Наші презентації

ІЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика. Публікації; Печарський А. Художній світ творчості Василя Симоненка: тексти і контексти.

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Слово і Час
Datum:2018
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2018
Schlagworte:
Online Zugang:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/166672
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Zitieren:Наші презентації // Слово і Час. — 2018. — № 10. — С. 79,85. — укp.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-166672
record_format dspace
spelling 2020-02-28T13:12:30Z
2020-02-28T13:12:30Z
2018
Наші презентації // Слово і Час. — 2018. — № 10. — С. 79,85. — укp.
0236-1477
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/166672
ІЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика. Публікації;
Печарський А. Художній світ творчості Василя Симоненка: тексти і контексти.
uk
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Слово і Час
Наші презентації
Наші презентації
Our presentations
Article
published earlier
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
title Наші презентації
spellingShingle Наші презентації
Наші презентації
title_short Наші презентації
title_full Наші презентації
title_fullStr Наші презентації
title_full_unstemmed Наші презентації
title_sort наші презентації
topic Наші презентації
topic_facet Наші презентації
publishDate 2018
language Ukrainian
container_title Слово і Час
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
format Article
title_alt Our presentations
description ІЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика. Публікації; Печарський А. Художній світ творчості Василя Симоненка: тексти і контексти.
issn 0236-1477
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/166672
citation_txt Наші презентації // Слово і Час. — 2018. — № 10. — С. 79,85. — укp.
first_indexed 2025-11-25T02:03:57Z
last_indexed 2025-11-25T02:03:57Z
_version_ 1850504343992664064
fulltext 79Слово і Час. 2018 • №10 5. Гаспаров М. Очерк истории европейского стиха. – Москва: Фортуна Лимитед, 2003. – 272 с. 6. Гаспаров М. Русские стихи 1890-х – 1925-го годов в комментариях. – Москва: Высшая школа, 1993. – 272 с. 7. Дейч А. Поэтический мир Генриха Гейне. – Москва: Государственное издательство художественной литературы, 1963. – 446 с. 8. Жирмунский В. Немецкий романтизм и современная мистика. – Санкт-Петербург: Тип. т-ва А.С. Суворина – “Новое время” Эртелев, 1914. – 207 с. 9. Зунделович Я. Ассонанс // Литературная энциклопедия: Словарь литературных терминов: В 2-х т. – Москва; Ленинград: Изд-во Л. Д. Френкель, 1925. – Т. 1. А – П. – Стб. 77–78. 10. Кобилянський В. Поезії. – Київ: Рад. письменник, 1959. – 350 с. 11. Рикёр П. Конфликт интерпретаций. Очерки о герменевтике / Пер. с фр. И. С. Вдовиной. – Москва: Академический Проект, 2008. – 695 с. 12. Россиус Ю. О теории интерпретации Э. Бетти // История философии. – Москва: Институт философии Росийской академии наук, 2012. – № 17. – С. 83–89. 13. Холшевников В. Основы стиховедения: Русское стихосложение. – Санкт-Петербург: Филол огический факультет СПбГУ; Москва: Издательский центр “Академия”, 2004. – 208 с. 14. Heine H. Buch der Lieder. – Hamburg: Hoffmann und Campe, 1827. – 384 s. Отримано 10 червня 2018 р. м. Кам’янець-Подільський IЗБОРНИК 2012-2016. Дослідження. Критика. Публікації / Упор., ред. В. І. Сулима. – Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018. – 452 с. До видання ввійшли матеріали з історії української літератури ХІ – ХХІ ст., підготовлені співробітниками Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України в рамках планової теми “Українська література: теоретичний, історико- літературний та герменевтичний дискурс”, яка виконувалася у 2012 – 2016 рр. під науковим керівництвом академіка НАН України М. Жулинського. Уміщені в “Ізборнику 2012-2016” дослідження засвідчують певні тенденції розвитку сучасної філології у стінах академічної установи, де літературний процес традиційно відстежується на тисячолітньому історико- цивілізаційному обширі. Не менш важливе значення мають матеріали рубрики “Публікації”, у якій уперше в Україні подано повний оригінальний текст і переклад “Похвального слова Євтимію