Адаптивная конечная аппроксимация непрерывных бескоалиционных игр

Розглянуто проблему розв’язування неперервних безкоаліційних ігор. Передбачається, що керування в системі, модельованій за допомогою неперервної безкоаліційної гри, може здійснюватися в односторонньому порядку, де відповідальність за прийняття рішень у системі покладається на певного адміністратора....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2020
Main Author: Романюк, В.В.
Format: Article
Language:Russian
Published: Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України 2020
Series:Проблемы управления и информатики
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/208785
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Адаптивная конечная аппроксимация непрерывных бескоалиционных игр / В.В. Романюк // Проблемы управления и информатики. — 2020. — № 5. — С. 109-119. — Бібліогр.: 14 назв. — рос.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Description
Summary:Розглянуто проблему розв’язування неперервних безкоаліційних ігор. Передбачається, що керування в системі, модельованій за допомогою неперервної безкоаліційної гри, може здійснюватися в односторонньому порядку, де відповідальність за прийняття рішень у системі покладається на певного адміністратора. Тому будь-які розв’язки, незалежно від того, як гравці їх інтерпретують, повинні вивчатися й фактично оптимізуватися тільки адміністратором. Відповідно до цього представлено процедуру адаптивної скінченної апроксимації неперервних безкоаліційних ігор, що спрямовується на одержання наближених розв’язків, придатних для практичної імплементації за умов одностороннього адміністрування або контролю модельованих систем. Ця процедура складається з двох етапів. На першому — функції виграшу гравців дискретизуються за допомогою рівномірного дихотомізованого розбиття множин їх чистих стратегій. На другому етапі розв’язується відповідна скінченна безкоаліційна гра. Якщо її розв’язок задовольняє запитам адміністратора, то цей розв’язок є результатом апроксимації. У протилежному випадку процедура повертається до першого етапу, де щільність розбиття підсилюється удвічі, і розв’язується но-ва, «ускладнена удвічі», гра. Таке повернення й ускладнення повторюються до-ти, поки розв’язок відповідної скінченної гри не влаштує адміністратора. Тільки адміністратор вирішує, який тип вигідності, симетричності або рівноваги є кращим, а також, чи є прийнятним розв’язок відповідної гри. Ступінь близькості наближеного розв’язку до розв’язку вихідної неперервної гри не встановлюється. Точність і якість апроксимації розглядаються в сенсі того, наскільки швидко розв’язок скінченної гри задовольнить запитам адміністратора. Послідовність розв’язаних ігор не видаляється, а служить основою для вибору найбільш раціонального розв’язку з погляду на швидкість його одержання, вірогідність, симетричність і рівновагу.