Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі
Досліджено організаційні, економічні, технологічні, фінансові механізми та відповідні нормативно-правові, інвестиційні інструменти реалізації антикризової політики держави в будівництві, визначено її основні завдання в інвестиційно-будівельному комплексі....
Gespeichert in:
| Datum: | 2011 |
|---|---|
| 1. Verfasser: | |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
2011
|
| Schriftenreihe: | Схід |
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/22492 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Zitieren: | Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі / Н. Паліга // Схід. — 2011. — № 1 (108). — С. 128-131. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-22492 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-224922025-02-09T13:35:55Z Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі Паліга, Н. Економіка Досліджено організаційні, економічні, технологічні, фінансові механізми та відповідні нормативно-правові, інвестиційні інструменти реалізації антикризової політики держави в будівництві, визначено її основні завдання в інвестиційно-будівельному комплексі. 2011 Article Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі / Н. Паліга // Схід. — 2011. — № 1 (108). — С. 128-131. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. 1728-9343 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/22492 330.33.01:69 uk Схід application/pdf Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Економіка Економіка |
| spellingShingle |
Економіка Економіка Паліга, Н. Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі Схід |
| description |
Досліджено організаційні, економічні, технологічні, фінансові механізми та відповідні нормативно-правові, інвестиційні інструменти реалізації антикризової політики держави в будівництві, визначено її основні завдання в інвестиційно-будівельному комплексі. |
| format |
Article |
| author |
Паліга, Н. |
| author_facet |
Паліга, Н. |
| author_sort |
Паліга, Н. |
| title |
Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі |
| title_short |
Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі |
| title_full |
Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі |
| title_fullStr |
Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі |
| title_full_unstemmed |
Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі |
| title_sort |
аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі |
| publisher |
Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України |
| publishDate |
2011 |
| topic_facet |
Економіка |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/22492 |
| citation_txt |
Аналіз механізмів та інструментів реалізації антикризової політики держави в будівельній галузі / Н. Паліга // Схід. — 2011. — № 1 (108). — С. 128-131. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
| series |
Схід |
| work_keys_str_mv |
AT palígan analízmehanízmívtaínstrumentívrealízacííantikrizovoípolítikideržavivbudívelʹníjgaluzí |
| first_indexed |
2025-11-26T07:15:48Z |
| last_indexed |
2025-11-26T07:15:48Z |
| _version_ |
1849836283233304576 |
| fulltext |
128 ЕКОНОМІКА
СХІД ∗ СПЕЦВИПУСК ∗ № 1 (108) СІЧЕНЬ 2011 р.
УДК 330.33.01:69
ÀÍÀË²Ç ÌÅÕÀͲÇ̲ ÒÀ ²ÍÑÒÐÓÌÅÍÒ²Â
ÐÅÀ˲ÇÀÖ²¯ ÀÍÒÈÊÐÈÇÎÂί ÏÎ˲ÒÈÊÈ ÄÅÐÆÀÂÈ
 ÁÓIJÂÅËÜÍ²É ÃÀËÓDz
НАДІЯ ПАЛІГА,
кандидат економічних наук, доцент
Донбаської національної академії будівництва і архітектури, м. Макіївка
Досліджено організаційні, економічні, технологічні, фінансові механізми та відповідні нор-
мативно-правові, інвестиційні інструменти реалізації антикризової політики держави в бу-
дівництві, визначено її основні завдання в інвестиційно-будівельному комплексі.
Ключові слова: будівництво, інвестиційно-будівельний комплекс, кризові явища, антикри-
зова політика держави, організаційні, економічні, технологічні, фінансові механізми, нормативно-
правові, інвестиційні інструменти.
Постановка проблеми. Уповільнення темпів роз-
витку світової економіки під час кризи супроводжуєть-
ся значною втратою валової доданої вартості в галу-
зях національного господарства майже всіх держав.
За таких умов великого значення набуває ефективна
державна політика щодо подолання кризових явищ у
реальному секторі економіки, яка має на меті, по-пер-
ше, надання безпосередньої фінансової допомоги ком-
паніям, що потерпають від кризи, у формі державних
кредитів для підтримки ліквідності та фінансування
реструктуризації/здійснення інвестицій; по-друге, сти-
мулювання кінцевого попиту на продукцію компаній,
що страхують від кризових явищ.
