Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні
The article is devoted to the analysis of the modern confectionery market of Ukraine. This article examines the state of the confectionery industry and highlights the main trends and problems in the development of the confectionery market in Ukraine. It identifies the main factors influencing the in...
Збережено в:
| Дата: | 2021 |
|---|---|
| Автори: | , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Odesa National University of Technology
2021
|
| Онлайн доступ: | //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2132 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Food Industry Economics |
Репозитарії
Food Industry Economics| id |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-2132 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Food Industry Economics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2021-10-25T15:51:28Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| format |
Article |
| author |
Самофатова, В. А. Бова, Т. Ю. |
| spellingShingle |
Самофатова, В. А. Бова, Т. Ю. Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні |
| author_facet |
Самофатова, В. А. Бова, Т. Ю. |
| author_sort |
Самофатова, В. А. |
| title |
Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні |
| title_short |
Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні |
| title_full |
Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні |
| title_fullStr |
Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні |
| title_full_unstemmed |
Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні |
| title_sort |
проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в україні |
| title_alt |
Problems and prospects of development of confectionery industry enterprises in Ukraine Problems and prospects of development of confectionery industry enterprises in Ukraine |
| description |
The article is devoted to the analysis of the modern confectionery market of Ukraine. This article examines the state of the confectionery industry and highlights the main trends and problems in the development of the confectionery market in Ukraine. It identifies the main factors influencing the increase of competitiveness of confectionery enterprises and the development of the confectionery industry in Ukraine and highlights the problems related to sourcing domestic and imported raw materials for production. It contains a listof the largest exporting countries of cocoa, cocoa beans and cocoa products to Ukraine. The articlesconsiders opportunities and problems of export of Ukrainian confectionery products and contains a list of thelargest importing countries of Ukrainian confectionery products. The analysis was made of the dynamics ofthe volume of exported production and the total volume of sales of confectionery products over severalyears. The main reasons for the decline in confectionery exports have been identified. The ways to improvethe efficiency of domestic confectionery sales have been indicated. The article determines that to strengthentheir market positions, the enterprises need to monitor the quality of their products and equipment, ensurethe relevance of marketing activities to increase sales, improve the existing product range and develop new,exclusive products that could take a free market niche, and also look for ways to export, diversify or find newways to market products sale in Ukraine. |
| publisher |
Odesa National University of Technology |
| publishDate |
2021 |
| url |
//journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2132 |
| work_keys_str_mv |
AT samofatovava problemsandprospectsofdevelopmentofconfectioneryindustryenterprisesinukraine AT bovatû problemsandprospectsofdevelopmentofconfectioneryindustryenterprisesinukraine AT samofatovava problemitaperspektivirozvitkupídpriêmstvkonditersʹkoípromislovostívukraíní AT bovatû problemitaperspektivirozvitkupídpriêmstvkonditersʹkoípromislovostívukraíní |
| first_indexed |
2025-09-24T17:25:47Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:25:47Z |
| _version_ |
1844167047123042305 |
| spelling |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-21322021-10-25T15:51:28Z Problems and prospects of development of confectionery industry enterprises in Ukraine Problems and prospects of development of confectionery industry enterprises in Ukraine Проблеми та перспективи розвитку підприємств кондитерської промисловості в Україні Самофатова, В. А. Бова, Т. Ю. The article is devoted to the analysis of the modern confectionery market of Ukraine. This article examines the state of the confectionery industry and highlights the main trends and problems in the development of the confectionery market in Ukraine. It identifies the main factors influencing the increase of competitiveness of confectionery enterprises and the development of the confectionery industry in Ukraine and highlights the problems related to sourcing domestic and imported raw materials for production. It contains a listof the largest exporting countries of cocoa, cocoa beans and cocoa products to Ukraine. The articlesconsiders opportunities and problems of export of Ukrainian confectionery products and contains a list of thelargest importing countries of Ukrainian confectionery products. The analysis was made of the dynamics ofthe volume of exported production and the total volume of sales