Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга

The article is devoted to analysis of manipulation aspects of social interaction within political marketing context. The author considers the concept of manipulation, shows the specific of sociological approach in this field. The main problem is the relation of manipulation in electoral process i...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2004
Автор: Купцов, А.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2004
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90083
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга / А. Купцов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 91–106. — Бібліогр.: 20 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90083
record_format dspace
spelling irk-123456789-900832015-12-22T03:02:08Z Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга Купцов, А. The article is devoted to analysis of manipulation aspects of social interaction within political marketing context. The author considers the concept of manipulation, shows the specific of sociological approach in this field. The main problem is the relation of manipulation in electoral process in Ukraine with the democratic changes of the Ukrainian political culture during the last decade. Special attention is paid to con sideration of the mass media role, problems of Ukrainian information space, potentials of manipulation component within election campaigns. The main conclusion is that the usage of manipulative technologies makes possibilities of political marketing more sizable, but influences perspectives of democracy in Ukraine. The author's view may be interesting for scholars in the field of politics, mass communications and social psychology. 2004 Article Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга / А. Купцов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 91–106. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90083 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The article is devoted to analysis of manipulation aspects of social interaction within political marketing context. The author considers the concept of manipulation, shows the specific of sociological approach in this field. The main problem is the relation of manipulation in electoral process in Ukraine with the democratic changes of the Ukrainian political culture during the last decade. Special attention is paid to con sideration of the mass media role, problems of Ukrainian information space, potentials of manipulation component within election campaigns. The main conclusion is that the usage of manipulative technologies makes possibilities of political marketing more sizable, but influences perspectives of democracy in Ukraine. The author's view may be interesting for scholars in the field of politics, mass communications and social psychology.
format Article
author Купцов, А.
spellingShingle Купцов, А.
Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Купцов, А.
author_sort Купцов, А.
title Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
title_short Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
title_full Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
title_fullStr Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
title_full_unstemmed Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
title_sort манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2004
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90083
citation_txt Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга / А. Купцов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 91–106. — Бібліогр.: 20 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT kupcova manipulâtivnaâsostavlâûŝaâsocialʹnogovzaimodejstviâvkontekstepolitičeskogomarketinga
first_indexed 2023-10-18T19:41:19Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:19Z
_version_ 1796147644148482048