Світовий досвід виходу з кризи свідчить про те, що
державна підтримка будівельної галузі під час кризи
дозволяє створювати об'єкти загальнодержавного
значення; сформувати фонд доступного житла й на-
дати його тим, хто потребує допомоги; прийняти робо-
чу силу, що вивільняється з інших галузей, та потенцій-
них безробітних і забезпечити їм певний соціальний
статус; не втратити темпів розвитку будівництва в дер-
жаві в період подальшої стабілізації.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питан-
ням антикризового регулювання окремих галузей на-
ціонального господарства присвячені праці А. М. Аса-
ула [1], В. М. Гейця [2], Л. Хольма [3], К. Александера
[4, 5], С. Н. Кукушкіна [6] та інших науковців. Однак меха-
нізми реалізації антикризової політики держави в бу-
дівельній галузі недостатньо обґрунтовані в наукових
працях.
Метою статті є дослідження існуючих механізмів
реалізації антикризової політики держави в будівництві
на основі виділення організаційної, економічної, фінан-
сової та технологічної складових, що дозволить уста-
новити повноту й ефективність їхнього застосування.
Виклад основного матеріалу. Вплив кризових
явищ в економіці проявляється для будівельної галузі
в таких наслідках: корегування стратегій розвитку бу-
дівельних компаній на обмеження інвестиційних вкла-
день; перепрофілювання проектних портфелів на
більш рентабельні об'єкти (концентрація на реалізації
профільних проектів комерційної й елітної нерухо-
мості); часткове скорочення персоналу; криза ліквід-
ності; колапс нерухомості (особливо економ- і бізнес-
класу); заморожування об'єктів будівництва й реалі-
зації нових проектів.
Серед основних передумов виникнення кризових
явищ у будівництві можна назвати значну залежність
ринку нерухомості України від зовнішніх позик і стану
банківської системи; кризові явища на ринку іпотечно-
го кредитування, що відбилися на будівельній галузі
миттєво, вплинули на споживчий ринок у цілому, знизи-
ли попит на ринку нерухомості; складність, тривалість
і занормованість дозвільної системи в будівництві (за
даними Всесвітнього банку, Україна посідає 179 місце
зі 181 можливого за рівнем складності отримання доз-
вільної документації на будівництво); слабку диверси-
фікацію портфелів будівельних проектів (криза торк-
нулася переважно тих забудовників, які знаходяться
на початкових стадіях будівництва та тих, які мають в
своєму портфелі лише один-два проекти. Реалізація
таких проектів переважно залежить від наявності
фінансових ресурсів, і дефіцит коштів поставив під
загрозу можливість їх подальшого виконання); низький
кадровий потенціал будівельної галузі, що підтверд-
жується нестачею кваліфікованих робочих кадрів, уп-
равлінців, здатних поєднувати функції ефективного
менеджера та інженера з досвідом роботи в будів-
ництві; нерозвиненість інвестиційної інфраструктури
на будівельному ринку, зокрема проблемними залиша-
ються питання розвитку девелоперських компаній,
керуючих та страхових компаній, пайових та інвести-
ційних фондів тощо.
Дослідження теоретичних основ вибору та застосу-
вання механізмів антикризового регулювання галузей
господарства країни дозволило обрати для оцінки
ефективності антикризової політики держави в будів-
ництві такі підходи: 1) дослідження механізмів органі-
заційного характеру та відповідних нормативно-право-
вих інструментів; 2) установлення економічних ме-
PDF создан испытательной версией pdfFactory Pro www.pdffactory.com
http://www.pdffactory.com
ЕКОНОМІКА 129
СХІД ∗ СПЕЦВИПУСК ∗ № 1 (108) СІЧЕНЬ 2011 р.
ханізмів регулювання будівельної галузі; 3) оцінка ме-
ханізмів технологічного характеру; 4) вивчення фінан-
сових механізмів, інвестиційних та інших інструментів.
Механізми організаційного характеру створюють-
ся й реалізуються державними та виконавчими орга-
нами влади через відповідні нормативно-правові
інструменти. З 1998 р. в Україні прийнято 12 норма-
тивних актів, що містять антикризові заходи в будь-якій
сфері, у тому числі й для будівельної галузі. Разом із
тим, лише за період з листопада 2008 р. до лютого
2009 р. уведено 32 Постанови Кабінету Міністрів Ук-
раїни і Верховної Ради України, без урахування інструк-
тивних документів Міністерства регіонального розвит-
ку і будівництва, які стосуються посилення регулюю-
чої функції держави на будівельному ринку.