of confectionery products over severalyears. The main reasons for the decline in confectionery exports have been identified. The ways to improvethe efficiency of domestic confectionery sales have been indicated. The article determines that to strengthentheir market positions, the enterprises need to monitor the quality of their products and equipment, ensurethe relevance of marketing activities to increase sales, improve the existing product range and develop new,exclusive products that could take a free market niche, and also look for ways to export, diversify or find newways to market products sale in Ukraine. The article is devoted to the analysis of the modern confectionery market of Ukraine. This article examines the state of the confectionery industry and highlights the main trends and problems in the development of the confectionery market in Ukraine. It identifies the main factors influencing the increase of competitiveness of confectionery enterprises and the development of the confectionery industry in Ukraine and highlights the problems related to sourcing domestic and imported raw materials for production. It contains a listof the largest exporting countries of cocoa, cocoa beans and cocoa products to Ukraine. The articlesconsiders opportunities and problems of export of Ukrainian confectionery products and contains a list of thelargest importing countries of Ukrainian confectionery products. The analysis was made of the dynamics ofthe volume of exported production and the total volume of sales of confectionery products over severalyears. The main reasons for the decline in confectionery exports have been identified. The ways to improvethe efficiency of domestic confectionery sales have been indicated. The article determines that to strengthentheir market positions, the enterprises need to monitor the quality of their products and equipment, ensurethe relevance of marketing activities to increase sales, improve the existing product range and develop new,exclusive products that could take a free market niche, and also look for ways to export, diversify or find newways to market products sale in Ukraine. Стаття присвячена аналізу сучасного кондитерського ринку України. Досліджено стан конди-терської галузі та виокремлено основні тенденції та проблеми розвитку кондитерського ринку України.У роботі зазначається, що кондитерська промисловість займає важливе місце у забезпеченніпродовольчої безпеки держави. Розвиток кондитерської галузі допомагає забезпечувати населеннянеобхідними обсягами кондитерської продукції, створює попит на продукцію інших галузей, використо-вуючи на виробництві солодощів вітчизняну сільськогосподарську сировину, сприяє розв’язанню про-блем зайнятості населення та збільшенню доходів до державного бюджету.Визначено, що українського ринок кондитерських виробів на сьогодняшній день знаходитьсяна етапі завершення свого формування та, несумнівно, в стані жорсткої конкурентної протидії,оскільки серед вподобань вітчизняних споживачів більше 95% ринку займають товари вітчизнянихкомпаній, число яких з кожних роком невпинно росте.В роботі визначені основні фактори, що впливають на підвищення конкурентоспроможностікондитерських підприємств та зумовлюють розвиток кондитерської промисловості в Україні. Висвітлено проблеми, пов'язані із забезпеченням виробництва вітчизняною та імпортноюсировиною. Вказано перелік найбільших країн-експортерів какао, какао-бобів та какао-продуктів доУкраїни.Розглянуто можливості та проблеми експорту української кондитерської продукції, вказаноперелік найбільших країн-імпортерів українських кондитерских виробів. Проаналізовано динамікуспіввідношення обсягів експортованої продукції та загального обсягу реалізації кондитерськоїпродукції за кілька років і встановлено основні причини зменшення обсягів експорту кондитерськоїпродукції.Зазначено шляхи підвищення ефективності реалізації вітчизняної кондитерської продукції.Пояснюється роль маркетингової політики компанії у впливі на вибір споживача. Наведено рейтингторгівельних марок українських виробників шоколаду в плитках за результатами опитуваньспоживачів. Розглядаються проблеми збуту кондитерської продукції, пов'язані з обмеженістю торговихплощ, невеликою кількістю великих торгівельних мереж та некомпетентністю контрагентів.Запропоновані альтернативні шляхи реалізації кондитерських виробів.Визначено, що для зміцення своїх позицій на ринку підприємствам взагалом необхіднослідкувати за підтриманням якості своєї продукції та обладнання, забезпечувати актуальністьмаркетингових заходів задля підвищення об'ємів реалізації продукції, удосконалювати вже існуючийасортимент та розробляти нові, ексклюзивні продукти, які могли б зайняти вільну нішу на ринку,шукати шляхи для експорту, диверсифікації або знаходження нових способів збуту продукції в Україні. Odesa National University of Technology 2021-10-24 Article Article application/pdf //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2132 10.15673/fie.v13i3.2132 Food Industry Economics; Vol 13 No 3 (2021): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 13 № 3 (2021): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 13 № 3 (2021): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ 2312-847X 2411-4111 10.15673/ехп.v13i3 uk //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2132/2318 Авторське право (c) 2021 Food Industry Economics |