Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні
Розглянуто проблеми розвитку адміністративно-правового забезпечення медичного страхування в Україні. Досліджено положення законопроектів щодо обов’язкового медичного страхування, виокремлено запропоновані в них адміністративно-правові механізми....
Saved in:
| Date: | 2010 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України
2010
|
| Series: | Держава і право |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/33980 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні / Л.О. Самілик // Держава і право. — 2010. — Вип. 49. — С. 356-361. — Бібліогр.: 12 назв. — укp. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-33980 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-339802025-02-23T19:40:03Z Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні Самілик, Л.О. Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Розглянуто проблеми розвитку адміністративно-правового забезпечення медичного страхування в Україні. Досліджено положення законопроектів щодо обов’язкового медичного страхування, виокремлено запропоновані в них адміністративно-правові механізми. Рассмотрены проблемы развития административно-правового обеспечения медицинского страхования в Украине. Исследованы положения законопроектов об обязательном медицинском страховании, выделены предложенные в них административно-правовые механизмы. The problems of the development of the administrative legal prohibition of the medical insurance are researched in the article. The positions of the Law projects about the necessary medical insurance in Ukraine are researched, the proposed administrative-legal mechanisms are pointed. 2010 Article Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні / Л.О. Самілик // Держава і право. — 2010. — Вип. 49. — С. 356-361. — Бібліогр.: 12 назв. — укp. 1563-3349 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/33980 uk Держава і право application/pdf Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право |
| spellingShingle |
Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Самілик, Л.О. Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні Держава і право |
| description |
Розглянуто проблеми розвитку адміністративно-правового забезпечення медичного страхування в Україні. Досліджено положення законопроектів щодо обов’язкового медичного страхування, виокремлено запропоновані в них адміністративно-правові механізми. |
| format |
Article |
| author |
Самілик, Л.О. |
| author_facet |
Самілик, Л.О. |
| author_sort |
Самілик, Л.О. |
| title |
Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні |
| title_short |
Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні |
| title_full |
Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні |
| title_fullStr |
Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні |
| title_full_unstemmed |
Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні |
| title_sort |
еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в україні |
| publisher |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| publishDate |
2010 |
| topic_facet |
Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/33980 |
| citation_txt |
Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в Україні / Л.О. Самілик // Держава і право. — 2010. — Вип. 49. — С. 356-361. — Бібліогр.: 12 назв. — укp. |
| series |
Держава і право |
| work_keys_str_mv |
AT samíliklo evolûcíâpravovogozabezpečennâobovâzkovogomedičnogostrahuvannâvukraíní |
| first_indexed |
2025-11-24T16:58:05Z |
| last_indexed |
2025-11-24T16:58:05Z |
| _version_ |
1849691718986760192 |
| fulltext |
356 Держава і право • Випуск 49
Л.О. САМІЛИК. ЕВОЛЮЦІЯ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ОБОВ’ЯЗКОВОГО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ В УКРАЇНІ
Роз г ля ну то про бле ми роз вит ку адміністра тив нопра во во го за без пе чен ня ме дич но
го стра ху ван ня в Ук раїні. Дослідже но по ло жен ня за ко но про ектів що до обов’яз ко во го
ме дич но го стра ху ван ня, ви о крем ле но за про по но вані в них адміністра тив нопра вові
ме ханізми.
Ключовіслова: обов’яз ко ве ме дич не стра ху ван ня, до б ровільне ме дич не стра ху ван
ня, адміністра тивні ме ханізми стра ху ван ня.
Рас смо т ре ны про бле мы раз ви тия ад ми ни с т ра тив нопра во во го обес пе че ния ме ди
цин ско го стра хо ва ния в Ук ра и не. Ис сле до ва ны по ло же ния за ко но про ек тов об обя за
тель ном ме ди цин ском стра хо ва нии, вы де ле ны пред ло жен ные в них ад ми ни с т ра тив но
пра во вые ме ха низ мы.
