НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ
The financial, economic and political crisis affected the functionality of all sectors of the economy, but the banking system was most affected by its after effects. In recent years, there has been a bankruptcy of a significant number of commercial banks, resulting in a decrease in trust in them by...
Збережено в:
| Дата: | 2018 |
|---|---|
| Автори: | , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
V. Mamutov Institute of Economic and Legal Research of the National Academy of Sciences of Ukraine
2018
|
| Онлайн доступ: | https://economiclaw.kiev.ua/index.php/economiclaw/article/view/232 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Economics and Law |
Репозитарії
Economics and Law| id |
oai:ojs.economiclaw.kiev.ua:article-232 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics and Law |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2019-08-05T10:59:20Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| format |
Article |
| author |
Kosar, N.S. Kuzo, N.Ye. |
| spellingShingle |
Kosar, N.S. Kuzo, N.Ye. НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ |
| author_facet |
Kosar, N.S. Kuzo, N.Ye. |
| author_sort |
Kosar, N.S. |
| title |
НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ |
| title_short |
НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ |
| title_full |
НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ |
| title_fullStr |
НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ |
| title_full_unstemmed |
НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ |
| title_sort |
напрями втілення інновацій у маркетингову діяльність комерційних банків україни у сучасних умовах |
| title_alt |
DIRECTIONS OF INNOVATIONS IMPLEMENTATION IN THE UKRAINIAN COMMERCIAL BANKS MARKETING ACTIVITIES IN MODERN CONDITIONS НАПРАВЛЕНИЯ ВНЕДРЕНИЯ ИННОВАЦИЙ В МАРКЕТИНГОВУЮ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КОММЕРЧЕСКИХ БАНКОВ УКРАИНЫ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ |
| description |
The financial, economic and political crisis affected the functionality of all sectors of the economy, but the banking system was most affected by its after effects. In recent years, there has been a bankruptcy of a significant number of commercial banks, resulting in a decrease in trust in them by customers, increased the struggle of banks for customers. In these conditions, the competitive position of banking institutions in the market depends on the implementation of innovations in their marketing activities. Evidence of this is the strong position of banks with foreign capital in the rating of the stability of commercial banks in Ukraine, whose activities are focused on the active introduction of innovations. Based on the analysis of secondary marketing information, the tendencies of the market of banking products of Ukraine are investigated, prospective positive expectations of further growth of demand on it from the side of legal entities and individuals, especially in the field of lending, are determined. To this end, methods of correlation-regression analysis have been used and the projected value of the granted loans of the Ukrainian banking system in 2018 has been determined. Using the concept of benchmarking, suggestions have been made on the implementation of innovations in the components of the marketing complex of commercial banks in Ukraine. We are talking about the constant updating of their product range, in particular, regarding the offer by banks of financing services for Ukrainian start-ups with the attraction of Western funds, as Ukraine has great prospects for the rapid growth of the venture capital market in the next few years. The active development of social networks and the Internet is an important prerequisite for the implementation of innovations in marketing and communications policy of banking institutions. In the field of marketing, innovation is associated with the active introduction of modern methods of identifying a client for his photograph in social networks, which will expand the possibilities of mobile banking, and in the field of communications on the site of sale, innovative solutions of banks can foresee the use of digital merchandising tools.
REFERENCES
Veselova M.Iu. Suchasni tendentsii zastosuvannia marketynhu v bankakh Ukrainy. Molodyi vchenyi. 2016. No. 1(1): 26—30 [in Ukrainian].
Kolodiziev O.M., Biliaieva V.Iu. Formuvannia kliientskykh vidnosyn iz bankom na zasadakh marketynhu v suchasnykh umovakh. Biznes Inform. 2016. No. 3: 209—213 [in Ukrainian].
Kozmenko S.M., Vasylieva T.A., Lieonov S.V. Marketynh bankivskykh innovatsii. Marketynh i menedzhment innovatsii. 2011. No. 1: 13—28 [in Ukrainian].
