Інформаційна технологія альтернативної комунікації для людей з обмеженими можливостями спілкування

У статті розглянуто інформаційну технологію для реалізації людського спілкування з використанням залишкових можливостей людини, що досягається шляхом організації введення тексту з використанням мобільних та допоміжних пристроїв. Наведено складові запропонованої технології: метод введення текстової і...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2018
Main Authors: Бармак, О.В., Багрій, Р.О., Крак, Ю.В., Касьянюк, В.С.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України 2018
Series:Штучний інтелект
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/162369
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Інформаційна технологія альтернативної комунікації для людей з обмеженими можливостями спілкування / О.В. Бармак, Р.О. Багрій, Ю.В. Крак, В.С. Касьянюк // Штучний інтелект. — 2018. — № 2 (80). — С. 16-24. — Бібліогр.: 7 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Description
Summary:У статті розглянуто інформаційну технологію для реалізації людського спілкування з використанням залишкових можливостей людини, що досягається шляхом організації введення тексту з використанням мобільних та допоміжних пристроїв. Наведено складові запропонованої технології: метод введення текстової інформації для реалізації можливості введення обмеженою кількістю керувань та метод прогнозування слів, що найбільш часто зустрічаються після вже введених слів у реченні. Узагальнено процес введення тексту за допомогою неоднозначної віртуальної клавіатури та подання керуючих сигналів для здійснення вибору елементів управління. Сформульовано підходи щодо пошуку оптимального розподілу множини символів алфавіту для різної кількості керуючих сигналів. Узагальнено та вдосконалено метод прогнозування слів, що використовує статистичну модель мови з «відступом» та запропоновано підхід до формування навчального корпусу слів розмовної української мови.