Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience.
Saved in:
| Date: | 2008 |
|---|---|
| Main Author: | Рибалко, С. |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут народознавства НАН України
2008
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/16753 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineSimilar Items
-
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
by: Рибалко, С.
Published: (2008) -
Оздоби українського короваю: типи, художні ознаки, символіка
by: Герус, Л.
Published: (2008) -
Костюм вельможного варвара на медальйоні з Верхівні
by: Яценко, С.О.
Published: (1993) -
Символіка ікони як відображення та трансляція духовно-світоглядних орієнтирів людини
by: Ларіонова, В., et al.
Published: (2008) -
Символіка поховань пізнього палеоліту Східної Європи та Сибіру
by: Яковлєва, Л.А.
Published: (1994)