Slobodianiuk N.O., Semenivska O.M. Marketynh yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti komertsiinoho banku. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. 2016. Vypusk 14. URL: http://global-national.in.ua/archive/14-2016/170.pdf [in Ukrainian].
Sydorenko V.A. Innovatsiini napriamy rozvytku filii/viddilen bankiv ta problemy zabezpechennia yikh efektyvnosti. Finansovyi prostir. 2016. № 1 (21): 41—46 [in Ukrainian].
Kolichestvo bankov v Ukraine. Portal “Minfin”. URL: https://index.minfin.com.ua/bank/stat/count.php [in Russian].
NBU po-novomu rozpodilyv banky na hrupy. Multymediina platforma inomovlennia Ukrainy “UkrInform”. URL: https:// www.ukrinform.ua/rubric-economy/2173752-nbu-ponovomu-rozpodiliv-banki-na-grupi.html [in Ukrainian].
Kostohryz V.H. Innovatsii bankiv z inozemnym kapitalom u bankivskii systemi Ukrainy. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia “Ekonomichni nauky”. 2016. Vypusk 16. Chastyna 2: 108—111 [in Ukrainian].
Reitynh stiikosti bankiv za pidsumkamy III kvartalu 2017 r. Portal “Minfin”. URL: https://minfin.com.ua/ua/banks/rating [in Ukrainian].
Z pochatku roku v Ukraini zakrylosia 321 viddilennia bankiv. Ekonomichna pravda. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2017/05/12/624 [in Ukrainian].
Nazvany samye nadezhnye banki Ukrainy v 2017 godu. AgroPortal. URL: http://agroportal.ua/news/vlast/nazvany-samyenadezhnye-banki-ukrainy-v-2017-godu [in Russian].
Banky pochynaiut kredytuvaty biznes ta pryskoriuiut kredytuvannia naselennia. Zvit NBU “Ohliad bankivskoho sektoru”. Ofitsiinyi sait Natsionalnoho banku Ukrainy. URL: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=58539309 [in Ukrainian].
Tsohorich u bankakh ochikuiut zrostannia popytu na kredyty vid biznesu ta naselennia. Multymediina platforma ino movlennia Ukrainy “UkrInform”. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/2387156-cogoric-u-bankah-ocikuutzrostanna-popitu-na-krediti-vid-biznesu-ta-naselenna.html [in Ukrainian].
Pokaznyky diialnosti bankiv. Portal “Minfin”. URL: https://www.index.minfin.com.ua/bank/stat [in Ukrainian].
Cherkashyna K.F., Trokhymenko K.S. Novi multyvaliutni bankivski produkty v Ukraini yak skladova antykryzovykh zakhodiv. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia “Ekonomichni nauky”. 2016. Vypusk 16. Chastyna 3: 137—140 [in Ukrainian].
16. Veselova M.Iu. Novi tendentsii marketynhovoi diialnosti komertsiinykh bankiv: zarubizhnyi dosvid. Stalyi rozvytok ekonomiky. 2014. No. 3(25): 217—222 [in Ukrainian].