Серед основних обраних державою напрямків ан-
тикризового регулювання можна назвати ускладнен-
ня дозвільної процедури; підвищення занормованості
процесу закупівлі за державні кошти; використання
тимчасових заходів щодо мораторію цін на будівель-
ну продукцію; фінансування проектів пріоритетного
значення для держави; використання результатів від
операцій із нерухомістю для наповнення державного
бюджету.
Як позитивний фактор можна назвати наявність
об'єднуючого документа щодо попередження негатив-
ного впливу світової фінансової кризи на житлове бу-
дівництво.
До механізмів організаційного характеру, які ма-
ють сприяти подоланню кризових явищ, можна відне-
сти дію Розпорядження Кабінету Міністрів України №
1484-р від 19.11.2008 р. [7] щодо здійснення першо-
чергових заходів із будівництва, реконструкції й пере-
оснащення об'єктів, призначених для проведення
фінальної частини чемпіонату з футболу Євро-2012.
Такі об'єкти мають державне й регіональне значення,
тому спрямування фінансових ресурсів на їхнє ство-
рення за рахунок централізованих джерел або інвес-
тицій світових фінансових структур повинне здійсню-
ватися за підтримки та гарантії держави.
Дослідження механізмів організаційного характе-
ру пов'язане також зі встановленням процедури про-
ходження документації на кожному етапі будівництва,
реалізацією контрольної функції держави, створенням
інфраструктури для дотримання регуляторної політи-
ки й забезпечення державної підтримки розвитку інве-
стиційно-будівельного ринку.
З метою узгодження будівельного проекту в сучас-
них умовах необхідно без урахування дій замовника,
підрядника й проектної організації пройти близько 30
інстанцій, які здійснюють контрольні, дозвільні проце-
дури та приймання робіт. Серед них: міський голова
та міська рада, державна землебудівна експертиза,
управління земельними ресурсами, управління еконо-
міки, районні державні адміністрації та ради, головне
управління архітектури та генерального планування,
управління екологічної безпеки, санітарно-епідеміо-
логічні станції, управління пожежної безпеки, водопро-
відно-каналізаційного господарства, інженерної підго-
товки територій, бюро технічної інвентаризації, управ-
ління контролю за благоустроєм та інші. Для будівель-
них підприємств, що виконують роботи за державні
кошти, ця процедура є ще більш складною.
Уважаємо, що проходження експертизи будівель-
ної документації та її узгодження має відбуватися за
принципом "єдиного вікна", що активно впроваджуєть-
ся в сучасних умовах у діяльність органів місцевого
самоврядування.
Сучасна організаційна структура інвестиційно-бу-
дівельного комплексу також відрізняється складністю
та взаємозалежністю зв'язків (рис. 1).
Розглядаючи організаційну структуру взаємовідно-
син, варто наголосити на тому, що нижній блок суб'єктів
за їхніми цілями функціонування не відповідає верх-
ньому блоку в таких позиціях: не враховані інтереси
інших учасників інвестиційного середовища будівель-
ного ринку; не відокремлено функції з контролю про-
ектів, що реалізуються за державні кошти, на рівні
обласних об'єднань та міських управлінь капітально-
го будівництва; відсутня функція проектування та ви-
дачі дозвільної документації за принципом "єдиного
вікна"; при будівництві на комерційній основі, а не за
державні кошти регулююча політика держави відчу-
вається слабо.
Таким чином, відсутній узгоджений механізм взає-
модії всіх указаних суб'єктів і не визначені ключові точ-
ки їхньої відповідальності стосовно здійснення заходів
щодо розвитку міської та регіональної інфраструкту-
ри. Це також ускладнює процес виходу з кризи.
З метою вдосконалення організаційних механізмів
варто також ураховувати інтереси суб'єктів будівель-
ного середовища, таких як керуючі, консалтингові,
інжинірингові компанії. У сучасних умовах їх діяльність
на будівельному ринку України носить обмежений ха-
рактер і не має широкого розповсюдження.
