Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)
Визначено основні форми участі вчительських кадрів в управлінні закладами освіти українських губерній (ХІХ — початок ХХ ст.). Проаналізовано нормативно-законодавче регулювання діяльності педагогічних нарад, рад, засідань та зборів. Доведено, що протягом першої половини ХІХ ст. ці норми мали перева...
Saved in:
| Date: | 2018 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут історії України НАН України
2018
|
| Series: | Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст. |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/185737 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.) / В.І. Милько // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2018. — Вип. 28. — С. 257-270. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Summary: | Визначено основні форми участі вчительських кадрів в управлінні закладами
освіти українських губерній (ХІХ — початок ХХ ст.). Проаналізовано нормативно-законодавче регулювання діяльності педагогічних нарад, рад, засідань та
зборів. Доведено, що протягом першої половини ХІХ ст. ці норми мали переважно декларативний характер. Суттєві зміни у повноваженнях та діяльності педагогічних рад відбулися в результаті проведення освітньої реформи 1864 р.
У цей період навчальні заклади України переймалися питаннями збереження
статусу класичного, регулюванням процедури екзаменування учнів, коригуванням списку предметів та навчальної літератури тощо. Однак, ліберальні перетворення носили нетривалий характер, адже Статут 1871 р. позбавив ці
колегіальні органи фінансових повноважень та запровадив низку обмежень у їх
роботі. Кінець ХІХ — початок ХХ ст. означений діяльністю педагогічних рад,
головним чином, у сфері регулювання навчально-виховного процесу. |
|---|