2025-02-24T03:12:34-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89926%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-24T03:12:34-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89926%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-24T03:12:34-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-24T03:12:34-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты
In the article, sociological and psichological aspects of business behavior are considered as well as its mechanisms and structural components. From the theoretico-methodological point of view, three blocks of business behaviour regulation are sigled out: an "objective-situational" block,...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Russian |
Published: |
Iнститут соціології НАН України
2001
|
Series: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89926 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
irk-123456789-89926 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-899262015-12-21T03:04:20Z Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты Пачковский, Ю. In the article, sociological and psichological aspects of business behavior are considered as well as its mechanisms and structural components. From the theoretico-methodological point of view, three blocks of business behaviour regulation are sigled out: an "objective-situational" block, an "active-behavioral" block, and an ìinteractionalî block. In this context, bysiness behavior is determined as purposeful subjectís reactions to a definite business situation which reflects in his actions (roles, strategies, functions) guided by a certain economic interest and directed to satisfaction of actualized needs. 2001 Article Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты / Ю. Пачковский // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 1. — С. 57-63. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89926 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
In the article, sociological and psichological aspects of business behavior are considered as well as its mechanisms and structural components. From the theoretico-methodological point of view, three blocks of business behaviour regulation are sigled out: an "objective-situational" block, an "active-behavioral" block, and an ìinteractionalî block. In this context, bysiness behavior is determined as purposeful subjectís reactions to a definite business situation which reflects in his actions (roles, strategies, functions) guided by a certain economic interest and directed to satisfaction of actualized needs. |
format |
Article |
author |
Пачковский, Ю. |
spellingShingle |
Пачковский, Ю. Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Пачковский, Ю. |
author_sort |
Пачковский, Ю. |
title |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты |
title_short |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты |
title_full |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты |
title_fullStr |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты |
title_full_unstemmed |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты |
title_sort |
предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2001 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89926 |
citation_txt |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты / Ю. Пачковский // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 1. — С. 57-63. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT pačkovskijû predprinimatelʹskoepovedenieteoretikometodologičeskieaspekty |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:50Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:50Z |
_version_ |
1796147621803327488 |