Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)

Religious and cultural specific features affect business relations in various world regions, for instance, in West European and Buddhist Confucianism cultures. According to M.Weber, the best way for the modern economy stimulation is Protestantism ethics. However, successful development of certain Fa...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2000
Автор: Свистунов, С.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2000
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89820
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) / С. Свистунов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 66-77. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89820
record_format dspace
spelling irk-123456789-898202015-12-21T03:03:52Z Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) Свистунов, С. Religious and cultural specific features affect business relations in various world regions, for instance, in West European and Buddhist Confucianism cultures. According to M.Weber, the best way for the modern economy stimulation is Protestantism ethics. However, successful development of certain Far Eastern countries, including Japan, South Korea, Hong Kong, Singapore, gives us an evidence of other efficient systems of ethic and spiritual values stimulating business activity. Multi-confessional Ukraine deals with some problems in business, which are bound up with national spirit orientation toward dynamic development. Considerable part of these problems be -comes more understandable due to the spiritual values analysis. 2000 Article Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) / С. Свистунов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 66-77. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89820 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Religious and cultural specific features affect business relations in various world regions, for instance, in West European and Buddhist Confucianism cultures. According to M.Weber, the best way for the modern economy stimulation is Protestantism ethics. However, successful development of certain Far Eastern countries, including Japan, South Korea, Hong Kong, Singapore, gives us an evidence of other efficient systems of ethic and spiritual values stimulating business activity. Multi-confessional Ukraine deals with some problems in business, which are bound up with national spirit orientation toward dynamic development. Considerable part of these problems be -comes more understandable due to the spiritual values analysis.
format Article
author Свистунов, С.
spellingShingle Свистунов, С.
Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Свистунов, С.
author_sort Свистунов, С.
title Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
title_short Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
title_full Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
title_fullStr Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
title_full_unstemmed Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
title_sort культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89820
citation_txt Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) / С. Свистунов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 66-77. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT svistunovs kulʹturapredprinimatelʹstvareligioznokulʹturnyjaspekt
first_indexed 2023-10-18T19:40:36Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:36Z
_version_ 1796147610265845760