Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект)
Religious and cultural specific features affect business relations in various world regions, for instance, in West European and Buddhist Confucianism cultures. According to M.Weber, the best way for the modern economy stimulation is Protestantism ethics. However, successful development of certain Fa...
Збережено в:
Дата: | 2000 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2000
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89820 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) / С. Свистунов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 66-77. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89820 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-898202015-12-21T03:03:52Z Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) Свистунов, С. Religious and cultural specific features affect business relations in various world regions, for instance, in West European and Buddhist Confucianism cultures. According to M.Weber, the best way for the modern economy stimulation is Protestantism ethics. However, successful development of certain Far Eastern countries, including Japan, South Korea, Hong Kong, Singapore, gives us an evidence of other efficient systems of ethic and spiritual values stimulating business activity. Multi-confessional Ukraine deals with some problems in business, which are bound up with national spirit orientation toward dynamic development. Considerable part of these problems be -comes more understandable due to the spiritual values analysis. 2000 Article Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) / С. Свистунов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 66-77. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89820 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
Religious and cultural specific features affect business relations in various world regions, for instance, in West European and Buddhist Confucianism cultures. According to M.Weber, the best way for the modern economy stimulation is Protestantism ethics. However, successful development of certain Far Eastern countries, including Japan, South Korea, Hong Kong, Singapore, gives us an evidence of other efficient systems of ethic and spiritual values stimulating business activity. Multi-confessional Ukraine deals with some problems in business, which are bound up with national spirit orientation toward dynamic development. Considerable part of these problems be -comes more understandable due to the spiritual values analysis. |
format |
Article |
author |
Свистунов, С. |
spellingShingle |
Свистунов, С. Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Свистунов, С. |
author_sort |
Свистунов, С. |
title |
Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) |
title_short |
Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) |
title_full |
Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) |
title_fullStr |
Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) |
title_full_unstemmed |
Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) |
title_sort |
культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2000 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89820 |
citation_txt |
Культура предпринимательства (религиозно-культурный аспект) / С. Свистунов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 66-77. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT svistunovs kulʹturapredprinimatelʹstvareligioznokulʹturnyjaspekt |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:36Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:36Z |
_version_ |
1796147610265845760 |