Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга
The article is devoted to analysis of manipulation aspects of social interaction within political marketing context. The author considers the concept of manipulation, shows the specific of sociological approach in this field. The main problem is the relation of manipulation in electoral process i...
Збережено в:
Дата: | 2004 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2004
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90083 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга / А. Купцов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 91–106. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90083 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-900832015-12-22T03:02:08Z Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга Купцов, А. The article is devoted to analysis of manipulation aspects of social interaction within political marketing context. The author considers the concept of manipulation, shows the specific of sociological approach in this field. The main problem is the relation of manipulation in electoral process in Ukraine with the democratic changes of the Ukrainian political culture during the last decade. Special attention is paid to con sideration of the mass media role, problems of Ukrainian information space, potentials of manipulation component within election campaigns. The main conclusion is that the usage of manipulative technologies makes possibilities of political marketing more sizable, but influences perspectives of democracy in Ukraine. The author's view may be interesting for scholars in the field of politics, mass communications and social psychology. 2004 Article Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга / А. Купцов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 91–106. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90083 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The article is devoted to analysis of manipulation aspects of social interaction within
political marketing context. The author considers the concept of manipulation, shows
the specific of sociological approach in this field. The main problem is the relation of
manipulation in electoral process in Ukraine with the democratic changes of the Ukrainian political culture during the last decade. Special attention is paid to con
sideration of the mass media role, problems of Ukrainian information space, potentials
of manipulation component within election campaigns. The main conclusion is that the
usage of manipulative technologies makes possibilities of political marketing more
sizable, but influences perspectives of democracy in Ukraine. The author's view may
be interesting for scholars in the field of politics, mass communications and social
psychology. |
format |
Article |
author |
Купцов, А. |
spellingShingle |
Купцов, А. Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Купцов, А. |
author_sort |
Купцов, А. |
title |
Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга |
title_short |
Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга |
title_full |
Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга |
title_fullStr |
Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга |
title_full_unstemmed |
Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга |
title_sort |
манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2004 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90083 |
citation_txt |
Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга / А. Купцов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 91–106. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT kupcova manipulâtivnaâsostavlâûŝaâsocialʹnogovzaimodejstviâvkontekstepolitičeskogomarketinga |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:19Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:19Z |
_version_ |
1796147644148482048 |