|
| publisher |
V. Mamutov Institute of Economic and Legal Research of the National Academy of Sciences of Ukraine |
| publishDate |
2018 |
| url |
https://economiclaw.kiev.ua/index.php/economiclaw/article/view/232 |
| work_keys_str_mv |
AT kosarns directionsofinnovationsimplementationintheukrainiancommercialbanksmarketingactivitiesinmodernconditions AT kuzonye directionsofinnovationsimplementationintheukrainiancommercialbanksmarketingactivitiesinmodernconditions AT kosarns napravleniâvnedreniâinnovacijvmarketingovuûdeâtelʹnostʹkommerčeskihbankovukrainyvsovremennyhusloviâh AT kuzonye napravleniâvnedreniâinnovacijvmarketingovuûdeâtelʹnostʹkommerčeskihbankovukrainyvsovremennyhusloviâh AT kosarns naprâmivtílennâínnovacíjumarketingovudíâlʹnístʹkomercíjnihbankívukraíniusučasnihumovah AT kuzonye naprâmivtílennâínnovacíjumarketingovudíâlʹnístʹkomercíjnihbankívukraíniusučasnihumovah |
| first_indexed |
2025-09-24T17:23:44Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:23:44Z |
| _version_ |
1844166965409611776 |
| spelling |
oai:ojs.economiclaw.kiev.ua:article-2322019-08-05T10:59:20Z DIRECTIONS OF INNOVATIONS IMPLEMENTATION IN THE UKRAINIAN COMMERCIAL BANKS MARKETING ACTIVITIES IN MODERN CONDITIONS НАПРАВЛЕНИЯ ВНЕДРЕНИЯ ИННОВАЦИЙ В МАРКЕТИНГОВУЮ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КОММЕРЧЕСКИХ БАНКОВ УКРАИНЫ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ НАПРЯМИ ВТІЛЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ Kosar, N.S. Kuzo, N.Ye. The financial, economic and political crisis affected the functionality of all sectors of the economy, but the banking system was most affected by its after effects. In recent years, there has been a bankruptcy of a significant number of commercial banks, resulting in a decrease in trust in them by customers, increased the struggle of banks for customers. In these conditions, the competitive position of banking institutions in the market depends on the implementation of innovations in their marketing activities. Evidence of this is the strong position of banks with foreign capital in the rating of the stability of commercial banks in Ukraine, whose activities are focused on the active introduction of innovations. Based on the analysis of secondary marketing information, the tendencies of the market of banking products of Ukraine are investigated, prospective positive expectations of further growth of demand on it from the side of legal entities and individuals, especially in the field of lending, are determined. To this end, methods of correlation-regression analysis have been used and the projected value of the granted loans of the Ukrainian banking system in 2018 has been determined. Using the concept of benchmarking, suggestions have been made on the implementation of innovations in the components of the marketing complex of commercial banks in Ukraine. We are talking about the constant updating of their product range, in particular, regarding the offer by banks of financing services for Ukrainian start-ups with the attraction of Western funds, as Ukraine has great prospects for the rapid growth of the venture capital market in the next few years. The active development of social networks and the Internet is an important prerequisite for the implementation of innovations in marketing and communications policy of banking institutions. In the field of marketing, innovation is associated with the active introduction of modern methods of identifying a client for his photograph in social networks, which will expand the possibilities of mobile banking, and in the field of communications on the site of sale, innovative solutions of banks can foresee the use of digital merchandising tools. REFERENCES Veselova M.Iu. Suchasni tendentsii zastosuvannia marketynhu v bankakh Ukrainy. Molodyi vchenyi. 2016. No. 1(1): 26—30 [in Ukrainian]. Kolodiziev O.M., Biliaieva V.Iu. Formuvannia kliientskykh vidnosyn iz bankom na zasadakh marketynhu v suchasnykh umovakh. Biznes Inform. 2016. No. 3: 209—213 [in Ukrainian]. Kozmenko S.M., Vasylieva T.A., Lieonov S.V. Marketynh bankivskykh innovatsii. Marketynh i menedzhment innovatsii. 2011. No. 1: 13—28 [in Ukrainian]. Slobodianiuk N.O., Semenivska O.M. Marketynh yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti komertsiinoho banku. