Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем

The structure of corporate computer networks and the classification of problems by its levels were considered. The main group of elements (application software, system services, and data banks), the corporate information system, is selected as the object of this research. The maintenance stage of co...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автори: Mozhenkova, Elena V., Paramonov, Anton I.
Формат: Стаття
Мова:rus
Опубліковано: The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2018
Теми:
Онлайн доступ:http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/123033
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:System research and information technologies

Репозитарії

System research and information technologies
id journaliasakpiua-article-123033
record_format ojs
institution System research and information technologies
collection OJS
language rus
topic corporate computer network
corporate information system
life cycle
maintenance
localization of the business process
корпоративная вычислительная сеть
корпоративная информационная система
жизненный цикл
сопровождение
локализация бизнес-процесса
корпоративна обчислювальна мережа
корпоративна інформаційна система
життєвий цикл
супровід
локалізація бізнес-процесу
spellingShingle corporate computer network
corporate information system
life cycle
maintenance
localization of the business process
корпоративная вычислительная сеть
корпоративная информационная система
жизненный цикл
сопровождение
локализация бизнес-процесса
корпоративна обчислювальна мережа
корпоративна інформаційна система
життєвий цикл
супровід
локалізація бізнес-процесу
Mozhenkova, Elena V.
Paramonov, Anton I.
Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем
topic_facet corporate computer network
corporate information system
life cycle
maintenance
localization of the business process
корпоративная вычислительная сеть
корпоративная информационная система
жизненный цикл
сопровождение
локализация бизнес-процесса
корпоративна обчислювальна мережа
корпоративна інформаційна система
життєвий цикл
супровід
локалізація бізнес-процесу
format Article
author Mozhenkova, Elena V.
Paramonov, Anton I.
author_facet Mozhenkova, Elena V.
Paramonov, Anton I.
author_sort Mozhenkova, Elena V.
title Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем
title_short Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем
title_full Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем
title_fullStr Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем
title_full_unstemmed Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем
title_sort виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем
title_alt Identifying the reasons for the complexity of the maintenance of corporate information systems
Виявление причин трудоемкости сопровождения корпоративных информационных систем
description The structure of corporate computer networks and the classification of problems by its levels were considered. The main group of elements (application software, system services, and data banks), the corporate information system, is selected as the object of this research. The maintenance stage of corporate information systems is highlighted in the context of labor costs at this stage of the life cycle. For clarity, the process of maintenance is represented by a closed iteration system, where the duration and list of tasks depend on the problem type. In accordance with ISO 14764-2003, the three-level classification is proposed for the types of problems and activities in the maintenance stage of the corporate information system. The statistical analysis was performed of the time costs of maintenance using the proposed classification in the context of tasks and types of errors. Based on the results of the analysis, the main reasons for the complexity of the maintenance of corporate information systems were identified. These reasons determined the main direction of further research - processing of data banks in real time mode for localization of the client’s business process. This will reduce the time and financial costs of maintenance.
publisher The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
publishDate 2018
url http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/123033
work_keys_str_mv AT mozhenkovaelenav identifyingthereasonsforthecomplexityofthemaintenanceofcorporateinformationsystems
AT paramonovantoni identifyingthereasonsforthecomplexityofthemaintenanceofcorporateinformationsystems
AT mozhenkovaelenav viâvleniepričintrudoemkostisoprovoždeniâkorporativnyhinformacionnyhsistem
AT paramonovantoni viâvleniepričintrudoemkostisoprovoždeniâkorporativnyhinformacionnyhsistem
AT mozhenkovaelenav viâvlennâpričintrudomístkostísuprovodukorporativnihínformacíjnihsistem
