Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс

За результатами дослідження впливу термічної обробки сталі 65Г, яка моделює термодеформаційний цикл відновлювального наплавлення залізничних коліс, встановлено, що підвищити опірність крихкому руйнуванню металу колеса в зоні термічного впливу до рівня основного металу можна формуванням у ній бейнітн...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2015
Main Authors: Гайворонський, О.А., Позняков, В.Д., Маркашова, Л.І., Осташ, О.П., Кулик, В.В., Алексеєнко, Т.О., Шишкевич, О.С.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2015
Series:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/136296
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс / О.А. Гайворонський, В.Д. Позняков, Л.І. Маркашова, О.П. Осташ, В.В. Кулик, Т.О. Алексеєнко, О.С. Шишкевич // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 4. — С. 114-119. — Бібліогр.: 13 назв. — укp.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Description
Summary:За результатами дослідження впливу термічної обробки сталі 65Г, яка моделює термодеформаційний цикл відновлювального наплавлення залізничних коліс, встановлено, що підвищити опірність крихкому руйнуванню металу колеса в зоні термічного впливу до рівня основного металу можна формуванням у ній бейнітно-мартенситної структури і витримкою 2…3 h при 100°С під час його охолодження після наплавлення. Така витримка сприяє зростанню пластичності металу в 1,8 рази, ударної в’язкості – в 2–3 рази, порога втоми зразка з тріщиною – в 1,6 рази, циклічної в’язкості руйнування – в 1,8 рази за практично незмінної міцності. Це спричинено падінням в ~ 1,5 рази напружень ІІ роду і локальних деформацій в об’ємі рейок бейніту та мартенситу.