, hall-tests, focus-groups), specific character of marketing research technologies. 2000 Article Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии / В. Полторак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 108-128. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89581 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Социологическое образование Социологическое образование |
spellingShingle |
Социологическое образование Социологическое образование Полторак, В. Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии Социология: теория, методы, маркетинг |
description |
The article is a brief review of the "Marketing Research" textbook on the course being boundary between applied sociology, economy and marketing. On the one hand, its goalis to show to sociologists-beginners what an essence and specific character of applied marketing research are, on the other hand, to present specific methods and technologiesused for the market research by economists and students of Economy Departments. There have been discussed the basic marketing research directions (including marketing environment and consumers), special methods used in marketing research (including quality methods, trade and consumer panels, omnibus, hall-tests, focus-groups), specific character of marketing research technologies. |
format |
Article |
author |
Полторак, В. |
author_facet |
Полторак, В. |
author_sort |
Полторак, В. |
title |
Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии |
title_short |
Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии |
title_full |
Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии |
title_fullStr |
Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии |
title_full_unstemmed |
Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии |
title_sort |
маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2000 |
topic_facet |
Социологическое образование |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89581 |
citation_txt |
Маркетинговые исследования: сущность, методы, технологии / В. Полторак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 108-128. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT poltorakv marketingovyeissledovaniâsuŝnostʹmetodytehnologii |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:03Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:03Z |
_version_ |
1796147583030132736 |