Ключевыеслова: обя за тель ное ме ди цин ское стра хо ва ние, до б ро воль ное ме ди цин
ское стра хо ва ние, ад ми ни с т ра тив ные ме ха низ мы стра хо ва ния.
The problems of the development of the administrative legal prohibition of the medical
insurance are researched in the article. The positions of the Law projects about the necessary
medical insurance in Ukraine are researched, the proposed administrativelegal mechanisms
are pointed.
Keywords: necessary medical insurance, voluntary medical insurance, administrative
mechanisms of insurance.
Розвиток вітчизняноїмоделі державного страхування в умовах становлення
ринкової багатоукладної економіки та необхідності створення ефективних
механізмівреалізаціїтазахиступраваособинамедичнудопомогуобумовлюють
необхідність реформування концепції публічновладного управління та
організаційноправовогозабезпеченнядіяльностіусферіобов’язковогомедично
гострахування.Актуальністьобраноїтемистаттітакожобумовлюєтьсяпевною
невизначеністюпоточнихадміністративноправовихмеханізмівуційсфері,дис
кусії,якатриваєщодоформтаметодівзаконодавчогорегулюванняусферімедич
ного страхування. Зазначимо,що окремі питання організаційноуправлінського
забезпеченнядіяльностівсферіохорониздоров’яранішедосліджувалисяупра
цяхМ.В.Голубчикова,В.Д.Долота,Б.П.Криштопи,А.І.Литвака,Я.Ф.Радиша,
Є.М.Савєльєвої,О.І.Смотрова,А.В.Степаненка,алежоднихфундаментальних
робітувідповіднійгалузісуспільнихвідносин,якібаналізувалиактуальніпитан
няправовогозабезпеченняобов’язковогомедичногострахування,досіне існує,
щотакожпідсилюєактуальністьнашогодослідження.
Метоюстаттієаналізпроблемеволюційногорозвиткуправовогозабезпечен
няобов’язковогомедичногострахуваннявУкраїні.Дляцьогонеобхідновиріши
тинаступнізавдання:проаналізуватиісторіювиникненнятасучаснийстанпра
вовихмеханізмівусферімедичногострахуваннявУкраїні;дослідитиперспекти
ви їх розвитку та визначитися із наявними проектами правового забезпечення
відповіднихадміністративноправовихсуспільнихвідносин.Прицьому,яквлуч
ноконстатуєекспертУкраїнськоїГельсінськоїспілкизправлюдиниМ.Щерба
тюк, медичне страхування є темою, яка протягом вже тривалого часу обгово
356 Держава і право • Випуск 49
©САМІЛИК Люд ми ла Олексіївна–здобувач,ст.викладачНаціональногоуніверси
тетудержавноїподатковоїслужбиУкраїни
357Юридичні і політичні науки
рюється у широких колах громадськості, і через свою важливість і неодно
значністьспричиняєжорсткідискусіїщодопринципів,методів,шляхівїївпрова
дженняіреалізаціївУкраїні,авідповіднопотребуєактивноїучастіпредставників
«третьогосектору»длятого,щобправагромадянУкраїнибулиналежнимчином
захищеними1.
Необхіднозазначити,щозгідност.4ЗаконуУкраїни«Прострахування»,вве
деноговдію7березня1996р.,передбачаєтьсяздійсненнямедичногострахування
вобов’язковійідобровільнійформах.Прицьомупредметомдоговоруособистого
страхуванняможутьбутимайновіінтереси,щонесуперечатьзаконуіпов’язаніз
життяміздоров'ям,працездатністютапенсійнимзабезпеченням.Уст.6Закону
України «Про страхування» до видів добровільного страхування віднесено
медичне страхування (безперервне страхування здоров’я) та страхування здо
ров’янавипадокхвороби;згідност.7цьогоактувУкраїнітакожмаютьздійсню
ватисятаківидиобов’язковогострахування,якмедичнестрахуваннятаособисте
страхування медичних працівників (крім тих, які працюють в установах і
організаціях, що фінансуються з Державного бюджету України) на випадок
інфікування вірусом імунодефіциту людини (далі – ВІЛ) при виконанні ними
службовихобов’язків2.