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. 2016. Vypusk 14. URL: http://global-national.in.ua/archive/14-2016/170.pdf [in Ukrainian]. Sydorenko V.A. Innovatsiini napriamy rozvytku filii/viddilen bankiv ta problemy zabezpechennia yikh efektyvnosti. Finansovyi prostir. 2016. № 1 (21): 41—46 [in Ukrainian]. Kolichestvo bankov v Ukraine. Portal “Minfin”. URL: https://index.minfin.com.ua/bank/stat/count.php [in Russian]. NBU po-novomu rozpodilyv banky na hrupy. Multymediina platforma inomovlennia Ukrainy “UkrInform”. URL: https:// www.ukrinform.ua/rubric-economy/2173752-nbu-ponovomu-rozpodiliv-banki-na-grupi.html [in Ukrainian]. Kostohryz V.H. Innovatsii bankiv z inozemnym kapitalom u bankivskii systemi Ukrainy. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia “Ekonomichni nauky”. 2016. Vypusk 16. Chastyna 2: 108—111 [in Ukrainian]. Reitynh stiikosti bankiv za pidsumkamy III kvartalu 2017 r. Portal “Minfin”. URL: https://minfin.com.ua/ua/banks/rating [in Ukrainian]. Z pochatku roku v Ukraini zakrylosia 321 viddilennia bankiv. Ekonomichna pravda. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2017/05/12/624 [in Ukrainian]. Nazvany samye nadezhnye banki Ukrainy v 2017 godu. AgroPortal. URL: http://agroportal.ua/news/vlast/nazvany-samyenadezhnye-banki-ukrainy-v-2017-godu [in Russian]. Banky pochynaiut kredytuvaty biznes ta pryskoriuiut kredytuvannia naselennia. Zvit NBU “Ohliad bankivskoho sektoru”. Ofitsiinyi sait Natsionalnoho banku Ukrainy. URL: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=58539309 [in Ukrainian]. Tsohorich u bankakh ochikuiut zrostannia popytu na kredyty vid biznesu ta naselennia. Multymediina platforma ino movlennia Ukrainy “UkrInform”. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/2387156-cogoric-u-bankah-ocikuutzrostanna-popitu-na-krediti-vid-biznesu-ta-naselenna.html [in Ukrainian]. Pokaznyky diialnosti bankiv. Portal “Minfin”. URL: https://www.index.minfin.com.ua/bank/stat [in Ukrainian]. Cherkashyna K.F., Trokhymenko K.S. Novi multyvaliutni bankivski produkty v Ukraini yak skladova antykryzovykh zakhodiv. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia “Ekonomichni nauky”. 2016. Vypusk 16. Chastyna 3: 137—140 [in Ukrainian]. 16. Veselova M.Iu. Novi tendentsii marketynhovoi diialnosti komertsiinykh bankiv: zarubizhnyi dosvid. Stalyi rozvytok ekonomiky. 2014. No. 3(25): 217—222 [in Ukrainian]. Исследованы тенденции развития рынка банковских продуктов Украины в современных условиях. Установлено, что наиболее устойчивые позиции на нем занимают банки с иностранным капиталом, которые имеют высокий имидж и инновационно ориентированы. На основании анализа вторичной маркетинговой информации определены положительные тенденции в сфере роста спроса на банковские продукты. С использованием корреляционно-регрессионного анализа спрогнозирован ожидаемый размер кредитов банковской системы Украины. На основе концепции бенчмаркинга установлены перспективные направления реализации инноваций в маркетинговую деятельность коммерческих банков Украины. Досліджено тенденції розвитку ринку банківських продуктів України у сучасних умовах. Установлено, що найстійкіші позиції на ньому займають банки з іноземним капіталом, які мають високий імідж та є інноваційно орієнтованими. На підставі аналізу вторинної маркетингової інформації визначено позитивні тенденції у сфері зростання попиту на банківські продукти. З використанням кореляційно-регресійного аналізу визначено прогнозоване значення розміру кредитів банківської системи України. На основі концепції бенчмаркінгу встановлено перспективні напрями втілення інновацій у маркетингову діяльність комерційних банків України. V. Mamutov Institute of Economic and Legal Research of the National Academy of Sciences of Ukraine 2018-05-30 Article Article application/pdf https://economiclaw.kiev.ua/index.php/economiclaw/article/view/232 10.15407/econlaw.2018.01.143 Economics and Law; No 1 (49) (2018): Economics and Law; 143 - 150 Экономика и право; No 1 (49) (2018): Economics and Law; 143 - 150 Економіка та право; No 1 (49) (2018): Economics and Law; 143 - 150 2523-4838 1681-6277 10.15407/econlaw.2018.01 uk https://economiclaw.kiev.ua/index.php/economiclaw/article/view/232/210 |