Економічні механізми регулювання будівельної га-
лузі мають спільний характер із механізмами, що зас-
тосовуються державою для інших галузей національ-
ного господарства. До них належать створення тери-
торій пріоритетного розвитку та вільних економічних
зон; податковий механізм; зовнішньоекономічна пол-
ітика та регулювання експортно-імпортних операцій;
цінова політика та інші.
Створення територій пріоритетного розвитку та
вільних економічних зон як механізму регулюючої
функції держави в будівельній галузі на сьогодні має
незначне використання, зокрема на території Донець-
кої області. Припинення дії вільних економічних зон і
територій пріоритетного розвитку привело до призупи-
нення ряду проектів у галузі будівництва.
Аналізуючи податковий механізм регулювання
розвитку будівельної галузі, варто відзначити його за-
гальногалузевий характер. Податкове навантажен-
ня на будівельні підприємства незалежно від виду
діяльності залишається однаковим для всіх суб'єктів
господарювання.
Разом із тим, з листопада 2008 р. державою зас-
тосовується спеціальний режим оподаткування для
об'єктів, що мають загальнодержавне значення. Зок-
рема, серед заходів передбачено своєчасне відшко-
дування Міністерством фінансів України, Державним
казначейством податку на додану вартість (ПДВ) су-
б'єктам господарювання, які здійснюють будівництво,
реконструкцію та переоснащення об'єктів, призначе-
них для розміщення учасників і гостей фінальної час-
тини чемпіонату Євро-2012.
Застосовані заходи мають переважно непрямий
характер і більшою мірою впорядковують діяльність
податкових органів, зобов'язавши їх своєчасно про-
водити розрахунки з бюджетного відшкодування та
його повернення. Але більш доцільним було б викори-
стання податкових векселів із ПДВ, що надавали б
можливість відстрочки його сплати.
PDF создан испытательной версией pdfFactory Pro www.pdffactory.com
http://www.pdffactory.com
130 ЕКОНОМІКА
СХІД ∗ СПЕЦВИПУСК ∗ № 1 (108) СІЧЕНЬ 2011 р.
Рис. 1. Система організаційних взаємовідносин в інвестиційно-будівельному комплексі.
Вирішення потребує питання підтримки вітчизняних
виробників, обмеження імпортних операцій через за-
стосування ринкових механізмів, зокрема митну по-
літику. Цей механізм в антикризовій політиці держави
на сучасному етапі не використовується.
Цінові інструменти, що застосовуються державою
для реалізації антикризової політики в будівельній га-
лузі, є доволі поширеними. Основним документом,
відповідно до якого відбувається регулювання питань
ціноутворення в будівництві з боку держави, виступає
ДБН Д.1.1-1-2000 [8]. Указаний нормативний документ
регламентує порогові значення статей витрат при ре-
алізації будівельних проектів за напрямками: промис-
лове, енергетичне, транспортне будівництво; житлово-
громадське будівництво в містах і робітничих селищах;
інші види будівництва; ремонт будівель у цілому, а та-
кож ремонт окремих елементів будівель; будівництво
тунелів і метрополітенів у відкритий та закритий спосіб;
будівництво підприємств гірничої промисловості.
У розрізі означених напрямків ДБН регулюються
такі види витрат: розмір коштів, спрямованих на тим-
часові будівлі та споруди; покриття зимового дорож-
чання; розмір кошторисного прибутку; величина коштів
для покриття ризиків; показник покриття адміністра-
тивних витрат.
У загальній вартості реалізації інвестиційно-буді-
вельних проектів на підприємства - учасників комплек-
су припадає вирішення всіх питань, що стосуються
собівартості проекту, загальної вартості матеріалів та
обладнання, заробітної плати. Загальна вартість про-
екту формується з урахуванням комплексу показників,
які покликані забезпечити фінансування всіх етапів та
врахувати інтереси всіх учасників будівництва, у тому
числі інтереси держави.
Оцінка використання механізмів технологічного
характеру передбачає встановлення ефективності
застосування інноваційних проектів і технологій для
розвитку галузі; науково-технічного прогресу та но-
вацій; оптимізації календарних планів будівництва та
технології проходження документації; маркетингових
досліджень ринку будівельних матеріалів, виробів,
конструкцій і трансферту технологій.