Як констатують вітчизняні науковці, добровільне страхування здоров’я на
випадокхворобипередбачаєстрахуваннямедичнихвитратнавипадокконкретної
хвороби, яка зазначається в договорі страхування. Наприклад, це можуть бути
різніінфекційніхвороби,хворобисерцевосудинноїсистеми,системдихання3.
Безперервне добровільне страхування здоров’я передбачає поліклінічне
обслуговування застрахованого (включаючий аптечне), стаціонарне обслугову
вання,послугиневідкладноїмедичноїдопомоги,атакожстоматологічнудопомо
гу.Вонопроводитьсянавипадокзахворювання,якетриваєнеменшякдватижні.
Прицьомудоговористрахуванняукладаютьсянастрокнеменшяктрироки.У
разінастаннястраховоговипадкупередбачаютьсяпослідовнівиплатизастрахова
номувмежахтермінутамісцядіїдоговорустрахуванняпротягомперіодузахво
рювання. Обидва розглянуті види добровільного медичного страхування не
передбачаютьбудьякоївиплатипіслязакінченнястрокудіїдоговорустрахуван
ня4. Механізми добровільного медичного страхування мають насамперед
цивільноправовийхарактер,томуосновнийакцентнашоїроботимизробимона
обов’язковихформахмедичногострахування.
Обов’язкове страхування на випадок інфікуванняВІЛ було запроваджено в
УкраїніщепостановоюКабінетуМіністрівУкраїни«Продержавнеобов’язкове
особисте страхування медичних і фармацевтичних працівників на випадок
інфікування вірусом імунодефіциту людини при виконанні ними службових
обов’язків»від18вересня1992р.№543.Згідноізст.26ЗаконуУкраїни«Про
запобігання захворюванню на синдром набутого імунодефіциту (СНІД) та
соціальний захист населення» постановою Кабінету Міністрів України від 16
жовтня1998р.№1642бувсхваленийчиннийПорядоктаумовиобов’язкового
страхуваннямедичнихпрацівниківтаіншихосібнавипадокінфікуванняВІЛпід
часвиконаннянимипрофесійнихобов’язків,атакожнавипадокнастанняузв’яз
ку з цим інвалідності або смерті від захворювань, зумовлених розвиткомВІЛ
інфекції. Зацимдокументомпрацівники, зайнятінаданняммедичноїдопомоги
населенню,підлягаютьобов’язковомустрахуваннюнавипадокінфікуванняВІЛ
підчасвиконаннянимипрофесійнихобов’язків,атакожнавипадокнастанняу
357Юридичні і політичні науки
358 Держава і право • Випуск 49
зв’язку з цим інвалідності або смерті від захворювань, зумовлених розвитком
ВІЛінфекції. Таке обов’язкове страхування здійснюється за рахунок власника
(уповноваженогониморгану)закладуохорониздоров’я,астрахуванняпрацівників
бюджетнихустановіорганізаційздійснюєтьсязарахуноккоштів,передбачених
нацюметувкошторисахнаїхутримання.Спеціальнихвимогдостраховиківу
ційсферіпоточнезаконодавствонемістить,встановлюючилишеперелікстраху
вальників,визначаючиудодаткахдоПорядку1998р.зразоквідповідноїформи
страхуваннядлямедичнихпрацівниківтаіншихосібтаПереліккатегоріймедич
них працівників та інших осіб, які підлягають обов’язковому страхуванню на
випадокінфікуванняВІЛ5.
