Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя
В статье предлагается методология интерактивного создания санаторно-курортного и туристического продукта. Реализация процессов самообслуживания при создании туристического продукта, использование сети Интернет позволяет наиболее полно удовлетворять требованиям разнообразных потребителей в различн...
Збережено в:
Дата: | 2013 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2013
|
Назва видання: | Культура народов Причерноморья |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92594 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя / А.П. Круликовский, А.Е. Маланин // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 32-35. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-92594 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-925942016-01-21T03:03:07Z Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя Круликовский, А.П. Маланин, А.Е. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ В статье предлагается методология интерактивного создания санаторно-курортного и туристического продукта. Реализация процессов самообслуживания при создании туристического продукта, использование сети Интернет позволяет наиболее полно удовлетворять требованиям разнообразных потребителей в различные курортные сезоны, что позволит уменьшить сезонность санаторно-курортного и туристического бизнеса. У статті пропонується методологія інтерактивного створення санаторно-курортного й туристичного продукту. Реалізація процесів самообслуговування при створенні туристичного продукту, використання мережі Інтернет дозволяє найбільше повно задовольняти вимогам різноманітних споживачів у різні курортні сезони, що дозволить зменшити сезонність санаторно- курортного й туристичного бізнесу. The role of the health resort and tourist complex in the modern economy of Ukraine is great. The development of the complex has an impact on many sectors of the economy: transport and communications, agriculture and construction, among others. Health resort business and tourism subject to sharp seasonal fluctuations, which may pose significant difficulties in enterprise activity.Increase the efficiency of enterprises sanatorium-resort and tourist complex is possible with the help attract to rest and recuperation individuals. For this it is necessary to provide customers with a variety of information about our services, to create new, individually-oriented tourism products in real time. To increase the efficiency of operations and improve the competitiveness of sanatorium-resort complex and tourism need to use a variety of information technology. Analysis of studies of new information technologies has shown that their use can improve the tourism product sales, lead to a uniform distribution of load and enterprises spa complex, and improve customer service. Tourism product is a comprehensive cross-sectoral in nature and includes a variety of resources in the region: natural, social-economic and cultural objects and their components. For different times of the year improving tourism industry needs to offer various health resort and tourist product, which includes advanced capabilities of all regional recreation. In this paper, we propose a system for generating tourism product by interactive self-service customer in real time. The company provides the customer with a wide range of services, the consumer himself selects interest him in some order of preference, then prepared application is processed enterprise information system , and failure to comply with the consumer, there are seasonal and other constraints , a request is sent to the consumer , offering revise its product . The result is a completely new product for each individual customer that the customer is actually himself and posing. The introduction of self-service systems to create health resort and tourist product leads to transforming the tourist area with a service organized tourists on a diversified scope of sanatorium and tourism oriented to meet the diverse needs of individual travelers. 2013 Article Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя / А.П. Круликовский, А.Е. Маланин // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 32-35. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92594 001.895 : 338.48 ru Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
spellingShingle |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Круликовский, А.П. Маланин, А.Е. Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя Культура народов Причерноморья |
description |
В статье предлагается методология интерактивного создания санаторно-курортного и
туристического продукта. Реализация процессов самообслуживания при создании туристического
продукта, использование сети Интернет позволяет наиболее полно удовлетворять требованиям
разнообразных потребителей в различные курортные сезоны, что позволит уменьшить сезонность
санаторно-курортного и туристического бизнеса. |
format |
Article |
author |
Круликовский, А.П. Маланин, А.Е. |
author_facet |
Круликовский, А.П. Маланин, А.Е. |
author_sort |
Круликовский, А.П. |
title |
Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя |
title_short |
Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя |
title_full |
Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя |
title_fullStr |
Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя |
title_full_unstemmed |
Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя |
title_sort |
бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного и туристического продукта для индивидуального потребителя |
publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
publishDate |
2013 |
topic_facet |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92594 |
citation_txt |
Бизнес-процесс создания уникального санаторно-курортного
и туристического продукта для индивидуального потребителя / А.П. Круликовский, А.Е. Маланин // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 32-35. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. |
series |
Культура народов Причерноморья |
work_keys_str_mv |
AT krulikovskijap biznesprocesssozdaniâunikalʹnogosanatornokurortnogoiturističeskogoproduktadlâindividualʹnogopotrebitelâ AT malaninae biznesprocesssozdaniâunikalʹnogosanatornokurortnogoiturističeskogoproduktadlâindividualʹnogopotrebitelâ |
first_indexed |
2023-10-18T19:46:48Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:46:48Z |
_version_ |
1796147891186696192 |