Наші презентації
ІЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика. Публікації; Печарський А. Художній світ творчості Василя Симоненка: тексти і контексти.
Gespeichert in:
| Veröffentlicht in: | Слово і Час |
|---|---|
| Datum: | 2018 |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2018
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/166672 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Zitieren: | Наші презентації // Слово і Час. — 2018. — № 10. — С. 79,85. — укp. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-166672 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
2020-02-28T13:12:30Z 2020-02-28T13:12:30Z 2018 Наші презентації // Слово і Час. — 2018. — № 10. — С. 79,85. — укp. 0236-1477 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/166672 ІЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика. Публікації; Печарський А. Художній світ творчості Василя Симоненка: тексти і контексти. uk Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України Слово і Час Наші презентації Наші презентації Our presentations Article published earlier |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| title |
Наші презентації |
| spellingShingle |
Наші презентації Наші презентації |
| title_short |
Наші презентації |
| title_full |
Наші презентації |
| title_fullStr |
Наші презентації |
| title_full_unstemmed |
Наші презентації |
| title_sort |
наші презентації |
| topic |
Наші презентації |
| topic_facet |
Наші презентації |
| publishDate |
2018 |
| language |
Ukrainian |
| container_title |
Слово і Час |
| publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
| format |
Article |
| title_alt |
Our presentations |
| description |
ІЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика. Публікації;
Печарський А. Художній світ творчості Василя Симоненка: тексти і контексти.
|
| issn |
0236-1477 |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/166672 |
| citation_txt |
Наші презентації // Слово і Час. — 2018. — № 10. — С. 79,85. — укp. |
| first_indexed |
2025-11-25T02:03:57Z |
| last_indexed |
2025-11-25T02:03:57Z |
| _version_ |
1850504343992664064 |
| fulltext |
79Слово і Час. 2018 • №10
5. Гаспаров М. Очерк истории европейского стиха. – Москва: Фортуна Лимитед, 2003. – 272 с.
6. Гаспаров М. Русские стихи 1890-х – 1925-го годов в комментариях. – Москва: Высшая школа, 1993. – 272 с.
7. Дейч А. Поэтический мир Генриха Гейне. – Москва: Государственное издательство художественной
литературы, 1963. – 446 с.
8. Жирмунский В. Немецкий романтизм и современная мистика. – Санкт-Петербург: Тип. т-ва
А.С. Суворина – “Новое время” Эртелев, 1914. – 207 с.
9. Зунделович Я. Ассонанс // Литературная энциклопедия: Словарь литературных терминов: В 2-х т. –
Москва; Ленинград: Изд-во Л. Д. Френкель, 1925. – Т. 1. А – П. – Стб. 77–78.
10. Кобилянський В. Поезії. – Київ: Рад. письменник, 1959. – 350 с.
11. Рикёр П. Конфликт интерпретаций. Очерки о герменевтике / Пер. с фр. И. С. Вдовиной. – Москва:
Академический Проект, 2008. – 695 с.
12. Россиус Ю. О теории интерпретации Э. Бетти // История философии. – Москва: Институт философии
Росийской академии наук, 2012. – № 17. – С. 83–89.
13. Холшевников В. Основы стиховедения: Русское стихосложение. – Санкт-Петербург: Филол огический
факультет СПбГУ; Москва: Издательский центр “Академия”, 2004. – 208 с.
14. Heine H. Buch der Lieder. – Hamburg: Hoffmann und Campe, 1827. – 384 s.
Отримано 10 червня 2018 р. м. Кам’янець-Подільський
IЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика.
Публікації / Упор., ред. В. І. Сулима. – Київ:
Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018. – 452 с.
До видання ввійшли матеріали з історії української
літератури ХІ – ХХІ ст., підготовлені співробітниками
Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України в рамках
планової теми “Українська література: теоретичний, історико-
літературний та герменевтичний дискурс”, яка виконувалася
у 2012 – 2016 рр. під науковим керівництвом академіка НАН
України М. Жулинського. Уміщені в “Ізборнику 2012-2016”
дослідження засвідчують певні тенденції розвитку сучасної
філології у стінах академічної установи, де літературний
процес традиційно відстежується на тисячолітньому історико-
цивілізаційному обширі. Не менш важливе значення мають
матеріали рубрики “Публікації”, у якій уперше в Україні
подано повний оригінальний текст і переклад “Похвального
слова Євтимію Тирновському” Григорія Цамблака (помер
1420 р.), уперше мовою оригіналу і в перекладах друкуються
дванадцять іменинних вітань, адресованих викладачам
Києво-Могилянської академії (за рукописним курсом
риторики Іларіона Ярошевицького, створеної на зламі XVII –
XVIII ст.); так само вперше в Україні друкується стаття Юрія
Дивнича (Юрія Лавріненка) “Про напасників з МУР’у і –
напасників на МУР” (1947 р., з’явившись на шпальтах газети
“Українські вісті”, яку в Новому Ульмі в Німеччині видавали
представники української еміграції, стаття викликала гостру
літературно-політичну полеміку в мистецьких колах МУРу).