ВУкраїнісьогоднінеіснуєадміністративноправовихмеханізмівздійснення
обов’язкового медичного страхування для пацієнтів. У той же час в Рекомен
даціяхпарламентськихслуханьнатему:«Шляхиреформуванняохорониздоров’я
та медичне страхування в Україні», що відбулися 20 травня 2009 р., конста
тується,«щокоженмаєправонаохоронуздоров’я,медичнудопомогутамедичне
страхування».Учасники цих парламентських слухань відзначили,що «система
охорони здоров’я, якамає вирішуватипитанняполіпшення здоров’янаселення
України,втрачаєдержавніфункціїтаперебуваєузанедбаномустані»,іприцьому
«кардинальнихзмінможнадосягтитількичерезсистемнуреформутакомплекс
ний, законодавчо врегульований перехід системи охорони здоров’я на модель
бюджетностраховоїмедицини».Такийпідхід,зазначаєтьсяурекомендаціях,має
включати запровадження обов’язкового медичного страхування; при цьому
початкомреформусистеміохорониздоров’яУкраїнимаєстатисамеприйняття
ЗаконуУкраїнипрофінансуванняохорониздоров’ятаобов’язковемедичнестра
хуваннявУкраїні6.
У працях С.С. Осадця завважується, що система обов’язкового медичного
страхуваннязобов’язуєстрахувальниківукладативідповіднідоговориізстрахо
виками,згіднозякимизастрахованімаютьправонаодержаннямедичнихпослуг,
перелікіобсягякихустановлюєтьсяпрограмамиобов’язковогомедичногостра
хування,умедичнихустановах,включенихдосистемиобов’язковогомедичного
страхування.Приукладеннідоговорустраховиквидаєстрахувальниковістрахо
вийдоговір,азастрахованому–страховийполіс,якиймаєсилудоговору.Удого
воріобов’язковогомедичногострахуваннявизначається,щостраховаорганізація
беренасебезобов’язаннязоплатимедичнихтаіншихпослуг,щоїхбуденадано
застрахованому згідно з програмою обов’язкового медичного страхування.
Усвою чергу, страхувальник зобов’язується сплачувати внески страховій орга
нізації.Страховийполісобов’язковогомедичногострахуванняпідтверджуєправо
громадянина на одержання медичної допомоги за програмою обов’язкового
медичногострахування7.
Основною метою загальнообов’язкового державного соціальномедичного
страхуванняявляєтьсяпосиленнявідповідальностітазацікавленостіорганівдер
жавноївлади,підприємств,організаційтанаселеннявохороніздоров’ятазабез
печення гарантованого рівня медичної допомоги та профілактичних заходів.
Медичнестрахуванняєвстановленнягарантійгромадянампривиникненністра
ховоговипадкувотриманнігарантованогорівнямедичноїдопомогизарахунок
накопичених коштів і фінансування профілактичних закладів. Додамо, що в
Основах законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне
страхуваннявизначенастратегіярозвиткуохорониздоров’ядержави,якаполягає
358 Держава і право • Випуск 49
359Юридичні і політичні науки
самеувпровадженні загальнообов’язковогодержавногосоціальногомедичного
страхування, яке при його раціональній організації дозволить поєднати кращі
рисидержавної охорони здоров'я (загальнодоступність) таприватноїмедицини
(високатехнологічність),атакожгарантуватипацієнтунаданнямедичноїдопо
могинасучасномурівні.
УцьомуконтекстідоцільнонавестидумкуО.В.Виноградовапроте,що,зок
рема«передачаобов’язковогомедичногострахуваннястраховимкомпаніям,лікар
нянимкасам,фондамсьогодніздаєтьсянесвоєчасною».Цеобґрунтовуєтьсятим,
що«відсутністьметодологічноїнауки,навичокконтролю,спеціалістів,налагодже
нихстосунківтощобезумовнопризведедопомилок,…адехтозабажаєперетвори
тися на «трасти» в славнозвісному розумінні цього слова». Вказаний фахівець
пропонуєзаснуватидляцихпотребДержавнустраховукомпанію,«якастворить
методологіюіумовидляринкуобов’язковогомедичногострахування,ізгодомцей
ринокзможутьобслуговуватикомерційніпрофесійністраховікомпанії,каси,фон
ди».Водночасважкопогодитисяіздумкоюзазначеногоавторапроте,що«Дер
жавнастраховакомпаніястворитьальтернативувиборумісцястрахування»8.