AT paramonovantoni viâvlennâpričintrudomístkostísuprovodukorporativnihínformacíjnihsistem
first_indexed 2024-04-08T15:06:03Z
last_indexed 2024-04-08T15:06:03Z
_version_ 1795779475703595008
spelling journaliasakpiua-article-1230332019-01-17T13:29:35Z Identifying the reasons for the complexity of the maintenance of corporate information systems Виявление причин трудоемкости сопровождения корпоративных информационных систем Виявлення причин трудомісткості супроводу корпоративних інформаційних систем Mozhenkova, Elena V. Paramonov, Anton I. corporate computer network corporate information system life cycle maintenance localization of the business process корпоративная вычислительная сеть корпоративная информационная система жизненный цикл сопровождение локализация бизнес-процесса корпоративна обчислювальна мережа корпоративна інформаційна система життєвий цикл супровід локалізація бізнес-процесу The structure of corporate computer networks and the classification of problems by its levels were considered. The main group of elements (application software, system services, and data banks), the corporate information system, is selected as the object of this research. The maintenance stage of corporate information systems is highlighted in the context of labor costs at this stage of the life cycle. For clarity, the process of maintenance is represented by a closed iteration system, where the duration and list of tasks depend on the problem type. In accordance with ISO 14764-2003, the three-level classification is proposed for the types of problems and activities in the maintenance stage of the corporate information system. The statistical analysis was performed of the time costs of maintenance using the proposed classification in the context of tasks and types of errors. Based on the results of the analysis, the main reasons for the complexity of the maintenance of corporate information systems were identified. These reasons determined the main direction of further research - processing of data banks in real time mode for localization of the client’s business process. This will reduce the time and financial costs of maintenance. Рассмотрена структура корпоративных вычислительных сетей (КВС) и классификация проблем, возникающих при работе с КВС, по ее уровням. Выделена основная группа элементов КВС, которая является объектом исследования, — корпоративная информационная система (КИС). Освещен этап сопровождения КИС в разрезе трудозатрат на этом этапе жизненного цикла. Для наглядности процесс сопровождения представлен в виде замкнутой итерационной системы, в которой длительность и перечень выполняемых работ зависят от типа возникающей проблемы. В соответствии со стандартом СТБ ИСО/МЭК 14764-2003 предложена трехуровневая классификация типов проблем для работ по сопровождению КИС. Проведен статистический анализ временных затрат сопровождения КИС согласно предложенной классификации в разрезе работ и типов ошибок. По результатам анализа выделены основные причины затрат временных ресурсов на сопровождение, которые определили направление дальнейшего исследования — обработка банков данных в режиме реального времени с последующей локализацией бизнес-процесса для сокращения временных и финансовых затрат на сопровождение КИС. Розглянуто структуру корпоративних обчислювальних мереж (КОМ) і класифікацію проблем, що виникають у процесі роботи з КОМ, за її рівнями. Виділено основну групу елементів КОМ, яка є об’єктом дослідження, — корпоративну інформаційну систему (КІС). Висвітлено етап супроводу КІС у розрізі трудовитрат на цьому етапі життєвого циклу. Для наочності процес супроводу подано у вигляді замкненої ітераційної системи, у якій тривалість і перелік виконуваних робіт залежать від типу проблеми, що виникає. Відповідно до стандарту СТБ ISO / IEC 14764–2003 запропоновано трирівневу класифікацію типів проблем для робіт із супроводу КІС. Виконано статистичний аналіз часових витрат супроводу КІС згідно із запропонованою класифікацією в розрізі робіт і типів помилок. За результатами аналізу виділено основні причини витрат часових ресурсів на супровід, які визначили напрям подальшого дослідження — оброблення банків даних у режимі реального часу з подальшою локалізацією бізнес-процесу для скорочення часових і фінансових витрат на супровід КІС. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2018-06-20 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/123033 10.20535/SRIT.2308-8893.2018.2.06 System research and information technologies; No. 2 (2018); 55-62 Системные исследования и информационные технологии; № 2 (2018); 55-62 Системні дослідження та інформаційні технології; № 2 (2018); 55-62 2308-8893 1681-6048 rus http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/123033/136895 Copyright (c) 2021 System research and information technologies