Ефективність застосування механізмів техноло-
гічного характеру пов'язана з результативною діяль-
ністю на державному та регіональних рівнях іннова-
ційних центрів, суб'єктів, що сприяють розвитку інно-
ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ
Міністерство регіонального
розвитку та будівництва України
ОРГАНИ РЕГІОНАЛЬНОЇ ВЛАДИ
Обласні об’єднання капітального
будівництва
ОРГАНИ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ
Управління об’єднання
капітального будівництва
провідний орган у системі
центральних органів виконавчої
влади з питань забезпечення
реалізації державної регіональної
політики й політики у сфері
будівництва, архітектури та
містобудування
Ключові позиції відповідальності
організація будівництва,
реконструкції й ремонту об'єктів
житлового фонду, комунального
господарства, соціально-культурного
й промислового призначення,
автомобільних доріг місцевого
значення, будівництво яких
здійснюється за рахунок бюджетів
усіх рівнів, юридичних і фізичних осіб
незалежно від форми власності;
забезпечення контролю за
дотриманням будівельних норм,
правил виробництва робіт і
законодавства в області будівництва
ЗАМОВНИКИ, ІНВЕСТОРИ
ПІДРЯДНИКИ
Виробництво
будівельних
матеріалів
Будівельно-
монтажні
роботи
Ремонтні та
оздоблюваль
ні роботи
Банки та інші фінансові
установи (лізингові
компанії, інвестиційні
фонди та ін.)
Вищі навчальні
заклади, проектні
інститути, науково-
дослідні організації
Логістичні компанії
Інноваційні центри
Страхові компанії
Інші суб’єкти
Юридичні,
аудиторські,
консалтингові
служби
Девелопери
PDF создан испытательной версией pdfFactory Pro www.pdffactory.com
http://www.pdffactory.com
ЕКОНОМІКА 131
СХІД ∗ СПЕЦВИПУСК ∗ № 1 (108) СІЧЕНЬ 2011 р.
ваційної активності. Так, у Донецькій області до
суб'єктів, що забезпечують інноваційну політику дер-
жави в будівельній галузі, належать: постійна комісія
з питань архітектури, будівництва і реформування
житлово-комунального господарства Донецької об-
ласної ради; управління освіти і науки Донецької об-
ласної державної адміністрації; відділ з питань інно-
ваційного розвитку та інтелектуальної власності Го-
ловного управління промисловості та розвитку інфра-
структури; Регіональна рада з питань науки і техно-
логій; Східний регіональний центр інноваційного роз-
витку; Донецьке регіональне відділення Державної
інноваційної фінансово-кредитної установи; Донець-
кий науковий центр Національної академії наук Украї-
ни; Центр консультаційно-інформаційної допомоги і
забезпечення практичної підтримки малого підпри-
ємництва щодо захисту промислової власності та ав-
торських прав; комунальне підприємство "Донецький
інноваційний центр".
Програмна підтримка їхньої діяльності забезпе-
чується шляхом реалізації Програми науково-техніч-
ного розвитку Донецької області на період до 2020 р.
Співпраця в межах України здійснюється з Держав-
ним агентством України з інвестицій та інновацій. Од-
нак обмеженість інформації про інноваційні проекти,
що реалізуються, зокрема, у будівельній галузі, не до-
зволяє визначати ефективність участі перелічених
суб'єктів на шляху інноваційного розвитку області.
Немає суб'єктів, які б здійснювали роботи з управлін-
ня будівельними інвестиційними проектами на умовах
застосування інноваційних підходів. Важливим є вив-
чення наявного зарубіжного досвіду в цій сфері.
Вивчення фінансових механізмів передбачає ви-
користання для забезпечення реалізації антикризової
політики держави в будівельній галузі інвестиційних
інструментів, грошово-кредитної політики.
Дослідження інвестиційного середовища варто
проводити з двох сторін: інвестиційної привабливості
самого інвестиційно-будівельного комплексу й резуль-
тативності діяльності фінансово-кредитної інфраст-
руктури, джерел фінансування будівництва.
Про інвестиційну привабливість галузі свідчить той
факт, що в структурі освоєних інвестицій Донецької
області за період 2000-2007 рр. питома вага будівель-
но-монтажних робіт складає в середньому 35 %. Дже-
рела фінансування капітальних інвестицій України й
Донецької області зокрема переважно складаються з
власних коштів підприємств та організацій.