Я.М. Буздуган наголошує на актуальності створення нормативноправової
основидлярегулюванняобов’язковогомедичногострахуваннявУкраїні.Зароки
незалежностіробиласянеоднаспробаухвалитизаконпрообов’язковемедичне
страхування,булонапрацьованоодинадцятьзаконопроектівуцьомунапрямі,але
жоденізнихнезатвердилаВерховнаРадаУкраїни.Зазначенізаконопроектибазу
ютьсяабонаконцепціїсоціальногострахуванняіпередбачаютьстворенняодного
національного страхового фонду, або основані на концепції обов’язкового
цивільного(комерційного)страхуваннятаорієнтованінастворенняконкурентно
го ринку обов’язковогомедичного страхування за участі багатьох комерційних
страховихкомпаній9.
Негативнірисиправовоїреальностіусферімедичногострахуванняобумови
ли ухвалення вже згаданих Рекомендацій парламентських слухань 20 травня
2009р.постановоюВерховноїРадиУкраїнивід21жовтня2009р.№1651VI10.
Вцьомуактізгадувавсяпроектзаконущодореформуванняфінансуваннясистеми
охорони здоров’я та впровадження обов’язкового медичного страхування в
Україні,розробленийКомітетомВерховноїРадиУкраїнизпитаньохорониздо
ров’язаучастюМіністерстваохорониздоров’яУкраїни.Уцьомузаконопроекті
передбачалося запровадження в Україні обов’язкового медичного страхування,
заснованого на принципі соціальної солідарності, що відповідає міжнародним
нормам та Конституції України. Парламент вирішив вважати пріоритетним та
прискорити розгляд цього та інших (альтернативних) законопроектів у сфері
медичногострахування.
ПрицьомуприКомітетіВерховноїРадиУкраїнизпитаньохорониздоров’я
булоствореноробочугрупудляопрацюванняпроектувідповідногозаконузауча
стюпредставниківКомітету зпитаньсоціальноїполітикитапраці,міністерств
охорониздоров’яУкраїни,праціісоціальноїполітикиУкраїни,фінансівУкраїни,
іншихзацікавленихорганіввиконавчоївладитаорганівмісцевогосамоврядуван
ня, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування,
організацій роботодавців, профспілок, наукових установ та громадських
об’єднань. У ст. 3 Рекомендацій Кабінету Міністрів України приписувалося:
доопрацюватизаконопроектпровнесеннязміндоОсновзаконодавствапроохо
ронуздоров’язурахуваннямпитаньщодовпровадженняобов’язковогомедично
359Юридичні і політичні науки
360 Держава і право • Випуск 49
го страхування; залучити представників зацікавлених міністерств до роботи з
опрацюванняурядовогозаконопроектущодовпровадженняобов’язковогомедич
ногострахування;забезпечитиоплатувитратнамедичнудопомогупотерпілимна
виробництві від нещасних випадків або професійних захворювань за рахунок
коштівФондусоціальногострахуваннявіднещаснихвипадківнавиробництвіта
професійнихзахворюваньУкраїни;умісячнийтермінподатидопарламентупро
позиціїщодовизначенняджерелтарозміріввнесківнаобов'язковемедичнестра
хування.