Також уперше публікуються листи відомого львівського
літературознавця, бібліографа, франкознавця М. Мороза
(1923 – 2006), адресовані відомому вченому, членові-
кореспонденту НАН України, професорові О. Мишаничу
(1933 – 2004). Хронологічно дослідження, критичні статті
й публікації “Ізборника 2012-2016” віддзеркалюють етапи
розвитку української літератури, прокладаючи пунктирний
ідейно-тематичний вектор від старожитніх текстів до
постмодерних, цим самим розширюючи й увиразнюючи
теоретичний, історико-літературний та герменевтичний
дискурс пізнання української літератури.
85Слово і Час. 2018 • №10
трудовий процес випасання худоби, що передбачає залучення учасників із
інших топосів, які інтегруються лише під час випасу в спільній грі, для дітей
та підлітків-пастухів мислиться швидше ігровою ситуацією: дух змагальності,
ігрового протистояння закладений a priori. Час пастуших ігор маркований
землеробським календарем – період світлового дня від Юрія до Покрови.
Отже, процес соціалізації дитини відбувається через локалізацію дитячого
простору дорослими у проекції на формування власне вікової моделі
світобудови, яка визначить у майбутньому ознаку належності індивіда до
певної культурної спільноти.
ЛІТЕРАТУРА
1. Гейзінга Й. Homo Ludens.– Київ: Основи, 1994. – 250 с.
2. Гуменюк П. Парадигма гри в українському фольклорі (семантичний та функціональний аспекти): дис.…
канд. філол. наук. – Київ, 2008. – 188 с.
3. Івановська О. Український фольклор: семантика і прагматика традиційних смислів: підручник. – Київ:
Експрес-Поліграф, 2012. – 336 с.
4. Левчук Я. Традиційна українська дитяча субкультура у висвітленні когнітивної культурології:
монографія. – Київ: Інститут культурології НАМ України, 2012. – 240 с.
5. Маховська С. Дитина: родини, хрестини, перші кроки (родинно-обрядовий та дитячий фольклор
Хмельниччини): монографія. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2013. – 216 с.
6. Прокопчук В. Дунаєвеччина: край і люди. – Дунаївці; Кам’янець-Подільський: Зволейко Д. Г., 2013. – 352 с.
7. Росовецький С. Український фольклор у теоретичному висвітленні: підручник. – Київ: Вид.-поліграф.
центр “Київський університет”, 2008. – 623 с.
8. Труды этнографическо-статистической экспедиции в Западно-Русский край, снаряженной
Императорским русским географическим обществом. Юго-Западный отдел. Материалы и изследования,
собранные д. чл. П. П. Чубинским / Издан под наблюдением д. чл. Н. И. Костомарова. – СПб., 1877. – Т.4.:
Обряды: родины, крестины, свадьба, похороны. – 793 с.
9. Яропуд З. Прилетіла ластівочка (українська пісенно-фольклорна спадщина Поділля): навч.-метод.
посібник. – Тернопіль: АСТОН, 2000. – 172 с.
Отримано 31 липня 2018 р. м. Кам’янець-Подільський
Печарський А. Художній світ творчості Василя
Симоненка: тексти і контексти: Монографія. –
Ужгород: Вид-во “ТІМРАНІ”, 2018. – 188 с.
У монографії розгорнуто авторський проект дослідження
життя і творчості Василя Симоненка в історико-літературному й
поетикальному дискурсі української та світової літератур.
Книжка складається з чотирьох частин: “Літературний
портрет Василя Симоненка”, “У новелістичній краплині
поетичного всесвіту”, “На тлі покоління шістдесятництва”,
“У світовому контексті: крізь призму часу”; подані також
біографічні відомості про поета. Як зазначає в передмові
проф. І. Зимомря, ця монографія – “оригінальне і глибоко
філософське дослідження. Вона не входить до звичного
розряду праць історії збагачення літературної постаті
того чи іншого митця, бо, так би мовити, індивідуалізована
духом і серцем самого автора”. В оформленні обкладинки
використано “Портрет Василя Симоненка” знаменитої
художниці-шістдесятниці Алли Горської.
|