"Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе
У статті розкривається образ музики в романі Г. Гессе “Гра в бісер”. З’ясовуються питання: що послужило акустичним прототипом “касталійської музики”; у чому естетична суть касталійської “гри в бісер” і який її зв’язок з естетикою єнського романтиз му; у чому полягає “ізоморфність” касталійського...
Saved in:
| Date: | 2017 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
| Series: | Слово і Час |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/159342 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | "Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе / Б. Шалагінов // Слово і час. — 2017. — № 6. — С. 48-55. — Бібліогр.: 8 назв. — укp. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Summary: | У статті розкривається образ музики в романі Г. Гессе “Гра в бісер”. З’ясовуються питання: що
послужило акустичним прототипом “касталійської музики”; у чому естетична суть касталійської
“гри в бісер” і який її зв’язок з естетикою єнського романтиз му; у чому полягає “ізоморфність”
касталійського способу життя, звучання касталійської музики та специфічного тону розповіді
про життя головного персонажа; які історичні події лежать в основі політико-релігійно-естетичної
утопії в романі. Гессе робить драматичну проекцію в майбутнє й розкриває драматичні вади
“модерністичного проекту” німецьких романтиків на межі XVIII – ХІХ ст. Ця утопія передбачала
створення засобами мистецтва та вільного філософування нової інтелектуальної раси в
Європі, що мала втілити ідеал духовної повноти існування людини, як її задумала природа.
Романтики вірили, що “проект” покладе початок “тисячолітнього рейху” краси, віри і права
(Новаліс). |
|---|