У ст. 4 Рекомендацій обласним радам та регіональним державним
адміністраціямприписувалосясприятирозвиткудобровільногомедичногостра
хування в регіонах та здійснити заходи з підготовки впровадження системи
обов'язковогомедичногострахування11.Утойжечасдосі законуційсферіне
ухваленопарламентом.Цеобумовлено,зокрема,інизкоюнедоліківзапропонова
нихузаконопроектахмеханізмівмедичногострахування.Середнихфахівцями
було виокремлено наступні: регресивний характерфінансування (бідні платять
відноснобільшеніжбагаті);наявністьрізнихпрограммедичнихпослугвзалеж
ності від суми страховки; створення конкурентних страхових ринків, при яких
неминучимстаєзменшеннясправедливості(особливощодохронічниххворихта
літніхлюдей);складнийзточкизоруреалізаціїмеханізмуправління.
Надумкуекспертівсьогоднієдиноюприйнятноюмоделлюдлязапроваджен
няобов’язковогомедичногострахуваннявУкраїніємодельзагальнообов’язково
годержавногосоціальногомедичногострахуваннянаосновієдиногоплатника.
Томурозглянемоадміністративнімеханізмитакогострахування,запропоновані,
зокрема,удеякихзаконопроектахзцьогоприводу,зареєстрованихупарламенті.
Так,щеупроектіЗаконуУкраїни«Прозагальнообов’язковедержавнесоціальне
медичне страхування», розробленому в 2002 р. урядом України визначаються
окреміпринципирегулюванняусферімедичногострахування,якіпотімвідтво
рюютьсяв іншихзаконопроектах зцьогоприводу, зокрема,неурядових.Згідно
проекту2002р.дострахувальниківуційсферібуливіднесені,запевнимиумова
ми,роботодавці,саміособиякіпідлягаютьстрахуванню,органимісцевогосамо
врядування, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування
України(ПенсійнийфондУкраїни,Фондсоціальногострахуваннявіднещасних
випадківнавиробництвітапрофесійнихзахворювань,Фондсоціальногостраху
ваннянавипадокбезробіття,Фондзагальнообов’язковогодержавногосоціально
гострахування).
У якості страховика згідно проекту 2002 р. пропонувалось створити Фонд
загальнообов’язкового державного соціальногомедичного страхуванняУкраїни
(Фонд медичного страхування України). Цей Фонд визначається у проекті, як
«державнасамовряднанеприбутковаорганізація,створенадляакумуляціїфінан
совихресурсівназагальнообов’язковедержавнесоціальнемедичнестрахування,
яка не має на меті одержання прибутку і виконує окремі функції державного
управління загальнообов’язковим державним соціальним медичним страхуван
ням». Положення про Фонд затверджується Кабінетом Міністрів України; до
складуправлінняФонду,передбачалосяобраннянашістьроківпо15представ
никіввіддержави,застрахованихосібінадавачівмедичноїдопомоги,яківикону
валибсвоїобов'язкинагромадськихзасадах12.
Підсумовуючи, зазначимо наступне. В Україні склалися правові механізми
добровільногомедичного страхування, якімаютьнасампередцивільноправове
360 Держава і право • Випуск 49
361Юридичні і політичні науки
забезпечення,тамеханізмспеціалізованогообов’язковогомедичногострахування
для медичних робітників (на випадок інфікування ВІЛ). Обов’язкове медичне
страхуванняпацієнтівщенеотрималоналежнихмеханізмівадміністративногота
навіть законодавчого забезпечення, попри активну законопроектнудіяльність у
ційсфері.УпроектахвідповіднихмеханізмівпередбачаєтьсяутворенняФонду
медичного страхування України, як ключового управлінського та фінансового
інституту.ПитаннястрахуваннямедичноїшкодидосізалишаютьсявУкраїніпоза
правовим регулюванням. Наведене тягне необхідність продовження активної
науководослідницькоїроботиуцьомунапрямку.
