Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань

Introduction. Employee creativity is an essential element that is required for the dynamic work environments. Companies able to foster employee creativity through knowledge based human resource management practices enhance their competitive advantage over companies who stifle employee creativity. Th...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2021
Автори: Lugar, Caleb, Novićević, Rajko
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Dr. Viktor Koval 2021
Теми:
Онлайн доступ:https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/178
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Economics Ecology Socium

Репозитарії

Economics Ecology Socium
id oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-178
record_format ojs
institution Economics Ecology Socium
baseUrl_str
datestamp_date 2021-12-23T10:32:12Z
collection OJS
language English
topic управління людськими ресурсами
обмін знаннями
приховування знань
креативність співробітників
spellingShingle управління людськими ресурсами
обмін знаннями
приховування знань
креативність співробітників
Lugar, Caleb
Novićević, Rajko
Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань
topic_facet knowledge based human resource management
knowledge sharing
knowledge hiding
employee creativity.
управління людськими ресурсами
обмін знаннями
приховування знань
креативність співробітників
format Article
author Lugar, Caleb
Novićević, Rajko
author_facet Lugar, Caleb
Novićević, Rajko
author_sort Lugar, Caleb
title Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань
title_short Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань
title_full Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань
title_fullStr Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань
title_full_unstemmed Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань
title_sort управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань
title_alt Knowledge based human resource management and employee creativity: the dual mediation of knowledge sharing and knowledge hiding
description Introduction. Employee creativity is an essential element that is required for the dynamic work environments. Companies able to foster employee creativity through knowledge based human resource management practices enhance their competitive advantage over companies who stifle employee creativity. The conceptual model in this paper aims to demonstrate that knowledge sharing and knowledge hiding mediate the relationship between knowledge based human resource management practices and employee creativity. The implementation of knowledge based human resource management practices can lead to increased knowledge sharing and decreased knowledge hiding both of which will result in increased employee creativity. Aim and tasks. The aim of this paper is to build on social exchange theory as the foundational theory for understanding how knowledge based human resource management practices impact employee creativity through the mediators of knowledge sharing and knowledge hiding.  Results. In previous research have studied the relationship between knowledge behaviors and employee creativity while accounting for motivational climate, transformational leadership, goal orientation, and various human resource management practices. Many of these factors have traditionally been exogenous variables to the individual employees working in organizations.  While social exchange theory implies a dyadic exchange, it would be relevant to examine the endogenous variants within employees that might contribute to differential reactions to reciprocation.  It is substantiated that individuals that have different exchange ideologies react differently to organizational support. The first section includes a literature review of the constructs - knowledge based human resource management, knowledge sharing, knowledge hiding, and employee creativity.  The second section provides a model focusing on the impact social exchange theory has on the constructs, including theory-based propositions.  In reviewing this model, the paper makes theoretical contributions to the constructs and social exchange theory.  The final section provides direction for future research and discussion.  Conclusions. Creativity is the fuel for the 21st century’s competitive organizations.  Researchers and practitioners alike rely on creativity to solve problems and improve products and services around the globe.  It is important to deeply understand the antecedents necessary for creativity so that organizations employ systems and process that are conducive for creative production.  From the theoretical foundations laid out in this paper, knowledge based human resource management practices will increase employee creativity through increased knowledge sharing and decreased knowledge hiding.
publisher Dr. Viktor Koval
publishDate 2021
url https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/178
work_keys_str_mv AT lugarcaleb knowledgebasedhumanresourcemanagementandemployeecreativitythedualmediationofknowledgesharingandknowledgehiding
AT novicevicrajko knowledgebasedhumanresourcemanagementandemployeecreativitythedualmediationofknowledgesharingandknowledgehiding
AT lugarcaleb upravlínnâlûdsʹkimiresursamitakreativnístʹpracívnikívnaosnovíznanʹpodvíjneposerednictvoobmínuznannâmitaprihovannâznanʹ
AT novicevicrajko upravlínnâlûdsʹkimiresursamitakreativnístʹpracívnikívnaosnovíznanʹpodvíjneposerednictvoobmínuznannâmitaprihovannâznanʹ
first_indexed 2025-09-24T17:26:28Z
last_indexed 2025-09-24T17:26:28Z
_version_ 1850410932724826112
