Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти
The authors propose a new approach to the issue of improvement of science and education interaction by means of integration model creation based on specialization and cooperation principles of these activities. On the one hand it’s necessary to distinguish the role of a teacher and a scientist, on t...
Збережено в:
| Дата: | 2006 |
|---|---|
| Автори: | , , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Видавничий дім "Академперіодика"
2006
|
| Онлайн доступ: | https://nasu-periodicals.org.ua/index.php/visnyk/article/view/2387 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Visnyk of the National Academy of Sciences of Ukraine |
Репозитарії
Visnyk of the National Academy of Sciences of Ukraine| id |
oai:ojs2.nasu-periodicals.org.ua:article-2387 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.nasu-periodicals.org.ua:article-23872024-05-14T13:44:06Z Fundamentals of innovation development: Problems and prospects of academic science and education interaction Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти Амоша, О. Землянкін, А. Моісеєв, Г. The authors propose a new approach to the issue of improvement of science and education interaction by means of integration model creation based on specialization and cooperation principles of these activities. On the one hand it’s necessary to distinguish the role of a teacher and a scientist, on the other hand – to arrange their interaction in the joint academic associative type scientific educational or educational scientific complexes. Пропонується новий підхід до питання вдосконалення взаємодії науки й освіти шляхом створення моделі та кої інтеграцї, яка базується на принципах спеціалізації та кооперації цих видів діяльності. З одного боку, слід розмежувати ролі викладача і вченого, а з другого — організувати їхню співпрацю в об’єднаних академіч них науково освітніх чи освітньо наукових комплек сах асоціативного типу. Видавничий дім "Академперіодика" 2006-10-22 Article Article Рецензована Стаття application/pdf https://nasu-periodicals.org.ua/index.php/visnyk/article/view/2387 Visnik Nacional noi academii nauk Ukrai ni; No. 10 (2006): Visnyk of the National Academy of Sciences of Ukraine; 3-16 Visnik Nacional noi academii nauk Ukrai ni; № 10 (2006): Вісник Національної академії наук України; 3-16 2518-1203 1027-3239 uk https://nasu-periodicals.org.ua/index.php/visnyk/article/view/2387/2022 Авторське право (c) 2023 Вісник НАН України |
| institution |
Visnyk of the National Academy of Sciences of Ukraine |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-05-14T13:44:06Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| format |
Article |
| author |
Амоша, О. Землянкін, А. Моісеєв, Г. |
| spellingShingle |
Амоша, О. Землянкін, А. Моісеєв, Г. Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти |
| author_facet |
Амоша, О. Землянкін, А. Моісеєв, Г. |
| author_sort |
Амоша, О. |
| title |
Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти |
| title_short |
Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти |
| title_full |
Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти |
| title_fullStr |
Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти |
| title_full_unstemmed |
Підгрунтя інноваційного розвитку: Проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти |
| title_sort |
підгрунтя інноваційного розвитку: проблеми і перспективи взаємодії академічної науки й освіти |
| title_alt |
Fundamentals of innovation development: Problems and prospects of academic science and education interaction |
| description |
The authors propose a new approach to the issue of improvement of science and education interaction by means of integration model creation based on specialization and cooperation principles of these activities. On the one hand it’s necessary to distinguish the role of a teacher and a scientist, on the other hand – to arrange their interaction in the joint academic associative type scientific educational or educational scientific complexes. |
| publisher |
Видавничий дім "Академперіодика" |
| publishDate |
2006 |
| url |
https://nasu-periodicals.org.ua/index.php/visnyk/article/view/2387 |
| work_keys_str_mv |
AT amošao fundamentalsofinnovationdevelopmentproblemsandprospectsofacademicscienceandeducationinteraction AT zemlânkína fundamentalsofinnovationdevelopmentproblemsandprospectsofacademicscienceandeducationinteraction AT moíseêvg fundamentalsofinnovationdevelopmentproblemsandprospectsofacademicscienceandeducationinteraction AT amošao pídgruntâínnovacíjnogorozvitkuproblemiíperspektivivzaêmodííakademíčnoínaukijosvíti AT zemlânkína pídgruntâínnovacíjnogorozvitkuproblemiíperspektivivzaêmodííakademíčnoínaukijosvíti AT moíseêvg pídgruntâínnovacíjnogorozvitkuproblemiíperspektivivzaêmodííakademíčnoínaukijosvíti |
| first_indexed |
2025-09-24T17:18:33Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:18:33Z |
| _version_ |
1848733952094765056 |