1. Щер ба тюк М. Яким має бути обов’язкове медичне страхування в Україні //
Соціальноекономічніправа:УкраїнськаГельсінськаспілказправлюдини[Електрон
нийресурс]–Режимдоступудосайту :http://helsinki.org.ua/index.php?id=1162997437
2.Про стра ху ван ня:ЗаконУкраїнивiд7березня1996р.№85/96ВР//ВідомостіВер
ховноїРадиУкраїни.–1996.–№18.–Ст.78.3. Стра ху ван ня:Підручник/Наук.ред.
С.С.Осадець.–Вид.2.–К.:КНЕУ,2002.–С.407.4.Про за твер д жен ня«Інструкції
пропорядоквидачісуб’єктампідприємницькоїдіяльностіліцензійназдійсненнястра
ховоїдіяльностінатериторіїУкраїни.Умовиіправилаїїздійсненнятаконтрользаїх
дотриманням» : наказ Ліцензійної палати та Укрстрахнагляду від 15 липня 1996 р.
№ЛП18/78,зареєстровановМін’юстіУкраїни15серпня1996р.№451/1476З[Елек
троннийресурс]–Режимдоступу:http://zakon.rada.gov.ua/cgibin/laws/main.cgi5.Про
за твер д жен ня Порядку та умов обов’язкового страхуваннямедичних працівників та
іншихосібнавипадокінфікуванняВІЛпідчасвиконаннянимипрофесійнихобов’язків,
атакожнавипадокнастанняузв’язкузцимінвалідностіабосмертівідзахворювань,
зумовлених розвитком ВІЛінфекції, і переліку категорій медичних працівників та
іншихосіб,якіпідлягаютьобов’язковомустрахуваннюнавипадокінфікуванняВІЛпід
часвиконаннянимипрофесійнихобов’язків,атакожнавипадокнастанняузв’язкуз
цим інвалідності або смерті від захворювань, зумовлених розвитком ВІЛінфекції :
постановаКабінетуМіністрівУкраїнивід16жовтня1998р.№1642//Офіційнийвісник
України.–1998.–№42.–Ст.23.6.Про Ре ко мен дації парламентськихслуханьнатему:
«ШляхиреформуванняохорониздоровятамедичнестрахуваннявУкраїні»:постанова
ВерховноїРадиУкраїнивід21жовтня2009р.№1651VI//ГолосУкраїни.–2009.–3
листопада.–№207.–Ст.6.7.Стра ху ван ня:Підручник.–С.412.8.Ви но гра дов О.В.
Медичнестрахування:ідеїіпропозиції//Обговоренняпроблемреформуваннясистеми
охорониздоров’ячерезвпровадженняпроектуЗаконуУкраїни«Прозагальнообов’язко
ведержавнесоціальнемедичнестрахування»:збірникматеріалівконференції18верес
ня2002р.,Київ.–К.:КВРУ,2002–С.13.9.Су час не українськемедичнеправо:Моно
графія/Наук.ред.С.Г.Стеценко.–К.:Атіка,2010.–С.386.10. Про про ве ден няпарла
ментськихслуханьнатему:«Шляхиреформуванняохорониздоров’ятамедичнестра
хуваннявУкраїні»:постановаВерховноїРадиУкраїнивiд17лютого2009р.№966VI
//ВідомостіВерховноїРадиУкраїни.–2009.–№30.–Ст.440.11. Про Ре ко мен дації
парламентськихслуханьнатему:«Шляхиреформуванняохорониздоровятамедичне
страхування вУкраїні»: постановаВерховної РадиУкраїни від 21жовтня 2009 р.№
1651VI //ГолосУкраїни. – 2009. – 3 листопада. –№207. –Ст. 8. 12.Про за галь но
обов’яз ко ведержавнесоціальнемедичнестрахування:проектЗаконуУкраїни2002р.:
ОфіційнийсайтУрядуУкраїни[Електроннийресурс]–Режимдоступу:http://mirror01.
iptelecom.net.ua/~mfps/
361Юридичні і політичні науки
Розділ 5. Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право
Л.О. Самілик. Еволюція правового забезпечення обов’язкового медичного страхування в україні
|