Проблемними залишаються питання фінансування
об'єктів соціально-культурного призначення. Доціль-
ним у кризових умовах є складання переліку об'єктів
пріоритетного значення, що дозволить контролювати
їхнє будівництво з боку держави й не витрачати коштів
бюджету без економічно обґрунтованих цілей.
Висновок
Отже, підсумовуючи викладений матеріал, можна
зробити висновок про відсутність ефективного меха-
нізму та джерел фінансування будівництва; слабкий
вплив державного регулювання у сфері будівництва
об'єктів соціальної сфери; неефективність управлін-
ня як у службах замовників, так і підрядників при пла-
нуванні та освоєнні капіталовкладень.
Ураховуючи виявлені диспропорції й проблеми, до
завдань антикризової політики держави в інвестицій-
но-будівельному комплексі варто віднести такі: регу-
лювання політики оплати праці в будівництві за раху-
нок розширення переліку коефіцієнтів до трудовитрат
у нормативних розцінках; розмежування заходів із ре-
гулювання рівня рентабельності для комерційного й
соціального будівництва; використання логістичних
підходів при створенні інженерного устаткування бу-
дівель і споруд; перегляд механізмів фінансування не-
завершеного будівництва та розширення інвестицій-
них програм; удосконалення методики вимірювання
продуктивності праці за видами будівельно-монтажних
робіт; розвиток інфраструктури для становлення лізин-
гових відносин, оренди будівельної техніки; недопущен-
ня обсягів нарощування незавершеного будівництва;
розробку політики формування замовлень на будівниц-
тво; удосконалення амортизаційної політики в будів-
ництві; сприяння підприємницькій діяльності у сфері
управління будівництвом і нерухомістю; ефективний
розподіл виробництва будівельних матеріалів, під-
тримка вітчизняних виробників; посилення антимоно-
польної політики на ринку будівельних матеріалів; до-
ведення процесів ліцензування, сертифікації якості
продукції до міжнародних стандартів; перегляд тен-
дерних процедур і порядку розміщення замовлень;
перегляд політики експертизи будівельних проектів та
об'єктів завершеного будівництва.
ЛІТЕРАТУРА:
1. Асаул А. Н. Предпринимательские сети в строительстве /
А. Н. Асаул, Е. Г. Скуматов, Г. Е. Локтеева. - СПб. : Гуманистика,
2005. - 256 с.
2. Моделювання економічної безпеки: держава, регіон,
підприємство : [монографія] / В. М. Геєць та ін. - Харків : ІНЖЕК,
2006. - 240 с.
3. Holm L. A non-stationary perspective on the European and
Swedish business cycle / L. Holm. - Kompendiet - Goteborg :
Goteborg univ., 2007. - 84 p.
4. Alexander C. Financial Risk Management and Analysis /
С. Alexander. - New York : John Wiley, 1996. - 353 p.
5. Alexander C. Market Models: A Guide to Financial Data
Analysis / С. Alexander. - New York : John Wiley & Sons, 2001. -
Р. 347-388.
6. Кукушкин С. Н. Антикризисное управление : [монография]
/ С. Н. Кукушкин. - Ульяновск : УлГТУ, 2000. - 190 с.
7. Про затвердження першочергових заходів з будівництва,
реконструкції та переоснащення об'єктів, призначених для роз-
міщення учасників і гостей фінальної частини чемпіонату Євро-
пи 2012 року з футболу : розпорядження Кабінету Міністрів Ук-
раїни від 19.11.2008 р. № 1484-р [Електронний ресурс]. - Режим
доступу : http://zakon.nau.ua.
8. Про затвердження Правил визначення вартості будівницт-
ва (ДБН Д.1.1.-1-2000) [Електронний ресурс] : наказ Держ. ком.
будівництва, архітектури та житлової політики України від
27.08.2000 р. № 174 - К. : CD-вид-во "Інфодиск", 2009. - 1 елект-
рон. опт. диск (CD-ROM) ; 12 см. - (Законодавство України). -
Систем. вимоги: Pentium ; CD-ROM ; Windows 95OSR2/98/NT SP6/
2000/XP.
© Н. Паліга
PDF создан испытательной версией pdfFactory Pro www.pdffactory.com
http://www.pdffactory.com
|