Тирновському” Григорія Цамблака (помер 1420 р.), уперше мовою оригіналу і в перекладах друкуються дванадцять іменинних вітань, адресованих викладачам Києво-Могилянської академії (за рукописним курсом риторики Іларіона Ярошевицького, створеної на зламі XVII – XVIII ст.); так само вперше в Україні друкується стаття Юрія Дивнича (Юрія Лавріненка) “Про напасників з МУР’у і – напасників на МУР” (1947 р., з’явившись на шпальтах газети “Українські вісті”, яку в Новому Ульмі в Німеччині видавали представники української еміграції, стаття викликала гостру літературно-політичну полеміку в мистецьких колах МУРу). Також уперше публікуються листи відомого львівського літературознавця, бібліографа, франкознавця М. Мороза (1923 – 2006), адресовані відомому вченому, членові- кореспонденту НАН України, професорові О. Мишаничу (1933 – 2004). Хронологічно дослідження, критичні статті й публікації “Ізборника 2012-2016” віддзеркалюють етапи розвитку української літератури, прокладаючи пунктирний ідейно-тематичний вектор від старожитніх текстів до постмодерних, цим самим розширюючи й увиразнюючи теоретичний, історико-літературний та герменевтичний дискурс пізнання української літератури. 85Слово і Час. 2018 • №10 трудовий процес випасання худоби, що передбачає залучення учасників із інших топосів, які інтегруються лише під час випасу в спільній грі, для дітей та підлітків-пастухів мислиться швидше ігровою ситуацією: дух змагальності, ігрового протистояння закладений a priori. Час пастуших ігор маркований землеробським календарем – період світлового дня від Юрія до Покрови. Отже, процес соціалізації дитини відбувається через локалізацію дитячого простору дорослими у проекції на формування власне вікової моделі світобудови, яка визначить у майбутньому ознаку належності індивіда до певної культурної спільноти. ЛІТЕРАТУРА 1. Гейзінга Й. Homo Ludens.– Київ: Основи, 1994. – 250 с. 2. Гуменюк П. Парадигма гри в українському фольклорі (семантичний та функціональний аспекти): дис.… канд. філол. наук. – Київ, 2008. – 188 с. 3. Івановська О. Український фольклор: семантика і прагматика традиційних смислів: підручник. – Київ: Експрес-Поліграф, 2012. – 336 с. 4. Левчук Я. Традиційна українська дитяча субкультура у висвітленні когнітивної культурології: монографія. – Київ: Інститут культурології НАМ України, 2012. – 240 с. 5. Маховська С. Дитина: родини, хрестини, перші кроки (родинно-обрядовий та дитячий фольклор Хмельниччини): монографія. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2013. – 216 с. 6. Прокопчук В. Дунаєвеччина: край і люди. – Дунаївці; Кам’янець-Подільський: Зволейко Д. Г., 2013. – 352 с. 7. Росовецький С. Український фольклор у теоретичному висвітленні: підручник. – Київ: Вид.-поліграф. центр “Київський університет”, 2008. – 623 с. 8. Труды этнографическо-статистической экспедиции в Западно-Русский край, снаряженной Императорским русским географическим обществом. Юго-Западный отдел. Материалы и изследования, собранные д. чл. П. П. Чубинским / Издан под наблюдением д. чл. Н. И. Костомарова. – СПб., 1877. – Т.4.: Обряды: родины, крестины, свадьба, похороны. – 793 с. 9. Яропуд З. Прилетіла ластівочка (українська пісенно-фольклорна спадщина Поділля): навч.-метод. посібник. – Тернопіль: АСТОН, 2000. – 172 с. Отримано 31 липня 2018 р. м. Кам’янець-Подільський Печарський А. Художній світ творчості Василя Симоненка: тексти і контексти: Монографія. – Ужгород: Вид-во “ТІМРАНІ”, 2018. – 188 с. У монографії розгорнуто авторський проект дослідження життя і творчості Василя Симоненка в історико-літературному й поетикальному дискурсі української та світової літератур. Книжка складається з чотирьох частин: “Літературний портрет Василя Симоненка”, “У новелістичній краплині поетичного всесвіту”, “На тлі покоління шістдесятництва”, “У світовому контексті: крізь призму часу”; подані також біографічні відомості про поета. Як зазначає в передмові проф. І. Зимомря, ця монографія – “оригінальне і глибоко філософське дослідження. Вона не входить до звичного розряду праць історії збагачення літературної постаті того чи іншого митця, бо, так би мовити, індивідуалізована духом і серцем самого автора”. В оформленні обкладинки використано “Портрет Василя Симоненка” знаменитої художниці-шістдесятниці Алли Горської.