Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності

В статті проведений аналіз поняття інноваційного процесу та інновацій, з’ясовано їхню сут-ність, починаючи від перших згадувань у науковій літературі. Зображена проблематика інновацій векономічній теорії та практиці управління підприємствами. Представлено особливості інновацій в про-цесі реалізації...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2020
1. Verfasser: Асауленко, Н. В.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Odesa National University of Technology 2020
Online Zugang://journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1819
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Food Industry Economics

Institution

Food Industry Economics
id oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-1819
record_format ojs
institution Food Industry Economics
baseUrl_str
datestamp_date 2020-11-10T11:07:24Z
collection OJS
language Ukrainian
format Article
author Асауленко, Н. В.
spellingShingle Асауленко, Н. В.
Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності
author_facet Асауленко, Н. В.
author_sort Асауленко, Н. В.
title Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності
title_short Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності
title_full Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності
title_fullStr Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності
title_full_unstemmed Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності
title_sort особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності
title_alt Features of the innovative process at the hospitality industry enterprises
Особенности инновационного процесса на предприятиях индустрии гостеприимства
description В статті проведений аналіз поняття інноваційного процесу та інновацій, з’ясовано їхню сут-ність, починаючи від перших згадувань у науковій літературі. Зображена проблематика інновацій векономічній теорії та практиці управління підприємствами. Представлено особливості інновацій в про-цесі реалізації на підприємствах саме індустрії гостинності як одного з найперспективніших напряміврозвитку економіки країни. Виділено головну їхню особливість - сервісний характер. Зазначено важли-вість і доцільність поділу інновацій на сервісні та виробничі. Показано, що поняття «сервісні інновації»означає інновації сфери послуг. Виявлено, що науковці щодо поглядів на інноваційні особливостісфери послуг поділяються на дві групи: які не розмежовують сервісні і виробничі інновації та абсолют-но відрізняють їх. Саме прихильники розмежувального підходу формують специфічний характер сер-вісних інновацій. Це дозволило виділити особливості сервісних інновацій, які застосовуються підпри-ємствами індустрії гостинності. На основі проведеного дослідження запропоновано напрями розвиткуінновацій підприємствами індустрії гостинності.
publisher Odesa National University of Technology
publishDate 2020
url //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1819
work_keys_str_mv AT asaulenkonv osoblivostíínnovacíjnogoprocesunapídpriêmstvahíndustríígostinností
AT asaulenkonv featuresoftheinnovativeprocessatthehospitalityindustryenterprises
AT asaulenkonv osobennostiinnovacionnogoprocessanapredpriâtiâhindustriigostepriimstva
first_indexed 2025-09-24T17:25:43Z
last_indexed 2025-09-24T17:25:43Z
_version_ 1844167042085683200
spelling oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-18192020-11-10T11:07:24Z Особливості інноваційного процесу на підприємствах індустрії гостинності Features of the innovative process at the hospitality industry enterprises Особенности инновационного процесса на предприятиях индустрии гостеприимства Асауленко, Н. В. В статті проведений аналіз поняття інноваційного процесу та інновацій, з’ясовано їхню сут-ність, починаючи від перших згадувань у науковій літературі. Зображена проблематика інновацій векономічній теорії та практиці управління підприємствами. Представлено особливості інновацій в про-цесі реалізації на підприємствах саме індустрії гостинності як одного з найперспективніших напряміврозвитку економіки країни. Виділено головну їхню особливість - сервісний характер. Зазначено важли-вість і доцільність поділу інновацій на сервісні та виробничі. Показано, що поняття «сервісні інновації»означає інновації сфери послуг. Виявлено, що науковці щодо поглядів на інноваційні особливостісфери послуг поділяються на дві групи: які не розмежовують сервісні і виробничі інновації та абсолют-но відрізняють їх. Саме прихильники розмежувального підходу формують специфічний характер сер-вісних інновацій. Це дозволило виділити особливості сервісних інновацій, які застосовуються підпри-ємствами індустрії гостинності. На основі проведеного дослідження запропоновано напрями розвиткуінновацій підприємствами індустрії гостинності. The article analyzes the concept of innovation process and innovations, clarifies their essence, starting from the first references in the scientific literature. It has been noted that J.Schumpeter, considering theaspects of