spelling oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-1782021-12-23T10:32:12Z Knowledge based human resource management and employee creativity: the dual mediation of knowledge sharing and knowledge hiding Управління людськими ресурсами та креативність працівників на основі знань: подвійне посередництво обміну знаннями та приховання знань Lugar, Caleb Novićević, Rajko knowledge based human resource management, knowledge sharing, knowledge hiding, employee creativity. управління людськими ресурсами, обмін знаннями, приховування знань, креативність співробітників Introduction. Employee creativity is an essential element that is required for the dynamic work environments. Companies able to foster employee creativity through knowledge based human resource management practices enhance their competitive advantage over companies who stifle employee creativity. The conceptual model in this paper aims to demonstrate that knowledge sharing and knowledge hiding mediate the relationship between knowledge based human resource management practices and employee creativity. The implementation of knowledge based human resource management practices can lead to increased knowledge sharing and decreased knowledge hiding both of which will result in increased employee creativity. Aim and tasks. The aim of this paper is to build on social exchange theory as the foundational theory for understanding how knowledge based human resource management practices impact employee creativity through the mediators of knowledge sharing and knowledge hiding.  Results. In previous research have studied the relationship between knowledge behaviors and employee creativity while accounting for motivational climate, transformational leadership, goal orientation, and various human resource management practices. Many of these factors have traditionally been exogenous variables to the individual employees working in organizations.  While social exchange theory implies a dyadic exchange, it would be relevant to examine the endogenous variants within employees that might contribute to differential reactions to reciprocation.  It is substantiated that individuals that have different exchange ideologies react differently to organizational support. The first section includes a literature review of the constructs - knowledge based human resource management, knowledge sharing, knowledge hiding, and employee creativity.  The second section provides a model focusing on the impact social exchange theory has on the constructs, including theory-based propositions.  In reviewing this model, the paper makes theoretical contributions to the constructs and social exchange theory.  The final section provides direction for future research and discussion.  Conclusions. Creativity is the fuel for the 21st century’s competitive organizations.  Researchers and practitioners alike rely on creativity to solve problems and improve products and services around the globe.  It is important to deeply understand the antecedents necessary for creativity so that organizations employ systems and process that are conducive for creative production.  From the theoretical foundations laid out in this paper, knowledge based human resource management practices will increase employee creativity through increased knowledge sharing and decreased knowledge hiding. Вступ. Творчість працівників є важливим елементом, який необхідний для динамічного робочого середовища. Компанії, що здатні розвивати креативність співробітників за допомогою методів управління людськими ресурсами, заснованих на знаннях, підвищують свою конкурентну перевагу над компаніями, які придушують креативність співробітників. Концептуальна модель у цій статті має на меті продемонструвати, що обмін знаннями та приховування знань опосередковують взаємозв’язок між практикою управління людськими ресурсами на основі знань та творчістю співробітників. Впровадження практик управління людськими ресурсами, заснованих на знаннях, може призвести до розширення обміну знаннями та зменшення приховування знань, що призведе до підвищення креативності співробітників. Мета і завдання. Метою статті є розвиток теорії соціального обміну як фундаментальної теорії для розуміння того, як практики управління людськими ресурсами, засновані на знаннях, впливають на креативність співробітників через посередників обміну знаннями та приховування знань Результати. В попередніх дослідженнях вивчався взаємозв’язок між поведінкою знань і креативністю співробітників, враховуючи мотиваційний клімат, трансформаційне лідерство, орієнтацію на цілі та різні методи управління людськими ресурсами. Багато з цих чинників традиційно були екзогенними змінними,. хоча теорія соціального обміну передбачає діадичний обмін, тому актуальним є вивчення ендогенних чинників співробітників, які можуть сприяти диференційованим реакціям на взаємність. Виявлено, що персонал, який має різну ідеології обміну, по-різному реагує на організаційну підтримку. У вступі розкрито огляд літератури щодо конструкцій – управління людськими ресурсами на основі знань, обмін знаннями, приховування знань та креативність співробітників. В результатах представлена модель, що зосереджена на впливі теорії соціального обміну на конструкції, включаючи положення, засновані на теорії  Розглядаючи цю модель, стаття робить теоретичний внесок у конструкти та теорію соціального обміну. Останній розділ дає напрямки для майбутніх досліджень та обговорень. Висновки. Як дослідники, так і практики покладаються на творчість, щоб вирішувати проблеми та покращувати продукти та послуги по всьому світу. Важливо розуміти передумови, необхідні для творчості, щоб організації використовували системи та процеси, які сприяють творчому виробництву. Виходячи з теоретичних основ, викладених у цій статті, методи управління людськими ресурсами, засновані на знаннях, підвищать креативність співробітників за рахунок розширення обміну знаннями та зменшення приховування знань.  Dr. Viktor Koval 2021-12-31 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/178 10.31520/2616-7107/2021.5.4-1 Economics Ecology Socium; Vol. 5 No. 4 (2021): Economics. Ecology. Socium; 1-10 Економіка Екологія Соціум; Том 5 № 4 (2021): Економіка. Екологія. Соціум; 1-10 2616-7107 2616-7107 10.31520/2616-7107/2021.5.4 en https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/178/143 Copyright (c) 2021 Economics. Ecology. Socium