new changes in development and presenting the innovation process, identified their typicalchanges. The problems of innovations in the economic theory and practice of enterprise management havebeen presented. It shows the need to avoid an approach that is based on the idea of simple product renewaland limits the search for ways, explaining how to apply new techniques and does not always have the maximum commercial potential.The features of innovations in the process of implementation at the enterprises of the hospitality industry as one of the most promising areas of development of the country's economy have been presented. Their main feature, - the service character, has been determined. The importance and expediency of dividinginnovations into service and production have been indicated. It has been noted that such a grouping shouldbe of paramount importance from a methodological point of view. It has been shown that most of the existinginnovations are focused on fixing their individual types at the enterprises of material production. For serviceenterprises, many of the selected classification criteria are inapplicable, and sometimes show a completelyopposite character. It has been shown that the concept of "service innovation" means innovation in the service sector.It has been revealed that scientists in their views on the innovative features of the service sector aredivided into two groups: those, who do not differentiate between service and those, who production innovations and absolutely distinguish them from each other. It is the proponents of the differentiating approach thatform the specific character of service innovations. Their main claim is that the study of service innovationsrequires special tools and new theories. This made it possible to highlight the features of service innovationsused by enterprises in the hospitality industry. The above list of features of service innovations for the hospitality industry enterprise is certainly not exhaustive; however, it may be useful for further research on serviceinnovation. On the basis of the study, the directions for the development of innovations by enterprises of thehospitality industry have been proposed. В статье проведен анализ понятия инновационного процесса и инноваций, выяснена их сущ-ность, начиная от первых упоминаний в научной литературе. Отмечено, что Й. Шумпетер, рассматри-вая аспекты новых изменений в развитии и представляя инновационный процесс, выделил типичныеих изменения. Представлена проблематика инноваций в экономической теории и практике управле-ния предприятиями. Показана необходимость избегать подхода, который базируется на идее просто-го обновления продукции и ограничивает поиск путей, объясняя как применить новую технику, и невсегда имеет максимальный коммерческий потенциал.Представлены особенности инноваций в процессе реализации на предприятиях именно инду-стрии гостеприимства как одного из самых перспективных направлений развития экономики страны.Выделено главную их особенность - сервисный характер. Указана важность и целесообразность раз-деления инноваций на сервисные и производственные. Отмечено, что такая группировка именно сметодологической точки зрения должна иметь первостепенное значение. Показано, что большаячасть существующих инноваций ориентирована на фиксацию их отдельных видов на предприятияхматериального производства. Для сервисных же предприятий многие из выделенных критериев клас-сификации неприменимы, а иногда проявляют и совершенно противоположный характер. Показано,что понятие «сервисные инновации» означает инновации сферы услуг.Выявлено, что ученые по своим взглядам на инновационные особенности сферы услуг разде-ляются на две группы: не разграничивающие сервисные и производственные инновации и абсолютноотличающие их друг от друга. Именно сторонники разграничительного подхода формируют специфи-ческий характер сервисных инноваций. Основным их утверждению является то, что исследованиясервисных инноваций требует особого инструментария и новых теорий. Это позволило выделитьособенности сервисных инноваций, применяемых предприятиями индустрии гостеприимства. Приве-денный перечень особенностей сервисных инноваций для предприятия индустрии гостеприимства,безусловно, не является исчерпывающим; однако он может быть полезным для дальнейшего иссле-дования инноваций сферы услуг. На основе проведенного исследования предложены направленияразвития инноваций предприятиями индустрии гостеприимства. Odesa National University of Technology 2020-10-14 Article Article application/pdf //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1819 10.15673/fie.v12i3.1819 Food Industry Economics; Vol 12 No 3 (2020): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 12 № 3 (2020): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 12 № 3 (2020): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ 2312-847X 2411-4111 10.15673/ехп.v12i3 uk //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1819/2000 Авторське право (c) 2020 Food Industry Economics